Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista! Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Re: Minarelli AM6
7.4.2015 22:04
Juuso___ kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä voi betassa olla, kun vaihteistoöljyt pääsee jostain kampikammioon ja palavat pois ja pakoputkesta nousee järjetön valkoinen savu ja haju aivan hirveä... Lohkojen välissä uudet silikoonit, kampuran kytkimen puolen stefa ja o-rengas uudet ja silti sama homma edelleen...Stefa on nyt tasainen sivu kampikammioon päin kuten vanhakin oli, onko oikein?
Ootko varma että on vaihteistoöljyt mitkä palaa. Ettei olis jäähdytysnesteet mitkä palaa ja aiheuttaa valkoisen savun. Kannattaa ne kannenkin tiivisteet vielä tarkistaa.
Re: Minarelli AM6
9.4.2015 21:20
kuuluuko kytkimeen niiden kahden tapin lisäksi joku kuula koska sellasta ei oo näkyny missään (kyseessä power up malli)
Re: Minarelli AM6
9.4.2015 22:04
Tuossa kuvassa näkyvä osa nr.19 Kytkin toimii kyllä ilmankin.
Re: Minarelli AM6
9.4.2015 23:35
mitenkäs kytkinlevyt menee kun jossakin levyssä oli 1. muissa ei merkkejä ollutkaan... tuuleko tämä 1. siis sisimmäksi levyksi vai uloimmaksi?
Re: Minarelli AM6
11.4.2015 15:57
Kehtaatko linkata sen kiksin jännitysvideon? Kiksi muuten menee ihan löysäksi ja lähes pohjaan ajaessa, joutuu pitämään sen jalaalla kurissa En ole vieläkään saanut öljysäiliötä pois kun on niin tiukassa välissä se ruuvi..
Nyt sai sen irti!! Hyvät paikat on onkia sokkaa mutta ei vaan löydy:( kuulostaa kyllä siltä että se on siellä alhaalla. Vinkkejä? Omat taidot ei nimittäin riitä kampikammion avaamiseen.
Re: Minarelli AM6
11.4.2015 17:29
sori unohtu, tuosta!
viluza: Jos 19. on se pallo siellä kahden tapin välissä, niin kyllä se kannattaa pitää siellä/hankkia jos se on hukkunut. Se pallo toimii laakerina niiden kahden tapin välillä
Re: Minarelli AM6
12.4.2015 0:26
kertokaapas mikä vika konneesa ku kasattiin kone ja kokeiltiin toimmiko vaihteet ja ne toimi hyvin mutta sitku laitoin koneen paikoilleen ja laitoin koneen käyntiin mutta enää sillon ei vaihteet toiminu. Ja sitku vaihde poljinta painoi niin se meni alas päin mutta vaihde ei mennyt päälle.
Re: Minarelli AM6
12.4.2015 1:18
Kytkimes jotai? tai siirtäjät ei oo oikeilla paikoilla tai rummus jotai?
Re: Minarelli AM6
12.4.2015 1:33
Landeriiseri kirjoitti:Kytkimes jotai? tai siirtäjät ei oo oikeilla paikoilla tai rummus jotai?
Vika taitaa olla yks prikka joka meni väärään paikkaan. tiiätkö kuuluuko siinä rummussa olla sillä puolella prikkaa missä puolella kuula on?
Re: Minarelli AM6
12.4.2015 15:25
sinne ei prikkaa tule.. se tulee siihen päälle joka ottaa toiseen lohkoon vasten. Taitaa sulla se vika olla sitte siinä
Re: Minarelli AM6
13.4.2015 17:23
Kuinka kova homma on remontoida kytkin? Eli kytkinlevyt, välilevyt ja jouset, samalla jos kytkinkruunussa hakkaumia niin ne hiota pois. Pitääkö tätä varten öljyt ja jäähytysnesteet valuttaa pois? En ole ennen rempannu kytkintä niin joku ohje olis myös varmaan ihan kiva. Kun on vaihe päällä ja kytkin ylhäällä niin veto jää vielä vähän päälle, kierrokset laskee ja joskus meinaa liikkua jonkin verran.
Re: Minarelli AM6
13.4.2015 18:07
juu kaikki litkut pois ja kytkinkopasta hilppeet irti ja koppa irti.. sitte avaat muutaman ruuvin ja mutterin ja selvität vahingot jne korjaat ja pakettii ei oo hirveen haastavaa
Re: Minarelli AM6
13.4.2015 18:31
Pitääkö moottori irroittaa rungosta? Jos pitää niin huollan varmaan vasta ens talvena. Ja muutenki pitäisi varata rutkasti aikaa kun olen ensikertalainen ja muutenki kuumottaa se ajatus että pitäisi kone avata. Olen kyllä korjannut skoottereita ja sykeröä/PV:eitä mutta ne on sen verran helpompia laitteita.