Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.4.2012 21:32
High-End vaa
jos on varaa ostaa mäntä 1000 km välein vaihtaa siinä samalla öljyt ja tiivisteet, niin kyllä sillä koneella reippaat 10t ajaa mutta väljäksi käy.
Tosin kampura saattaa hajota jo vähä enneminki
23.4.2012 21:46
Onkos kellään kokemusta noista barikitin 50cc sylkistä (alumiini tai valurauta), räksän sylkkä kuulemma finaalissa vaivaisen 19tkm jälkeen...
23.4.2012 22:09
arsori kirjoitti:Onkos kellään kokemusta noista barikitin 50cc sylkistä (alumiini tai valurauta), räksän sylkkä kuulemma finaalissa vaivaisen 19tkm jälkeen...
porautukseen se pytty vaa ja uus mäntä niin se on ku uus ellei oo joo viimmesessä ylikoossa
.
mutta jos uuden pytyn hommaat nii barikit on ihan hyvä vaihtoehto sillä alaväännöt paremmat kuin vakio pytyssä mutta yläkierrokset huonommat. ja barikit on muuten sama pytty kuin airsal mutta se on vaan kalliimpi ja paremmin viimmeistelty
23.4.2012 22:23
Oon nyt pahoillani kun kysyn tätä jatkuvasti mutta kun on todella kiire nyt saa sitten olla viimeinen kerta
Eli joku pyttytietäjä voisi kertoa kun nyt derbin Airsal 70cc sylinteristä lähtenyt takahuuhtelusta pikku palanen irti alanurkasta (edellisellä sivulla todella huono kuva ) niin uskaltaako huuhtelua vain viilata niin paljon alemmas että tasottuisi tuo kolo? Eli alentaa noin 2mm. Vaikuttaako huuhteluihin liian radikaalisti?
23.4.2012 22:58
Pinnotettuja pyttyjä kyllä harvemmin poraillaan..
Uskaltaisin heittää että voit viilaa. Odotellaan viisaammilta vahvistusta. On muuten harvinaista, ettei kukaan ole vastannut vaikka pirun monesti olet kysynyt!
Nakkaa jotain jkoljoa tmv vaikka yv jos ei ala mistään kuulumaan.. toki on muitakin jotka varmasti tietävät, mutta ei nyt nimiä tule mieleen..
24.4.2012 8:24
Ja noxissa ei ole hyvät alaväännöt? Väität että tk on paremmat väännöt kun sillä kone kiertää enemmän?[/quote]
No kyllähän se on niin että kierrokset just antaa sitä tehoa, joka antaa vääntöä. Turha sitä vääntöä oikeesti airsalilla on hakea, mutta onhan ne aina paremmat ku jossain teharimopossa...
Isommat crossithan ei kierrä läheskään yhtä korkeelle ku highend mopot ja ei tarvikkaa ku siel o isompi sylinteri. Mut niissäkin tarvitaan kierroksia niinku kaikissa moottoriajoneuvoissa...joissakin enemmän ja joissa vähemmän.
Ja kyllä, siinä TKssa on enemmän vääntöä ku vaan kierrätät tappiin asti. Sit vast jossai 11.5k nii vakiopytty ei anna kunnol tehoja enää...
24.4.2012 8:37
Mutta kuten itsekkin sanoit, isompi iskutilavuus meinaa yleensä isompaa vääntöä. Joten kyllähän siinä Airsalissa on vääntöä ja tehoa paremmin kun vakiopytyssä.
Ja mieti nyt, onko se hyvä, jos pytyn paras tehoalue olis vaikka 7500-9000rpm ja putken tehoalue taas 10 000-12500. Eihän siinä ole järkeä, kun tehoalueet ei osu kohdalleen. Eihän siittä saa mitenkään kaikkia tehoja ulos. Sen takiahan sanotaan yleensä että Airsal+Noxi on hyvä yhdistelmä, kun tehoalueet osuu aika hyvin kohdalleen. Ja kun kumpaakaan ei ole tarkotettu kiertämään sitä 15trpm.
Onhan se niinkin, ettei mopossa nyt mitään alavääntöjä oo, mutta kaikki taas ei jaksa aina huudattaa sitä konetta matka-ajossaki jollaki TK:lla tms. yläkiekkaputkella.
24.4.2012 12:07
Simo Luoma kirjoitti:Oon nyt pahoillani kun kysyn tätä jatkuvasti mutta kun on todella kiire nyt saa sitten olla viimeinen kerta
Eli joku pyttytietäjä voisi kertoa kun nyt derbin Airsal 70cc sylinteristä lähtenyt takahuuhtelusta pikku palanen irti alanurkasta (edellisellä sivulla todella huono kuva ) niin uskaltaako huuhtelua vain viilata niin paljon alemmas että tasottuisi tuo kolo? Eli alentaa noin 2mm. Vaikuttaako huuhteluihin liian radikaalisti?
Noh, Airsalissa on takahuuhtelu muutenkin pari milliä männän alapuolella. Mä tekisin niin, että pyöristäisin sen halkeaman reunoja, enkä lähtisi koko aukkoa madaltamaan.
26.4.2012 9:12
kuinkas kun lohkoja avarrin, niin yhteen nurkaan tuli semmonen pieni painauma abaut 0.5 mm x 0.8 mm niin jos sihen laitas kemiallista metallia niin tulis tasanen, mutta sehän kestää vaan jotaki +92 celsiusta ?
Tai ainaki siinä paketin kyljes luki niin, ei oo kivaa jos se siitä lähtis huuhteluiren kautta pyttyy ja leipaasis koko laitos
26.4.2012 12:39
Minkä tehonen Malossi MHR Team nyt taas olikaa? Kuin plajon on männänvaihtoväli, pari tonnia?
26.4.2012 12:43
Eiköhän sillä MHR Team 80cc saa jonkun 20-25hp.. Eiköhän jonkun 2000-5000km ajele, vähän vaan tehot laskee kun pitempään ajaa.
26.4.2012 12:52
Mites pärjää vakiosähköillä? Derbillä.
26.4.2012 13:59
KarsTa kirjoitti:kuinkas kun lohkoja avarrin, niin yhteen nurkaan tuli semmonen pieni painauma abaut 0.5 mm x 0.8 mm niin jos sihen laitas kemiallista metallia niin tulis tasanen, mutta sehän kestää vaan jotaki +92 celsiusta ?
Tai ainaki siinä paketin kyljes luki niin, ei oo kivaa jos se siitä lähtis huuhteluiren kautta pyttyy ja leipaasis koko laitos
Kyllä sen kemiallisen pitäis siellä kestää, mutta tuskimpa tuo kolo radikaalisti mihinkään vaikuttaa..
26.4.2012 15:39
ei vaikuta ei mutta mua häirittöö se
ja kun tuoteselostees lukoo jotta leimahruspiste 100 celsiusta niin ei kovin kyllä vakuuta
Reetuhai2 kirjoitti:Minkä tehonen Malossi MHR Team nyt taas olikaan ? Kuin paljon on männänvaihtoväli, pari tonnia?
http://www.motot.net/wiki/Rabasan/AM6_viritysasteet
26.4.2012 16:33
Tarviiko lohkoja avartaa jos laittaa top performancen 80cc sen pinkin sylinterin ? ja paljo tolla pytyllä on männän vaihto väli ? ja se on vissiinkin valurauta vai ?