Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.7.2013 23:13
Eli olen ostamassa apikkaani pidempää jarruletkua eteen ja koriste spiraalia sen päälle.
http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... 35512.htmlOnko tuo normaali jarruletku mihin vaan tulee päihin banjopultit kiinni? Näyttää niin oudolta nuo päät
1.8.2013 13:33
Mitäs pitäis tehä, kun takajarrua vähän painaessa, jarrut vinkuu niin hel****ti? Auttaakko tossa jarrujen ilmaus, vai pitääkö levytkin hommata uusiks? Alkaa pikku huljaa ärsyttää toi vinkuminen.
1.8.2013 13:59
Kitinälevyt vaa paikoillee ja vähä vaseliiniä tai jarrurasvaa kitinälevyjen molemmille puolelle ja kiinni nii ei pitäis vinkua enää.
1.8.2013 16:27
Aloittaisin katsomalla onko niissä jarrupaloissa edes metalliakaan jäljellä enää.
2.8.2013 3:26
Yleensäkkin ne kitinälevyt on siellä sitä varten, että tietää milloin on aika vaihtaa palat...
Tai sinun tapauksessasi ainakin katsoa onko niissä edes pintaa jäljellä enää.
2.8.2013 11:01
Mikä vialla kun derbin tupla levy etujarruja ilmatessa siihen jarrunestesäiliöön tulee kahvaa pumpatessa jotain mustaa jarrunesteen sekaan? Onko ne tukossa jostain paskasta vai mitäs? Mopo ollut reilun vuoden seisonnassa.
3.8.2013 11:35
Jotain kökköä jääny nesteen sekaan, kannattaa vaihtaa nesteet kokonaan etenkin jos samoilla nesteillä kikkailette mitä sielä on vuoden seisonut
3.8.2013 16:47
E: Juu sain jarrut purettua crcn ja lämmön avulla
Mutta nyt iski toinen ongelma, jarrut ei tahdo ilmaantua. Monta kertaa koitettu ohjeitten mukaan, eikä jäykisty ollenkaan, mikä voisi olla ongelma
5.8.2013 22:21
Jos kahvassa on jtn. säätöruuvia niin löysää se kokonaan. Jarrusylinteri saa tällöin tarvitsemansa siemennesteen. Ihan on virallinen termi
Meempäs tästä lisäilemään tuon tietopankkiin jos ei sitä siellä kerran viellä ole.
9.8.2013 22:04
Meinasin tossa uusia molemmista jarruista palat ja mietin, että saisiko tohon takajarruun ostettua jotain parempaa levyä, kuin se vakio, kun se on jo vähän kulunut? Vielä jos joku osaisi kertoa tehokkaan tavan ilmata ne jarrut, paljon erilaisia ohjeita kuullut, niin en enää tiedä miten se kannattaisi tehdä
9.8.2013 22:28
Lenkkiavain nippaan, letku kiinni, letkun toinen pää pulloon. Löysäät nipan, painat jarrua, kiristät nipan, päästät jarrun. Toistat nestepintaa tarkkaillen kunnes ilmakuplia ei tuu. Helppoo.
11.8.2013 2:06
Miksi sitä nipaa pitää runkata ees taas kun on letku kiinni?
Tai no jos välttämättä pitää se leku taittaa jyrkintä mahdollista reittiä alas niin ehkä sillon.
Ja Driver7, tietopankin ohjeet lukaset niin valaistut.
Ps. Kävin toteuttamassa aikeeni vääntää ilmausta käsittelevä osio yhdeksi järkeväksi kokonaisuudeksi. Häirinnyt pidemmän aikaa kun siellä oli 1. ohjeet 2. vinkit 3. Meikäläisen laatimat, jonkun moden foorumilta poimimat ohjeet, jotka sulautin nyt kahteen ensimmäiseen.
Viimeksi muokannut nevssons päivämäärä 11.8.2013 2:34, muokattu yhteensä 2 kertaa
11.8.2013 2:20
@Driver7
Tässä helppo ja nopea keino jarrujen ilmaukseen:
-Tyhjennä entiset nesteet ja avaa säiliön kansi
-Avaa ilmausruuvi
-Laita letkunpätkä ilmausruuviin ja letkunpätkän toiseen päähän lääkeruisku johon jarrunestettä
-Työnnä ruiskulla järjestelmä täyteen jarrunestettä
-Rupea vetämään tyhjällä ruiskulla ilmaa pois järjestelmästä (ilmausruuvin kautta) ja samalla täytä säiliö aina kun tarve.
Koitettiin aluks tolla perinteisellä tyylillä ilmata dt:n etujarrua varmaan 6h tuloksetta mutta kun koitettiin tota tyyliä niin kesti max 20min.
11.8.2013 2:33
Eikös poika
tai tyttö juuri valittanut kun on montaa eri ohjetta tuupataan eri tuutista
Nuo
tietopankin ohjeet on meikäläisen mielestä (ei silleen mielipiteenä vaan toteamana) täydellisen toimivat normaalisti toimivalle jarrujärjestelmälle. Ja kytkimille kanssa toimii tuo.
Eli suosittelen niitä ainakin kokeilemaan ennekä talon ainoita lääkeruiskuja meet myrkytteleen