18.11.2013 18:55
20.12.2013 1:56
20.12.2013 17:07
20.12.2013 19:41
20.12.2013 20:11
20.12.2013 20:17
20.12.2013 22:28
21.12.2013 0:18
22.12.2013 0:25
Itse voisin spekuloida juurikin sellasta että nuo rivat vaan lämpenee paljon tuolla. 2-osasessakin pakoaukossa se väliripa on molemmista päistä kiinni, jollon lämmölle on johtumis alaa enemmän, ja matkaa vähemmän. Tossa se ripa vaan törröttää tuolla, jollon se lämmönjohtumisala jää pienemmäksi, ja lämmöltä on pitempi matka johtua tuolta päästä tuonne alas.Tuollainen skootterin pytty tuli bongattua netistä. Onko kellään tietoa miten pelittää tuollainen pakoaukoratkaisu?
Mulla on tollanen Dremeli. Uutena siitä oli ilmeisesti toinen hiili jotenkin hajonnut (toimi vajailla tehoilla ennen kun sippas kokonaan, vein takuuseen ja sen jälkeen toiminut paremmin kuin koskaan). Tosta syystä itekkin ehkä tällä palstalla joskus haukkunut tota ton koneen tehoa huonoksi kun en tiennyt että mun kone oli jotenkin rikki kun ei ollut vertailupohjaa, huollon jälkeen toiminut loistavasti ja tehoa kyllä löytyy kun täysillä vetää!onks toi dremel "professional" (motonetissä ~50e) minkälainen? onks mitään kokemuksia kellään?
ainakin kierroksia riittää (yli 30.000rpm), eikä paineiden kanssa tule ongelmaa, kuten nykyisen bilteman kopiodremelin kanssa on (pystyy ehkä ½ minuuttia vinguttamaan ja paineet on pudonnut ~8 bar -> alle 1 bar).
Alumiini ainakin tarttee nesteen. Muuten menee terä tukkoon. Säästää noi nesteet muutenkin noita työkaluja.onks mistään esim. leikkuunesteestä (tms.) hyötyä jos viilailee sylintereitä? tiedän kyllä et se pitää lämmöt kurissa ja vähentää kitkaa, mutta kannattaako sellaiseen sijoittaa, ihan näin "autotallivirittäjänä"?
Varmaan riippuu mimmosista pytyistä puhutaan. Sitä monen sadan tehopyttyä ei varmaanakaan kannata itse lähteä hoonaamaan, jotkut PV:n p+ pytyt nyt voi itekkin varmaan vetää kun eivät mitään kovin kalliita ole.vähän OT:na kysyn vielä, että kannattaako ostaa esim. motonetin hoonaustyökalu vai viedä sylinteri hoonattavaksi paikalliseen mp-liikkeeseen??
Eihän siinä oikeen muuta kun 45 asteen kulmaan pyritään se hoonausjälki saamaan. Johonkin porakoneeseen se hooni kiinni ja hitaat kierrokset. Sitten vaan ylös-alas liikettä, ja välillä kattoen että onko pinta hyvä vai pitääkö ottaa lisää. Mahdollisimman vähänhän siitä pinnasta pyritään hoonaamaan pois. Itelle on vanhat ukot suositelleet sinolia hiontanesteeksi tohon hommaan, ja on ihan hyvin toiminut mitä nyt jarrusylintereitä ja auton sylintereitä olen itse hoonaillut.ei kuitenkaan yhtään kokemusta hoonaamisesta, mut kuulostaa melko yksinkertaiselta.
23.12.2013 13:32
23.12.2013 13:43
23.12.2013 15:20
23.12.2013 15:41
23.12.2013 23:25
24.12.2013 0:56
juppi98 kirjoitti:no joo... mutta niitä bidalotin huuhteluiden muotoja voin käyttää apuna, kun haen parempaa virtausta. virtaukset testaan sitten veden avulla, et tuliko parempi ja voiko vielä parantaa.