Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.7.2013 18:01
Ja taas sitä mennään
joku12345 kirjoitti: sytytystulppa oli aina ihan musta kun oli ajanut sillä joku 70km
Liian kylmä.
joku12345 kirjoitti: 3 vaihteella oli mittarissa jo 65-70kmh
Mainitsemillasi 12/47 väleillä 70km/h tarkoittaa kolmosvaihteella 12895 rpm
Elikkäs siis kierroslukumittarisi näyttää "lievästi" yläkanttiin. Period.
Haluaako joku viellä lisätä jotain, HÄH!?
5.7.2013 18:38
Kolmetoista kirjoitti:Joo sama tuli mieleen..
Ei sitä kappalejakoa ja isoja alkukirjaimia näköjään opita, vaikka kerran aikaisemmin jo siitä sanoin. Silmiin sattuu lukea tollasta tekstiä. Mun muistaakseni jo nelosluokalla aletaan opetella näitä juttuja mutta ei se opetus näköjään kaikkiin tehoa. Se "muokkaa viestiä" -nappi kannattaa kans ettiä, niin vältytään tuplapostauksilta.
Sulle on monesti selitetty, miksi ei ole mahdollista että sun mopo kiertää niin paljon, silti vaan väitetään että "miten niin ei kiertäs". Ei vaan voi käsittää
Mukavaa viihdettä tämä kyllä on, jatkakaa vaan.
Olen hyvin pahoillani kun en ole käyttänyt isoja alkukirjaimia, enkä kappalejakoa. Toivoisin että sinun silmiisi ei enää sattuisi kun saat lukea nelosluokalla opittua kappalejaon käyttöä sekä isoja alkukirjaimia aina pisteen jälkeen.
Toivoisin että voisit antaa minulle anteeksi.
Joku1234
5.7.2013 18:41
nevssons kirjoitti:Ja taas sitä mennään
joku12345 kirjoitti: sytytystulppa oli aina ihan musta kun oli ajanut sillä joku 70km
Liian kylmä.
joku12345 kirjoitti: 3 vaihteella oli mittarissa jo 65-70kmh
Mainitsemillasi 12/47 väleillä 70km/h tarkoittaa kolmosvaihteella 12895 rpm
Elikkäs siis kierroslukumittarisi näyttää "lievästi" yläkanttiin. Period.
Haluaako joku viellä lisätä jotain, HÄH!?
Joo haluan lisätä että silmiini sattuu ihan niikuin käyttäjää kolmetoista kun joutuu lukemaan tekstiä jossa ei käytetty pistettä. Olen aivan tyrmistynyt tästä pisteen käytöstä, koska sehän opittiin jo nelosluokalla. Siis minun silmiini sattuu kovasti.
5.7.2013 19:02
Kylläpä nyt sitte vituttaa ku huomautetaan? Ja kirjotit kaks viestiä peräkkäin taas? Sä kirjotat sellasen saatanan pitkän tarinan tuohon ilman kappalejakoa niin on aika vaikea lukea sitä. Eiköhän asia oo sitten tällä selvä, laita YV:tä jos persettä kutittaa vieläkin.
5.7.2013 19:17
Ei vittu pojat...
Menkääs nyt viettämään sitä perjantaita jossain muualla kuin netissä uhoten, ihan älytöntä settiä taas. Tai jutelkaa niistä tehareista. Mutta nyt ette väännä enään mistään vakiomopon jargonjargon kierroksista, eiköhän tässävaiheessa jokainen osaa jo muodostaa oman mielipiteensä kiertääkö se sitten 28krpm vai 4,5krpm.
5.7.2013 19:32
kertokaas millaset välit laitan ja millasen suuttimen hankin kun metrakit throwerin lyön kiinni
? nyt välit 13-58 , lisää kiihtyvyyttä kaivataan
5.7.2013 23:42
TonykkA kirjoitti:kertokaas millaset välit laitan ja millasen suuttimen hankin kun metrakit throwerin lyön kiinni
? nyt välit 13-58 , lisää kiihtyvyyttä kaivataan
Tsekkaa
viewtopic.php?f=105&t=85030
6.7.2013 6:50
kiitos nevssons, joku12345 mee muualle ku sulla ei oo mitään järkevää asiaa.
6.7.2013 16:42
Poisteltu aiheeseen liittymättömiä viestejä.
7.7.2013 15:03
Mikä olis hyvä tehari XPSsään, pitäs olla jonkuverran alavääntöäkin. onko tuollanen metrakitin putki hyvä tälläseen?
7.7.2013 15:22
Metrakitti on juurikin hyvä putki tuollaiseen, vaihtoehtoisesti myös technigas tai leovince mutta metra on hiljaisin.
7.7.2013 16:28
Metraa en oo ite ikinä kokeillu mut leovincessä on kans aika hyvät alaväännöt tehariks. Ja enoxiakii oon kokeillu eikä siinä kyllä mitkään hyvät alaväännöt ole vaikka onkin alakierrosputki.
7.7.2013 17:10
Joo pitää varmaan kahtella joku metrakitin putki ku itekkää en tuosta e-noxista niin tykänny ja on niin saatnaan kalliski vielä. Paljohan tollasella metralla ois huiput ku nyt kurittomalla pääsee jtn 69 ku tuntuu ettei jaksa kiertää ees loppuun asti.
7.7.2013 20:05
patara kirjoitti:Joo pitää varmaan kahtella joku metrakitin putki ku itekkää en tuosta e-noxista niin tykänny ja on niin saatnaan kalliski vielä. Paljohan tollasella metralla ois huiput ku nyt kurittomalla pääsee jtn 69 ku tuntuu ettei jaksa kiertää ees loppuun asti.
no ostasit mielummin ylävääntösen putken ja isomman kaasarin. miul on gianelli nii 16mm kaasaril vääntää iha hyvi alhaalta(siin 5000/5500-6000) vääntö vaa kasvaa sinne piikille asti ja sit ku piikki yläkierroksil nii vääntää sen piikin iha loppuu asti(8000-12000). aattelin viel isomman kaasarin ostaa mut sit bensaa menis aika paljo ja en nyt tiiä et miten iso ero enää ois jos ostaa 17,5mm. ja mitehä iso bensankulutus ero on 16mm ja 17,5mm välillä, et kannattaako sitä ees ostaa isompaa jos vaa menee enemmä bensaa ja ei tulis kauheesti enempää vääntöö.
7.7.2013 21:09
^ Opettele kirjottamaan silmät palaa kun tollasta lukee
, kaasarin vaihdon hyöty on näillä vireillä käytännössä hyödytöntä
Patara, ootko säätäny kaasarin kurittomalle putkelle, koska XPS pitäis mennä 12-53 väleillä n. 75-80kmh gps kurittomalla putkella, tietenki kuskin painosta riippuen. Metralla huiput 80+, kaasari oikein säädettynä noilla 12-53 väleillä.