Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.4.2012 18:03
Noihin orioneihin saa suoraan sopivia 125cc koneita, sähköineen, kaasareineen ym. Mutta hinta on ihan kiva..
18.4.2012 18:11
Ja mikä on se hinta?
18.4.2012 18:22
Ei kyllä ole oikee topic, mutta eikös noissa oo joku kiinan kopio mankitype kone? Niitähä ny saa ties minkä hintasia, kokosia ja tehosia.
18.4.2012 18:52
Ei noissa ole edes mankin tyylinen kone vaan pystysylinteri.
18.4.2012 20:54
Dumppi95 kirjoitti:No tuo itseasiassa voisi ollakin tuohon Replicaan kun tuolla oli toinen mäntä sitten Revolutioniin ja PataNegraan. Onko kellään täällä mitään kokemusta tuosta Dam-Sport-nettikaupasta? Kestääkö sieltä kuinka kauan että tuotteet tulee perille asti vai tuleeko ollenkaan? Ja millaiset maksuvaihtoehdot siellä mahtaa olla? Ranskaa en itse ainakaan ymmärrä ja kielivaihtoehtoja tuolta en löytänyt..
Ihan luotettava kauppa on, olen muutaman kerran tilaillut tuolta. Toimitusaika on yleensä vähän yli viikon.
Maksuvaihtoehtoina on ainakin Paypal ja ihan normaali lasku, missä lähettävät sulle tilinumerot sun muut ja maksat sinne. Kielen voit vaihtaa siitä oikeesta yläkulmasta, tosin kääntö tapahtuu suoraan Google Translatella niin ovat käännökset kyllä sen mukaisiakin.
18.4.2012 22:48
Kiitokset sulle J3rSu avusta, ite olin jo toivon melkein heittäny uudesta männästä kun Gearpartsilta sanoivat että Hebo ois lopettanut tuotteiden teon mutta tuolla vielä mäntiä sentään on.
19.4.2012 22:29
Kertokaahan viisaammat, itse kun en löytänyt. Että mistäisi saisi AM6 Metrakit Pro Race 50ccn tiivisteet tilattua?
22.4.2012 16:32
Kun otin tuon Airsalin irti ja tuosta takahuuhtelusta on näköjään pikku palanen irti niin voiko sitä huuhtelua vain viilata sen verran isommaksi? Kun ajattelin ettei männänrengas sitten nappaisi siihen pikku koloon, hioin sitä nyt vähän hiomapaperilla mutta voiko sitä ottaa ihan kunnolla pois ilman että huuhelut menevät sekaisin? Palanen on n.2mm pitkä ja n. 1-1.5mm leveä. Mäntä ja männänrengas olivat kuitenkin ihan kunnossa,en tiedä onko tuo sitten koko ajan ollut irti tuo palanen vai onko lähtenyt ihan äskettäin.
22.4.2012 17:12
kuvaa ite vauriosta ?
22.4.2012 20:04
Tuossa, vähän paska kuva kun jotenkin helskutin vaikea saada kunnollista kuvaa tuolta sisältä, aina joku liikaa tai liian vähän valoa. Toivottavasti saatte edes vähän selvää:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
22.4.2012 20:40
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=820H0331 Käykö tuo ylikokomäntä metrakit handmadeen vanhanmallin rabasaan?
23.4.2012 16:19
Reetuhai2 kirjoitti:Minkäs takia melkee kaikki sitte sanoo että Airsalin kanssa Noxi on hyvä? Vääntövehkeitä kummatki.
Sen takia että kaikki ei ymmärrä että mopossa kierrokset=vääntö. Ei siinä mopossa mitöön "vääntöjä" ole jos jotai 10-11k kierrätät jollai airsali enox yhdistelmällä. Eikä tehojakaan saa jos ei oo kiekkoja.
Nää airsal ja enox on suht turhii hankintoja paitsi et jos haluu vähä enemmän tehoja ku vakiosylkkä. Jos vääntöö haluat nii osta sit jotai highend kamoja tai isompi pärrä.
PS. Vaikka se noxi tai leovince saa piikin aikasemmin , ei niis mitään merkittäviä "alavääntöjä" oo. Tekee vaa parempi koneelle noi ku ei kierrätä/kuluta konetta yhtä pahasti.
23.4.2012 16:55
Täh? Nyt taitaa joku olla kuutamolla. Kierrokset=vääntö? Jos sun mopo kiertää 15t rpm niin sillon on hyvät väännöt? Jos mopossa on yläkiertoinen putki ja pytty = ylä vääntöinen. Jos taas alakiertonen putki ja pytty = ala vääntöinen. Ei se välttämättä väännä hyvin, vaikka naukus miten helvetisti. Ja mites vaikka 300cc (2t) vääntää paremmin kuin se mopo, joka kiertää paljon enemmän, ja huipputehot isommilla kiekoilla? Ei se nyt tainnut mennä ihan niin että kierrokset = vääntö.. tai ymmärsin asiasi väärin.
Ja noxissa ei ole hyvät alaväännöt? Väität että tk on paremmat väännöt kun sillä kone kiertää enemmän?
23.4.2012 17:29
Tarkoitti varmaan lähinnä sitä ettei mopossa nuita "alavääntöjä" ole oikeastaan millään putkella eli siis piikin alta ei vedä yhtään sama mikä putki siellä on. Ja eihän sen 300cc krossin tarvikkaan kiertää yhtä paljon kuin mopon koska sen tehon saa vähemmilläkin kierroksilla mikä säästää konetta aika reippaasti, kyllähän ne toki kulkisi varmaan aika rivakkaasti jos nekin jotain 14000rp/m kiertäisi.
Mutta tuohon omaan ongelmaan, kuinkahan paljon tuota takahuuhtelua sittne uskaltaa avartaa alaspäin ettei aukea sitten liian aikaisin? Kun en tiedä uskaltaako sitä ottaa tuon palikan verran mutta pelkään kyllä männänrenkaan puolesta sillä tuntui vähän vastusta aina kun polkaisi (siis ei tavallisia puristuksia vaan juurikin sitä että mäntä jää kiinni)
23.4.2012 17:40
Enkä nyt tarkottanu, että 70cc Airsal+Noxi tuo heti 500Nm väännön, vaan meinasin, että kun Airsal on enemmän vääntöpytty, eikä kierrospytty. Kuten myös Noxi. Ja jos sylkän tehoalue on paljon alempana kun putken, niin eihän siinäkään taas oo mitää järkee. Pitäähän niitten tehoalueitten osuu kohallee, että saa tehoa kunnolla ulos.
Ja kaikilla nyt tuskin on varaa ostaa niitä High-End virejä siihen Derbiin, ja huoltaa sitte 1-2tkm välein. Kun jollekkin perus tehari+laisak 70cc, isompi kaasari setille riittää ihan vakiokampura yms. Tarvii vähän osaa kaveriks. Ja kuitenkin tehoa saa ihan erilailla kun jostain vakiopytystä ja kurittomasta putkesta.
Yleensä kun jonku laiskan 70cc:n tai teharin hankkijat haluu kuitenki pitää sen huoltovälin järkevänä, ja säilyttää luotettavuuden. Myös kun johonkin mopoon riittää hyvin se perus 70cc+tehari+kaasari, että huiput on siellä satasen paikkeilla, ja matka-ajoo pääsee ripeempää ilman että kone huutaa kuolemaa.