6.6.2007 12:19
Mädis kirjoitti:Mädis kirjoitti:Saisikos tuohon minun mopoon tommosen bilteman mittarin helposti toimimaan. Ei ole vielä tullut juuri paljoa asiaan perehdyttyä. Mopossa siis 12v sähköt.
tossa vielä linkki sihen mittariin: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321349
Up!
6.6.2007 12:23
6.6.2007 12:24
Mädis kirjoitti:Mädis kirjoitti:Mädis kirjoitti:Saisikos tuohon minun mopoon tommosen bilteman mittarin helposti toimimaan. Ei ole vielä tullut juuri paljoa asiaan perehdyttyä. Mopossa siis 12v sähköt.
tossa vielä linkki sihen mittariin: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321349
Up!
Bump!
6.6.2007 16:08
6.6.2007 16:09
6.6.2007 22:09
6.6.2007 23:14
7.6.2007 12:59
7.6.2007 13:50
Tekno kirjoitti:toimiskohan toi mittari 6 voltilla (dc)
7.6.2007 20:06
7.6.2007 20:33
Neula kirjoitti:Mistä sais kierros luku mittarin joka näyttäis 14 000 rmp? meinaan jos gas gassiin laittais;)
8.6.2007 11:01
8.6.2007 16:23
Kaarlo kirjoitti:Se sytytyspuolan miinus on useimmiten kytketty suoraan runkoon, autoissa taas akkuun, joten mopoissa kytkentäsysteemi ei päde. Tarkasta että töötille tulee oikeanlaista virtaa kun virrat on päällä, jos sieltä tulee 12-14v tasavirtaa, se kelpaa hyvin.
Mittarin pitää saada vaan signaali jokaisella kampiakselin kierroksella. Varmimmin sen saa liipaisupuolan johdosta, joka on useimmiten staattorin pienin puola, joka on valokäämien tai ensiöpuolan päällä. Joskus se on myös magneeton ulkopuolella. Signaalin saa myös siten, että kieputtaa vihreää johtoa sytytystulpan johdon ympärille. Tulpanjohdossa kulkee niin suuri jännite, että mittari saa signaalin eristeiden läpi. Mopoissa on usein ollut ongelmana mittarin viipotus, eli viisari pomppii missä sattuu. Tällöin vihreään johtoon pitää kytkeä kondensaattori. Kytkentätapa löytyy varmasti tämän topikin aikaisemmilta sivuilta.
8.6.2007 17:47
9.6.2007 12:24