Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.2.2016 17:13
No mikä ois hyvä kampura ton airsalin kanssa? Ja entä noi laakerit? C3?
3.2.2016 21:46
Oikeastaan mikä tahansa kampura, kunhan ei ole paljoa ajettu. Jos ajattelee kovempia virejä myöhemmin, ostaa vahvistetun, mutta jos ei niin periaatteessa vähän ajettu vakiokampi ajaa asian. C3 laakerit, ei väliä muuten kunhan eivät ole mitkään kahden euron tsing-tsong-ping-pong kiinassa aidolla lapsityövoimalla kasatut muovirinkulat.
9.2.2016 2:34
Huomasin ebaysta (niinku varmaan moni muukin) am6 90cc pytyn, joka siis ilmeisesti vakioiskulla 74cc ja hintaa vähän vajaa 60€, niin onko kukaan iskenyt kiinni vakioiskulle suoraan vai onko tarkotettu pidemmälle iskulle?
10.2.2016 15:40
On noita vakioiskulla käytetty.
17.2.2016 19:15
En tiedä tuleekohan nyt ihan oikeaan aiheeseen mutta en osuvampaakaan löytänyt kysymykselleni.
Elikkäs moposta löytyy tällähetkellä 70cc airsal ja muutenkin asiaankuuluva kokoonpano. Paitsi läpät ovat vakiot.
Silläpä haluaisin kysyä että onko läppärungon+läppien vaihdolla kuinka paljoa vaikutusta? Ehdottomasti läpät vaihtuvat kyllä, mutta jos ero ei mikään tajuton ole niin voisi oston lykätä niille päiville kun rahatilanne olisi parempi.
Onkohan kukaan muuten kokeillut boyesen tyyppisiä läppiä? Periaatteessahan niistä olisi enemmän hyötyä koko kierrosalueella kuin hiilikuituläpillä. Eli kaksi läppää päällekkäin. Ylempi aukeaa pienemmillä kierroksilla päästäen alemmassa läpästä olevasta reiästä seoksen läpi ja alempikin aukeaa sitten kokonaan yläkierroksilla.
2.3.2016 20:11
Noniin eli olis tarkotus hankkia joku pyttysarja leiponeen airsal sportin tilalle.
Jossain saksassa näin kaksrenkaisia 50cc airsalleja myynnissä niin erooako se paljon tuosta yksrenkaisesta? Se on kait tietopankin mukaan racing pytty että pitääkö siinä vaihella mäntää sitte tiheämpään vai..? Hirveitä tehoja en oo oikeastaan hakemassa kun putkena on täysin tyhjä vakio ja 14mm kaasari löytyy.
Vm rabasa kyseessä.
https://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... uro-2.htmlhttps://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... uro-2.htmlTuossa vielä ne 1- ja 2 männänrenkaiset jota tarkotin, voi toki ehottaa muitaki pyttysarjoja alle 200e. Ja onko mimmonen paikka tuo scootfast että paljonko tulee posteja ja kauanko menee tulla paketit?
Edittiä: Tilaankin luultavimmin gearparts24 nimiseltä sivulta, 153e siellä tuo 2-renkainen ja kuulemma vähän nopeampi toimitus.
Edittiä 2: Onkohan tuossa racingissä tehot korkeammalla..? Jos kyllä niin ei taida kovin hyvin mennä tuon tyhjän vakioputken kanssa yhteen.
5.3.2016 0:02
Itse ostaisin 2-renkaisen, jos et lisätehoa ole hakemassa. Yksirenkaisessa on vissiin hieman enemmän potkua, mutta mäntää joutuu vaihtamaan tiheämmin.
6.3.2016 16:03
Oon laittamassa Apriliaan Airsal 70cc sylinterin, pitääkö poistaa termostaatti?
6.3.2016 20:14
Ei, jos se toimii.
13.3.2016 14:21
Moro. Mikä olisi paras sylinteri korvaamaan vakion?
Oon päättäny, että joko hommaan airsal 50cc:n tai athen 50cc:n. Eli kumpi noista olis järkevämpi valinta?
14.3.2016 3:45
Riippuu mitä haet vakiosylkän korvaamisella, onko tarkoitus vain uusia sylkkä entisen rikkouduttua vai haetaanko tässä jotain teholisää? Airsal on loistava korvaaja vakiopytylle ja tuo aavistuksen lisää tehoa, Athenan sylkkä voidaan laskea jopa midrace-tasolle.
14.3.2016 20:59
Eli hakisin vakiosylinterin korvaajaa, mutta tehokkaampaa.
Eli paljonko enemmän tehoo tosta Athenasta sais vakiopyttyyn tai Airsaliin verrattuna?
15.3.2016 0:11
Internetin ihmeellisen maailman mukaan Airsalista irtoaa reilut 10 heppaa, Athenasta lähemmäs 15 sopivan putken kanssa. Pelkkä tehohan ei toki kerro kaikkea, vaan kyse on kokonaisuudesta. Athenasta tuskin saat esimerkiksi vakioputkella juurikaan enempää tehoa irti kun Airsalista, ehkä jopa päinvastoin. Molemmat kuitenkin antavat enemmän potkua kuin vakiosylkkä, kunhan mopo on säädöissä.
15.3.2016 8:18
Onko toi sen näkönen että pinnote lähteny --> uutta pyttyä vai meneekö kyvyellä hoonauksella vielä? Ja noi "naarmut" jotka tossa näkyy on poraus/hoonaus tms jäljet jotka kumminki ollu siinä jo tehtaalta asti että ei ihan hirveän syvään raapassu kumminkaa. Ja kuva otettu salamalla. Jos viittitte niin "Mikä on vikana" ketjuunki höpöttelin jotain johon vois tarttea vastausta.
[img]imgur.com/7gsDdFo[/img] En osaa linkata kuvaa näköjää
http://imgur.com/7gsDdFohttp://imgur.com/6LCHVtB siinä kuvaa männästä
Viimeksi muokannut Joozzii133 päivämäärä 15.3.2016 14:38, muokattu yhteensä 1 kerran
15.3.2016 10:12
Tiedä sitten onko joku joskus jo kysellyt, mutta onko jollain tietoa mikä sylinteri tää on.. siis kenen valmistama?
http://www.moposport.fi/sylinterisarja- ... i-am6-80cc