Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.4.2012 11:53

on, kaasari 21-28 mm ja kampuran vaihtaminen pakollista, sekä putkeksi scr racing line tai yasuni r3. Mid-race kamaa gearpartsin myytiselostuksen mukaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.4.2012 20:00

KarSta, toi barikit on kyl tietääkseni samaa kamaa ku airsal paitsi vähän paremmalla viimeistelyllä. Emt sit noitten gp24 tuoteselostuksita, mut joskus siel lukee pelkkää paskaa.

Eli ei kovin paljon tehokkaampi ku airsal, ehkä 15hp kamaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.4.2012 18:02

vähän samaa itekki aavistelin, mutta en jaksanu perusteellisesti ruveta tietoo kattelemaan, nopeesti vaan suomennin ton gp24 tuoteselostuksen pytystä ;)
EDIT: oon ollu aika sekasin kun oon ton mun viestin kirjottanu, joo onhan se joo samantehonen mitä airsali ja airsalista tehras lupas 12 hp :D tolla vosi olla joku 13 hp max :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.4.2012 21:27

80cc:stä 13 hp :O

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.4.2012 21:58

Eiköhän nuo tehot ollut nuille 70cc pytyille, 80cc varmaan jotain 14-16hp väliltä? Ainakin joku jannu derbin virittämis topicissa väitti kaverinsa penkittäneen 70cc airsalilla ja enoxilla yli 13hp. Pitää vielä itse kesällä käydä varmaan arrowilla koitamassa :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.4.2012 18:02

.
Viimeksi muokannut Järtsi päivämäärä 3.5.2012 19:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.4.2012 19:33

onko tietoo paljon doppler 50cc on heppoja???

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.4.2012 19:34

Simo, ei noista 14-16hp saada enoxilla. Se kiertää aivan liian vähän , mopoissa kun on tehot kierroksist kiinni. Arrowi kiertäis sit jotai 12k mut sekään ei taida riittää noihin tehoihin, ja airsalissa tehoalue alhaalla (jotai 11.5k maksimitehot) joten unta toi jannu näki :).

Järtsi, sama juttu. Pistä joku tk/arrow/gianelli ku niissä riittää kierrokset maksimitehon saavuttamiseen. En sit tiedä koneesta, jos ollut 12tkm vakio niin ei ne yleensä huonos kunnos oo. Kestää melkein ikuisuuden noi laakerit yms vakiotehoilla ku ei kone kierrä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.4.2012 20:50

Minkäs takia melkee kaikki sitte sanoo että Airsalin kanssa Noxi on hyvä? Vääntövehkeitä kummatki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.4.2012 22:02

Itsellä on Enox ja Airsal 70cc

Aika tiukka paketti kyllä, täytyy sanoa. Eli suosittelen

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.4.2012 22:55

Niimpä, enoxi taitaa antaa huipputehonsa 11000rpm, ja Airsali ehkä jonkin verran alempana. Eikä oo muutenkaan mitään järkeä lähteä Airsalia kierrättämään yli tehoalueen jollain Pro Race putkella tms. Koska sieltä ei löydy enää muutakuin ylikierroksia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.4.2012 2:15

Nyt olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa ja kertoa mistä löytäisin Hebo Manston Replica 70cc-sylinteriin uuden männän? Koneena Minarelli AM6. Olisi jo pitänyt mäntä vaihtaa ajat sitten, mutta mistään ei vaan tunnu mäntää löytyvän juuri tuolle kyseiselle sylinterille.. Siispä kysynkin, että passaisiko mikään toiselle sylinterille tarkoitettu mäntä tuohon? Esim. joku Airsalin 70cc mäntä?
Tietääkseni männän halkaisija on tuo 47.6mm niin kuin suurimmassa osassa 70cc-pytyistä.

Löysin kyllä Kaasalaiselta jonkun Hebon männän, mutta Derbiin tarkoitettu: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/manta ... -3082.html
Tietääkö kukaan että passaisiko tuo mitenkään? Sitä vaan mietin että varmasti mäntä muuten on samanlainen kuin Minarellin vastaava mutta miten tuo kiinnitys kiertokankeen, sitä vaan mietin?

Olisin siis todella, todella kiitollinen, jos joku ystävällinen ihminen voisi auttaa miestä mäessä, ei nimittäin innostaisi uutta sylinterisarjaa ostaa.. :s

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.4.2012 2:32

Eikös Tämä ole tuohon Manston Replicaan?

URL: http://www.dam-sport.net/mecaboite/motorisation/am6/haut-moteur/piston-plat-47-6mm-athena-et-ancien-hebo-manston.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.4.2012 14:40

J3rSu kirjoitti:Eikös Tämä ole tuohon Manston Replicaan?

URL: http://www.dam-sport.net/mecaboite/motorisation/am6/haut-moteur/piston-plat-47-6mm-athena-et-ancien-hebo-manston.html


No tuo itseasiassa voisi ollakin tuohon Replicaan kun tuolla oli toinen mäntä sitten Revolutioniin ja PataNegraan. Onko kellään täällä mitään kokemusta tuosta Dam-Sport-nettikaupasta? Kestääkö sieltä kuinka kauan että tuotteet tulee perille asti vai tuleeko ollenkaan? Ja millaiset maksuvaihtoehdot siellä mahtaa olla? Ranskaa en itse ainakaan ymmärrä ja kielivaihtoehtoja tuolta en löytänyt.. :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.4.2012 18:01

Osuukohan nyt oikeaan topikkiin mutta...

Mielessä jo pyörinyt KAUAN ajatus siitä, että ostaisi tuollaisen Orionin 4-tahti-mopon ja hommaisin siihen jonkun 125cc tms. nelarin koneen. Eihän se nyt laillinen olisi, mutta ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön :)
Tarvitsis helvetisti mielipiteitä ja toteutusehdotuksia tähän hommaan. Meinasin jo oman topicinkin pistää pystyyn, mutta eihän siinä tavallaan olis ollut mitään järkeä...

Mutta onko ketään sellaista ikinä toteuttanut? Ja mitä mieltä te olisitte jos sellaista lähtis toteuttamaan...?