Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.7.2012 17:29
Missa asennossa seos/ilmaruuvi? Kokeileppa sitäkin säätää.
29.7.2012 20:35
Viittiskö kukaa kertoo missä ois myynnissä dellorto phva 17.5 kaasuttimen kohokammion tiivistettä ?
29.7.2012 20:39
Katoppa moposportilta. Sieltä löytyy räjäytyskuvia delun kaasareihin, luulis löytyvän korjaussarja.
29.7.2012 23:42
Tiivistesarja löytyy esimerkiksi
EMC:n valikoimista, todennäköisesti Moposportilta ja muistakin mopon osia myyvistä liikkeistä. Dellorton kaasarien varaosien saatavuus on yleisesti melkoisen hyvä.
30.7.2012 17:28
Joo pittää katella.
1.8.2012 17:18
Nonniiiin. Vaihdoin pösöön Detukan kaasarin, jolloin bensanvaluttaminen loppui. Tämäkin kyseinen kaasari on Dellorto PHBN 16mm, MUTTA tässä ei ole solenoidia.
Elikkä
kyseisen kuvan oikean ylänurkan "pilliä". Tukin Solenoidille menevän letkun, mutta pösö ei suotu lähteen 100 suuttimella käymään.
Ilma/seos ruuvia auki n. reilu 1,5 kiekkaa ja tyhjäkäynti ruuvi 2 1/4 auki.
Miten tämä solenoidin poisto vaikuttaa, mitä pitää tehdä erilailla?
Kysyn detsin, ja pösön topicissa, ja täällä. Ei herneitä kiitos.
3.8.2012 16:34
En oo koskaan kuullukkaan mistään solenoidista kaasarissa. Pikemminkin tuo on joku ylivuotoletkun nippa. Tai kohokammion huohotusreikä, ja jos sen tukkii niin ei lähdekkään käyntiin. Koita lähtiskö se suhauttamalla jotain starttisprayta ilmanputsariin.
3.8.2012 18:04
DT:n kaasareissa on ilmeisesti jokin mystinen solenoidi joka antaa täyskaasulla lisää ilmaa koneelle. Siltikään asiaa ei tarvitse kysyä kolmessa topikissa.
3.8.2012 18:34
Eipä ole missään topicissa vastattu, joten turhahan se oli kysyä taas. Itse hoidin homman, kiitos vaivannäöstä palezu, että jaksoit edes vastata.
7.8.2012 1:27
Voisiko joku perustella, miksi mopo leikkaa jos ajaa liian pienellä suuttimella? Jos on liian pieni suutin niin ei lähde tietenkään edes käyntiin, jos taas liian iso suutin, tukehtuu liikaan bensaan? Oma perustelu kysymykseen olisi että mäntä + sylinteri saisi liian vähän seosta = enemmän kitkaa = lämpöleikkaus ?
7.8.2012 3:02
Mitä laihempi seos nii sitä suurempi seoksen palamisen seurauksena aiheutuva lämpötila. Esimerkiksi männänrenkaat voivat sulaa liian kovan lämpötilan takia, ja joskus on tullut nähtyä jopa mäntiä joiden keskelle on palanut reikä liian laihalla käymisen vuoksi
8.8.2012 8:06
Olisiko 24mm kaasari liian suuri 70cc airsalin kaveriksi?
8.8.2012 9:40
Ei, jos kaikki valuvirheet viilailet pois, ja ostat kunnon putken kaveriks
8.8.2012 10:13
Löytyykö alumiinipytystä valuvirheitä? On jo arrowi sekä 19mm racing lortto, haluis vähä lisä potkuu..
10.8.2012 21:41
Viilaa ja 22-24 kaasari.