Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.7.2013 20:29
Juunish kirjoitti:Uuden Rabasan etuna sanoisin olevan erityisesti nicasil-pinnoite, uskon että saa Rabasasta enemmän tehoa irti
Tämä oli pointti !
Ite sanoisin niclasil pinnoitteen olevan miinusta. Kerran, ku leipasee nii eipä siitä saa enää toimivaa ellei putkita/pinnoita uudellee. Onha siinä "vm rabasassakin" pinnotettu vakio pytty.
Sanoisin, että kummastaki saa revittyä yhtä paljon tehoa irti osaavan käsissä.
16.7.2013 22:00
99,99% suomen viilauksista on ihan sama tehoja ajatellen onko se pytty valurautaa vai nikasil.
17.7.2013 17:27
Täytyykö aina pakoaukon viilauksen jälkeen suurentaa suutinkokoa?
17.7.2013 21:24
Pitää säätää kaasari uudelleen, tarkotti se sitten suutinkoon isontamista tai ei
19.7.2013 14:50
Milläs kannattaisi ruveta munarallin valurautaista vakiopyttyä viilaamaan? Kelpaako moottorisahan teräviila porakoneeseen laitettuna?
Paljonko myös kannattaisi laittaa pakoaukolle asteita, kun nyt se on noin 175 asteinen?
19.7.2013 15:12
Noilla vehkeillä kannattaa jättää välistä. Jos nyt kuitenkin innostut värkkäämään sahanviilalla niin pakoajoitus aluksi 190 asteeseen ja aukolle leveyttä joku 60-65% josta sitten lähdet muokkaamaan omien tuntemuksien mukaan.
21.7.2013 5:23
Mieluiten vingulla alat ottamaan sitä siivua pois.
22.7.2013 21:41
Milläs kannattaisi ruveta munarallin valurautaista vakiopyttyä viilaamaan? Kelpaako moottorisahan teräviila porakoneeseen laitettuna?
Eli toimi hyvin. SIllä teräviilalla kun on tarkotettu tekevän sellasta edes-takasin- jyystöä, eikä pyörivää liikettä. Joskus laiskuudessani totakin koitin.
27.8.2013 0:51
Ajattelin ruveta viilaamaan 75cc tpr:rää olisiko hyviä ideoita kuinka paljon kannattaa?
ja kantta laskea että olisiko siihenkin jotain suosittelua?
tässä osat:
Doppler ER1 Kampura
Metrakit hiilikuitukytkinlevyt ja metran jäykemmät kytkinjouset
75cc TPR
isompi imukaula
tällähetkellä 19mm kaasari (24mm PWK tulossa)
putkena metrakit prorace 70cc
27.8.2013 10:52
Tuolla tietopohjalla ei kannata muutaku leikkiä bolttisosien kanssa! Jos oikeasti kiinnostaa niin tiittanen olis semmonen hyvä perusteos, joka antaa edes jonkinasteiset perusteet.
4.9.2013 19:55
Tuommosen pytyn tilasin viikonloppuna ja varmaankin huomenna tulee perille.
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-t ... a5020.htmlTuoteselosteessa lukee että pakoaukon asteet olisi 175, vähän voisi mielestäni olla korkeampi, enox toimii putkena ,joten suunnilleen siihen 11 500rpm - 12000 paikkeille olisi mielestäni hyvä, en aio viilata huuhteluita, ei ole työkaluja saati sitten kokemusta siihen, mutta kysymys kuuluu: minkälaista astelukua pidätte sopivana?
Haluaisin hieman repäisevän piikin, en pelkkää vääntöä.
Varmaankin aika lailla 190? Monta milliä ylöspäin pitäis ottaa?
4.9.2013 22:46
Noita ohjelmiahan löytyy millä saat kyllä laskettua kaiken mahollisen tarvittavan, vaikee sitä on kenenkää hatusta heittää.
5.9.2013 16:54
Ja jos ennen viilailuja vaikka kartottaa sen että mitkä ne aukioloasteet paolla ja huuhteluilla oikeasti on..
23.9.2013 23:25
kuka tietäs kuka viilais kajaanin alueella pyttyjä ja kansia?
24.9.2013 17:56
R3gou kirjoitti:suunnilleen siihen 11 500rpm - 12000 paikkeille olisi mielestäni hyvä, en aio viilata huuhteluita, ei ole työkaluja saati sitten kokemusta siihen
Komppaan Sellyoursoulia. Toinen juttu on, että vaikka en tunne kyseistä sylinteriä enkä sen ominaisuuksia, niin siinä ei välttämättä hengityskyky riitä alkuunkaan 11,5-12 krpm saakka. Tällöin lopputulos saattaa olla pakoaukon summittaisen korotuksella ja/tai suurennuksella aika murheellinen ts. koneesta ei löydy puhtia millään kierroksilla. Kokeilemalla se tietysti selviää ja jos tulee susi, niin uutta pyttyä tilaukseen tai "korjaavaa" viilaamista. Joka onkin sitten usein suurin piirtein yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen pieremällä.