Käytännössä
riittää se yksi syyläri.
Ja termostaatti poistettuna.
Tosiaan C4 välykselliset laakerit ovat turhia näissä moottoreissa, ellei kampiakselin petilaakereiden jäähdytystä heikennetä merkittävästi ja moottorin kierroksia lisätä reilusti.
Jäähdytys = polttoaine/öljy-ilmaseos
Näin siis itse uskon. En ole testannut, missä menee raja.
On ne ~50cc kilpamoottoritkin kestäneet 6204/C3 petilaakereiden kanssa +15krpm kierroksia ilman mitään ongelmia.
Kisasähköissä on erilainen sytkäennakkokäyrä, kevyempi vauhtipyörä ja CDI ja sytkäpuola erikseen.
Useimmat tuottavat enemmän virtaa sytytyspuolalle.. =vahvempi kipinä
PVL, Selettra, Polini, MVT.. nämä ainakin hyviksi todettuja?
Ducatin CDI:ssä sytkäennakko on 13krpm jälkeen sama (olikohan 17º EYKK luokkaa).
Tämä aiheuttaa kierrosten rajoittumisen suunnilleen 14,200-14,300rpm tienoille ajossa.
Useimmat katukäytössä olevat viritetyt mopojen moottorit eivät kierrä edes 13krpm.
Eli toisin sanottuna hyöty tulee pääosin 13krpm jälkeisillä kierroksilla, jolloin koneen saa kiertämään 15,5-16krpm.. riippuen sytkäennakoista ja säätövaroista, moottorista, putkesta..
Eli sytkä ei välttämättä enään toimi rajoittavana tekijänä.
Jos tarkoitat
tätä sylinteriä.. se ei 'ihan' ole "20hp sylinteri" noilla osilla.
(Yasuni R3, PWK 28 + Malossi E16 putsari, Conti CRX läppäventtiili)Sen kanssa suositellaan käytettäväksi 24-28mm kaasutinta.. mutta jos laitat esim. turbokit lacada putken kiinni, 'riittää' silloin vaikka 20-21mm kaasutinkin.