Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

1.2.2013 19:11

Liian isolla suuttimella saa liikaa soppaa palotilaan, eikä seos pala kunnolla. Se taas ilmenee röpötyksenä yläkiekoilla, ja täyskaasulla kierrokset "veivaa" ylös ja alas.
Kuulostaa vähäsen samalla kuin sähköinen kierrostenrajoitin nappais kiinni ;)

Ja otahan ViTSi huomioon, että yksrenkainen mäntä vaatii vähän pienemmät vaihtovälit, todennäköisesti jotain 6-8tkm väliltä ois aika jees. Tehoa onkin sitten mukavasti enemmän vakiosylkkään verrattuna.

Ja jos on alumiinisylinteri, jossa on nicasil pinnoite (todennäköisesti on), niin sisäänajoksi riittää se, että pari kertaa ajat huolella pyörän lämpimäksi, ajaen niinkuin sisäänajossa normaalistikin ajetaan. Sitten annat pyörän jäähtyä ennen kuin käynnistät uudestaan. Yhteensä noin 50 kilometriä luulisi riittävän. Sitten vaan täyttä kaasua!
Jos kyseessä on kuitenkin valurautapytty, niin parisataa kilometriä rauhallista ajoa pitäisi riittää.


ViTSi kirjoitti:ja ala sekä seksivääntöä ei käytännössä ollut ollenkaan.


Oletko koittanut viagraa? Näissä asioissa kannattaa kyllä kylläkin kääntyä lääkärin puoleen, foorumilta ei välttämättä löydy apua. :lol:
Viimeksi muokannut arsori päivämäärä 1.2.2013 19:16, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Minarelli AM6

1.2.2013 20:06

Ei helvetti nyt tuli paha kirjotusvirhe :nolo: Tarkotushan oli kirjottaa keskivääntöä niinkun varmaan tajusitte :lol:

Sen tiiänkin jo, että sillä yksrenkasella se vaihtoväli on vähän nopeempi ja se pytty on joo nicasil pinnotettu sekä alumiininen.

Kiitos viellä noista tiedoista mitä porukka on mulle annellu :D

Re: Minarelli AM6

4.2.2013 20:19

Missä on vika?! Kytkin pohjassa vaihde päällä liikkuu eteenpäin ei siis kytkin irrota tarpeeksi. Kytkintappiin tehty sellainen peltiräpellys ettei pääse nousemaan kokeiltu sillä ja ilman, vaijeria säädetty jokasuuntaan, painelevyä säädetty n.1 kierros eteenpäin nyt irrottaa jo silloin kun vaihde päällä kytkin pohjassa työntää mopoa. Hetken toimi jo jotenkin ilman sitä peltiräpellystä muttei täydellisesti (jos takapyörän nosti ilmaan se pyöri vaihdepäällä kytkin pohjassa) laitoin sen kiinni niin sitten ei toiminut taas ollenkaan ja otin sen taas pois ja kytkin ei toimi.. MISSÄ VIKA?

Re: Minarelli AM6

4.2.2013 20:52

Jos on uudet levyt, niin se on ihan normaalia että vetää vähän eteenpäin. Liian iso viskositeettinen (=paksu) vahteistoöljy? Millon viimeksi vaihdettu öljyt?

Re: Minarelli AM6

4.2.2013 21:08

10w30 Öljyt vaihdettu viikko sitten ja ei oo uudet kytkinlevyt noilla ajettu n.11tkm mutta ei pitäis olla hirveen kuluneet.

Re: Minarelli AM6

5.2.2013 19:29

oon tilannu putken easypartsist ja sit siel sivuil sanotaa et se on jo suomes nii tuleeks se paketti suoraa kotiovelle vai tuleeks postilaatikkoo se lappu ja sit se pitää noutaa postista??

Re: Minarelli AM6

5.2.2013 19:40

Koti ovellehan ne tulee.

Re: Minarelli AM6

5.2.2013 19:47

Mopokaupat & kimppatilaukset-alueelta löytyy muuten oma topic niin Easypartsille kuin yleisille kysymyksille ulkomaista tilaamiseen liittyen. Kannattaa vilkaista jos ulkomailta tilaaminen askarruttaa tai haluaa jakaa kokemuksia eri yritysten toiminnasta.

Re: Minarelli AM6

7.2.2013 19:28

Miten tässä proxin männässä menee noi renkaat? Kirkas ylös, ja sen kanssa samaan koloon se ihmeen voitelurengas aka rautalanka? Ei vaan halua mennä sinne millään..
Ja toiseks kyssäriks, männänrenkaat vaikuttaa jotenkin isoilta, mittasin ne kokoonpainettuna, sain 41,6mm, ja mäntä on 41mm, ok?
Viimeksi muokannut tiemuu päivämäärä 7.2.2013 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minarelli AM6

7.2.2013 20:26

Kirkas ylös ja tumma alas. Se "jousirengas alemman männänrenkaan alle puristamaan rengasta paremmin sylinteriseinämää vasten. Se ei siis ole mikään voitelu- tai öljyrengas, öljyrenkaat on nelitahdeissa. Ja koon voi tarkistaa laittamalla yksittäisen männänrenkaan sylinteriputkeen vaikka sentin verran ylätiivistepinnan alapuolelle. Sen voi painaa suoraan vaikka sen männän avulla. Ja männänrenkaan katkoskohta ei saisi mennä kiinni vaan siihen pitäisi jäädä pieni rako. Peeveessä ohjearvo on 0,75mm, joten ainakin sen puoli milliä ite pitäisin välinä jotta jää tilaa lämpölaajenemiselle.

Re: Minarelli AM6

10.2.2013 14:19

Tuohon minun röpötys/pätkimis ongelmaan niin voiko se johtua siitä, että vaihteistoöljyä menee palo tilaan? Kummiskin ongelmat ilmenee vain ajossa alakiekoilla.

Kun vakiosuutin on 80 ja nyt minulla on 85 paikalla. Vireinä kuritonputki ja vapari niin kuulostaa vaan niin pieneltä tuo suutin vakiosuuttimeen verrattuna.

Re: Minarelli AM6

14.2.2013 21:00

Yam4ha kirjoitti:Tuohon minun röpötys/pätkimis ongelmaan niin voiko se johtua siitä, että vaihteistoöljyä menee palo tilaan? Kummiskin ongelmat ilmenee vain ajossa alakiekoilla.

Kun vakiosuutin on 80 ja nyt minulla on 85 paikalla. Vireinä kuritonputki ja vapari niin kuulostaa vaan niin pieneltä tuo suutin vakiosuuttimeen verrattuna.


itellä on suutin vaihettu 88->100, alussa kokkeili 95 suuttimella, mutta vaihoin 100 lopulta, ja nyt pellaa hyvin. röpötti itella kansa tuolla 95 suuttimella, mutta loppu ku isons suutinta.

Re: Minarelli AM6

14.2.2013 21:28

Jos röpöttää--> liikaa bensaa niin ei se isommalla parane..

Mutta kyllä se nyt tuolla 85 toimii ihan hyvin mitä nyt tuossa paikalla olen käynnissä pitänyt.
Puhdistin muka sen vaparin bensalla ja lähti kyllä sitä paskaa pois muttei ollut vaikutusta kun kokeilin. Noh, päätin laittaa yön yli likoamaan bensaan ja kappas vaan, se oli aamulla saanut uuden värin pintaan ja oli muuten puhdas! :)

Paikalleen pistin niin vähän booas--> neulaa rikkaammalle ja nyt ottaa hyvin kiekkaa.

Re: Minarelli AM6

14.2.2013 23:54

Tulipa yam4ha mieleen että vaihdas kytkinpuolen kampiakselin stefa. 85 kokoinen ps kuullostaa omaankin korvaan järjettömän pieneltä noilla palikoilla. Tuossa vaiheessa oli mh:n kytkinpuolen stefa huonossa kunnossa, viidelle kilometrille vetäsi parhaimmillaan n. 1dl vaihteistoöljyä. http://www.youtube.com/watch?v=mx8Fp-DROog

Re: Minarelli AM6

14.2.2013 23:57

Sehän voi olla myös, että ryyppy jumiutunu ... Helppohan sekin on tarkastaa, mutta kyllä toi kampuran stefan vuoto kuulostaa paljon uskottavammalta? Kuinkahan usein kannattais noita öljyjä vaihdella? Vaihdoin syksyllä ja sen jälkeen ajellu mopolla talven aikana jotain 500-600km. Taisin laittaa öljyä 0,8dl, oliko varmasti oikea määrä ? Mitä haittaa tulee, jos liian vähän/paljon?