Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.4.2012 3:01

Onkos muute Airsalin 70:ssä tarpeeks tehoo, että vois tarvittaes ajella satasenki alueella sitä satasta vaikka pieni ylämäki tuliski vastaan? Vai pitäskö suosiolla ottaa toi 80cc ja jättää vaikka vähä pienempi kaasari, ettei ihan sitä 19 heppaa irtois mitä Gearpartsin tideoi luki (14-19 hp). Ei nois ny kumminkaan oo hinnas ku 50€ eroo...ja eikö toi ollu vie aika vääntävä pytty? Ny ku on vakiosylinterillä ja vakioputkella ajellu nii on ruvennu kyrsiin ku saa aina ylämäen tulles vaihtaa alaspäin ja huudattaa jollain kakkosvaihteella et päästään se mäki ylös :lol:

Btw, phot-ecolla saa kuulemma 70cc version vie rajotettua niin et menee alle verorajan ja ettei huomaa kovin helposti, mites 80cc:n kans, ku kumminki on se pari heppaa enemmän, varmaan onnistuu korkeelta piikin ottavan putken kans?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.4.2012 12:35

Sanon suoraan, että et 70cc:llä ainakaan. 80cc voi olla niin ja näin, ehkä huudattamalla just. Ainakaan 70cc Airsalilla ei hirveesti satasta ajella, muutakun kohtuu pitkillä väleillä huudattamalla. Ite ottaisin kylläkin 80cc:n luultavammin.

Ja vielä kerran. Pätkiminen riippuu pytystä, putksta säätäjästä ja muista. Se pätkii aina enemmän, mitä vääntävämpi pytty/putki on. Voi sen saada rajotettuu alle verorajan jollain yläkiekkaputkella, mutat veikkaan että se silti pätkii jonkuverran.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.4.2012 15:14

Niin ja jos pytyn kylessä lukee 80/70cc niin ei oo väliä paljon se kulkee kun kytät huomaa sen pytyn koon.. Viila käteen jos haluaa veroilta säästyä.. Ja voihan sen aina sanoa että rajotettu cdi ja tehari. Sanoo että tehari nostaa katu uskottavuutta ja lisää vääntöä tmv, ja silti kulkee alle verorajan.. Kyllä ne uskoo, kun osaa hyvät puheen lahjat. Ja jos ne ei sitä rajotinta löydä, niin miksei uskoisi..

Vaihtoehto 2 olisi rajoittaa kaasun liikettä, elikkä joku ruuvi kaasukahvaan, minkä saa helposti paikalleen ja ei paista heti silmään.. Hölmömpi poliisi voisi uskoa vaikka pikakaasuksi.. mp kyttä kyllä tajuaa. Mutta mekaanisestihan nämä saa kuristaa miten lystää, elektroniset kuristukset/rajoittimet laittomia...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.4.2012 15:33

Auta armias ku poliisi lähtee testaamaan ku on rajotettu kaasukahvasta :lol: Mopo alkaa pikku hiljaa huutamaan mutta soppaa ei tule eikä voitelua.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.4.2012 20:32

No tuo on kyykkymopo niin ei sinne konehuoneeseen oikeen mitään nää. Vetää vie hiuka johtoja pytyn eteen nii avot.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.4.2012 14:30

Ite viilaisin silti siitä pytyn kylestä pois ne tekstit, ja kaivertaisin tmv sen 49cc siihen..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.4.2012 14:51

viewtopic.php?f=72&t=81867&start=30

Löysin tuollaisen eilen kun selailin tätä foorumia. Eikö tuollain kannattais tehdä?
Itse aion ainakin tehdä noin kun Airsal 70cc saapuu minulle.

Edit: Siis tuo MB93:n

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.4.2012 14:55

Gogge kirjoitti:Ite viilaisin silti siitä pytyn kylestä pois ne tekstit, ja kaivertaisin tmv sen 49cc siihen..

Mulla ei oo ikinä tullu uusenskan pyttyä vastaan, missä ylipäätänsä lukis mitään kuutiotilavuuksia. Jos vakiopyttyjä ei lasketa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.4.2012 15:54

Mullakin luki vaan metrakitin kylessä mk. Mankit on poikkeus ainaki :D Paitsi eihän ne mitään uusenskoja ole :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.4.2012 18:21

juu siis omas airsalin 70cc:ssä aikoinaan oli heikosti painettu jotakin numeroita kuutiotilavuutta osoittamaan.
Pro racessa lukoo itellä kyljes mk ja toisella pualen pytyn sarjanumero ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.4.2012 0:57

no airsalin 50 kyljes lukoo selvästi että 49.9 :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.4.2012 1:22

Mitä kampuraa suosittelette polini 80cc gussille?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.4.2012 19:28

Samaa mikä itelläkin, barikit competition, kestää 16 000 rinkulaa ja on muutenki tosi hyvin viimeistelty :)
black bike shopilta ostin omani hintaan 140 e, ei pahan hintanen muihin verrattuna ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.4.2012 23:53

Itse ostaisin Opvoerenilta Dopplerin ER1 kampuran. Varmasti kestää valurauta Polinin tehot ja on hintakin kohillaan. :)

URL: http://www.vsmotoparts.com/brands/motorhispania/ryz/crankshafts/doppler-crankshaft

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.4.2012 5:09

Mites tämä, onko paljo enemmän potkua vrt. Airsal 80cc?