Oiskohan bensanpinta vähän korkealla/kaasari vinossa ja yläkierroksilla sitten tärisee niin paljon että läikyttää yli
?
e: laitetaanpas tässä huvikseen pieni visailu pystyyn.
Se joka keksii ratkaisun minua kohta vuoden vaivanneeseen ongelmaan tarjoan sille tavattaessa jääkaappikylmän es pummipatukoiden kera.
Eli ongelma on se perinteinen mitä täällä silloin tällöin voivottelen.
Kylmänä mopo toimii pirun hyvin, käynnistyy hyvin, vääntää alhaalta tosi hyvin ja kiihtyy nopeasti huippunopeuteen asti. Jonkun 3km ajon jälkeen kun moottori on lämmennyt, toimii edelleenkin muuten hyvin, mutta kiihtyvyys huononee todella paljon, erityisesti alavääntö huononee surkeaksi että ei jaksa enää sutia edes hiekalla, kylmällä koneella sutii helposti.
Variaattori on melkolailla suljettu pois laskuista koska samaa ongelmaa ilmenee nyt tuossa mönkijässäkin mitä projutopicissa virittelen (siihen on tapahtunut varsin mielenkiintoisia juttuja, pitäis vaan saada otettua kunnon video että viitsin päivittää
) ja siinä ei ole variaattoria. Tämän perusteella laitan tämän tänne mopopuolelle koska ongelma ei ole ainoastaan skootterissa..
Seuraavaa kokeiltu:
-pääsuuttimia kokeiltu välillä maan ja taivaan
-neulan sokkaa kokeiltu joka asennossa, tällä hetkellä toimii parhaiten laihimmalla
-ilmanputsari pesty harvinaisella huolella
-kaasari putsattu sen 10 kertaa
-koitettu sähköryyppy pois kytkettynä(ryyppy koko ajan päällä)
-koitettu irrottaa akku imemästä virtaa sähköryypyltä(paska akku jonka epäilen imevän aika paljon latausvirtaa)
-säädetty bensanpinta oikeaksi(oli päin persettä ja tyhjäkäynti paranikin tämän jälkeen)
-imuvuotoja ei ole
-vaihdettu tulppa
-vakioputkella ja teharilla sama homma
-kokeiltu v-power bensalla (normaalisti käytän aina 95e10), ei vaikutusta
ja vaikka näiden ei pitäisi vaikuttaa, eikä totisesti ole vaikuttanutkaan, niin variaattorin puoleltakin kokeiltu:
-peräti viittä eri vastapainejousta
-eri rullia
-variaattorin putsaus
-uus hihna
-eri kytkinjousia
-porattu variaattorikoppaan tuuletusreijät
Millään näistä ei ole ollut juuri vaikutusta ongelmaan, ainoat jutut mitä olen huomannut että kun pääsuutin oli reippaasti liian iso, ongelma paheni huomattavasti. Jäykempi vastapainejousi saattoi ehkä vähän auttaa, mutta ongelma oli siltikin selvästi huomattavissa. Ja toinen juttu, ilmeisesti se käy vieläkin alakierroksilla liian rikkaalla vaikka korjasin bensanpinnan ja seosruuvi niin laihalla kuin saa. Tuo on melkeen ainoa juttu mitä en ole vielä kokeillut eli korjata alakierrosten seoksen, mutta se osoittautuu vaikeaksi koska pienempää tk suutinta ei ilmeisesti saa, ja eihän sen nyt pitäisi vaikuttaa kun kaasu pohjassa aina kiihdytän ja silloinhan pitäisi vain pääsuuttimen vaikuttaa..tietysti vaikuttaa tällöin myös tk suutinkin mutta pääsuuttimella täyskaasua voi kuitenkin täysin säätää.. Sitten vielä semmoinen, että jos pysähtyy ja odottaa tyhjäkäynnillä minuutin tai enemmän, niin ainakin tuntuu kiihtyvän taas vähän paremmin, mutta seuraavassa kiihdytyksessä taas täyttä paskaa.
Mitä lämpimämpi ilma on sen pahemmin se hyytyy. Joskus, joskus, muistan sen toimineen lähestulkoon täydellisesti kun ajoin teharin kans vesisateella. Oon varma että ongelma on kaasarissa, mutta mikä helvata siinä on kun vaikka mitä kokeilee niin ei voi toimia.
Siinä faktoja, miettikää