Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Rabasa

22.4.2013 16:35

onko rabasan uuden ja vanhan mallin kampurassa eroa? vanhan mallin kampiakselia uuteen olis tarkoitus koittaa, kun kaverilla halvalla myynnissä.

Re: Rabasa

23.4.2013 11:47

Antakaappa vinkkejä tuon kiksisysteemin asentamisen kanssa ku ite en ihan tajua miten tuo menee?:D ja vanhan mallin kone on kyseessä

Re: Rabasa

23.4.2013 15:29

tunturitigeraqua87 kirjoitti:Antakaappa vinkkejä tuon kiksisysteemin asentamisen kanssa ku ite en ihan tajua miten tuo menee?:D ja vanhan mallin kone on kyseessä

Harmi kun en löytänyt kuvaa jonka joku oli tänne joskus laittanut. Se alempi jämäkkä jousi menee sinne pieneen reikään/koloon. Vaikeaa siihen on kyllä tähdätä kun käynnistys polkimen ratas tulee siihen eteen kun kasaat sitä, valo ei ole ikinä pahasta. Ylempi pitää vääntää ylös hieman oikealle lohkoon kiinni. Jos saat ne paikalleeen älä todellakaan kokeile sitä kiksiä samantien... Se pomppaa sieltä pois ja sama saakelin homma uudestaan edessä. Eli ensin kytkin koppa kiinni, muista tiiviste väliin. Parilla kolmella pultilla tasaisesti koppa kiinni. Pyöräytä kiksiä, jos toimii niin olet onnistunut.

Re: Rabasa

10.5.2013 1:16

miten vaihdetaan vaihdepolkimen palautusjousi?
pääseekö siihen käsiksi kun purkaa kytkinpuolen

Re: Rabasa

10.5.2013 12:02

Juu, kytkinkoppa auki niin siinähän se on.

Re: Rabasa

11.5.2013 21:54

Miten te kuristaisitte gileraa joka kulkee tasan 60km/h ( puolet kurista paikkallaan, 13/62 välit, 80 suutin) En mielelläni laittaisi huutovälejä enkä hitsaisi holkkia pienemmäksi koska laskee niin ilkeästi tehoja :D Olisi tarkoitus saada kulkee joku 55km/h Aattelin että jos laittaisi sellasen kuristulevyn änkän ja putken väliin mutta onko siittä mitään hyötyä ku se on paisarin takana ja eikös se tekisi kauheen "nuhasen" moposta. :lol:

Re: Rabasa

11.5.2013 23:51

Sinne äänenvaimentimen lähelle ei kuristusta kannata tehdä, mielummin alkukäyrään. Ja itse ainakin laittaisin eteen 12p rattaan, ei mene turhan lyhyeksi, mutta nopeus kumminkin laskee. ;)

Re: Rabasa

12.5.2013 0:25

hmm 12 eturissa voisi olla ehkä ok :D Vaikuttaako mihinkään jos tekee sinne änkän eteen sellasen kurin? Koulussa oli teknisen tunnilla aikaa väsätä :lol: Tekisikö se edes yhtään vakiommaksi tuota? ja jos se urbaani legenda että 1 piikki enemmän tai vähemnmän vaikuttaa 5km/h nopeuteen :D

Vääntöä niin pirusti että pelottaa aatella mitä tuo tekisi 14 eturattaalla :D

Re: Rabasa

12.5.2013 17:21

mikähän vois olla kun oma 08 vuoden derbi drd limitedi seiso koko talven tallissa ja nyt yritin sitä käynnistellä muttei lähe sitten millään käyntiin? bensaa on tankissa ja luulis kipinänkin tulevan kun se on sinne ihan toimivana ajettu ennen lumien tuloa?

Re: Rabasa

12.5.2013 18:00

Koita vaihtaa bensat

Re: Rabasa

13.5.2013 2:57

laita bensaa tulpanreijästä sisään, tulppa takasin ja polje. Kaasuttimesta häviää talvenaikana bensat, jolloin sitä saa vähän aikaa polkea/työntää jotta bensaa alkaa menemään kaasuttimeen.

Re: Rabasa

30.5.2013 17:28

Jos jollain tarvetta vanhanmallin Rabasalle niin tallin nurkista löytyy kaksin kappalein alakerta/pyttysatsi-yhdistelmiä, erittäin halvalla lähtee, heittäkää tarjouksia vaan ;)

Re: Rabasa

10.6.2013 19:21

Saako rabasan koneesta vaihdettua vaihdeakselin avaamatta lohkoja? Sellanen olisi vääntynyt ja kusee öljyt pihalle stefasta.

Re: Rabasa

10.6.2013 20:12

Kytkinpuolen lohko pitää avata niin saa vaihdettua.

Re: Rabasa

10.6.2013 23:13

Niin siis meinaat kytkinposkea/kytkinkoppaa? Joo, se nyt on helppo homma, mutta vaihteistoa ei jaksaisi alkaa tolla pikkupalkalla aukomaan mitä saisin (kaverin kone)