Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.4.2013 16:35
onko rabasan uuden ja vanhan mallin kampurassa eroa? vanhan mallin kampiakselia uuteen olis tarkoitus koittaa, kun kaverilla halvalla myynnissä.
23.4.2013 11:47
Antakaappa vinkkejä tuon kiksisysteemin asentamisen kanssa ku ite en ihan tajua miten tuo menee?:D ja vanhan mallin kone on kyseessä
23.4.2013 15:29
tunturitigeraqua87 kirjoitti:Antakaappa vinkkejä tuon kiksisysteemin asentamisen kanssa ku ite en ihan tajua miten tuo menee?:D ja vanhan mallin kone on kyseessä
Harmi kun en löytänyt kuvaa jonka joku oli tänne joskus laittanut. Se alempi jämäkkä jousi menee sinne pieneen reikään/koloon. Vaikeaa siihen on kyllä tähdätä kun käynnistys polkimen ratas tulee siihen eteen kun kasaat sitä, valo ei ole ikinä pahasta. Ylempi pitää vääntää ylös hieman oikealle lohkoon kiinni. Jos saat ne paikalleeen älä todellakaan kokeile sitä kiksiä samantien... Se pomppaa sieltä pois ja sama saakelin homma uudestaan edessä. Eli ensin kytkin koppa kiinni, muista tiiviste väliin. Parilla kolmella pultilla tasaisesti koppa kiinni. Pyöräytä kiksiä, jos toimii niin olet onnistunut.
10.5.2013 1:16
miten vaihdetaan vaihdepolkimen palautusjousi?
pääseekö siihen käsiksi kun purkaa kytkinpuolen
10.5.2013 12:02
Juu, kytkinkoppa auki niin siinähän se on.
11.5.2013 21:54
Miten te kuristaisitte gileraa joka kulkee tasan 60km/h ( puolet kurista paikkallaan, 13/62 välit, 80 suutin) En mielelläni laittaisi huutovälejä enkä hitsaisi holkkia pienemmäksi koska laskee niin ilkeästi tehoja
Olisi tarkoitus saada kulkee joku 55km/h Aattelin että jos laittaisi sellasen kuristulevyn änkän ja putken väliin mutta onko siittä mitään hyötyä ku se on paisarin takana ja eikös se tekisi kauheen "nuhasen" moposta.
11.5.2013 23:51
Sinne äänenvaimentimen lähelle ei kuristusta kannata tehdä, mielummin alkukäyrään. Ja itse ainakin laittaisin eteen 12p rattaan, ei mene turhan lyhyeksi, mutta nopeus kumminkin laskee.
12.5.2013 0:25
hmm 12 eturissa voisi olla ehkä ok
Vaikuttaako mihinkään jos tekee sinne änkän eteen sellasen kurin? Koulussa oli teknisen tunnilla aikaa väsätä
Tekisikö se edes yhtään vakiommaksi tuota? ja jos se urbaani legenda että 1 piikki enemmän tai vähemnmän vaikuttaa 5km/h nopeuteen
Vääntöä niin pirusti että pelottaa aatella mitä tuo tekisi 14 eturattaalla
12.5.2013 17:21
mikähän vois olla kun oma 08 vuoden derbi drd limitedi seiso koko talven tallissa ja nyt yritin sitä käynnistellä muttei lähe sitten millään käyntiin? bensaa on tankissa ja luulis kipinänkin tulevan kun se on sinne ihan toimivana ajettu ennen lumien tuloa?
12.5.2013 18:00
Koita vaihtaa bensat
13.5.2013 2:57
laita bensaa tulpanreijästä sisään, tulppa takasin ja polje. Kaasuttimesta häviää talvenaikana bensat, jolloin sitä saa vähän aikaa polkea/työntää jotta bensaa alkaa menemään kaasuttimeen.
30.5.2013 17:28
Jos jollain tarvetta vanhanmallin Rabasalle niin tallin nurkista löytyy kaksin kappalein alakerta/pyttysatsi-yhdistelmiä, erittäin halvalla lähtee, heittäkää tarjouksia vaan
10.6.2013 19:21
Saako rabasan koneesta vaihdettua vaihdeakselin avaamatta lohkoja? Sellanen olisi vääntynyt ja kusee öljyt pihalle stefasta.
10.6.2013 20:12
Kytkinpuolen lohko pitää avata niin saa vaihdettua.
10.6.2013 23:13
Niin siis meinaat kytkinposkea/kytkinkoppaa? Joo, se nyt on helppo homma, mutta vaihteistoa ei jaksaisi alkaa tolla pikkupalkalla aukomaan mitä saisin (kaverin kone)