Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.3.2015 18:19
Olin äsken ajamas ja sit löi lukkoon. Aattelin heti et leipo ja kokeilin että onko puristuksia nii käynnistyspoljin ei liikkunu yhtää
vissi pitää nostaa kone pöyäle ja alkaa selvittelee et mistä on kyse
24.3.2015 18:56
Kuuluukos sen kytkimen vivun alla olla jokin prikka/stefa? Siitä ku näyttäs vuotavan öljyä..
24.3.2015 19:06
Mikäli kytkinakselia tarkoitat niin siellä on kyllä stefa, mutta vuoto voi johtua myös esim. tukkeutuneesta huohottimesta.
24.3.2015 20:08
Jep juurikin sitä tarkoitin. Lieneeköhän huohotin sit tukossa, täytyypi tutkia
26.3.2015 10:09
Mikäköhän tällä kertaa vois olla kun tekee sillä lailla et ku käynnistää ni huutaa ihan ku ois täyskaasulla koko ajan? Imuvuotoon en oikeen usko niin mitäs muita vaihtoehtoja on...? Ja kuinka tiukkaan ton vauhtipyörän saa kiristää kun 30sek huudon jälkee oli löystyny melkein auki?
26.3.2015 10:22
Oikeastaan imuvuoto tai hirttävä kaasuvaijeri. Vauhtipyörä vedetään momenttiin joka oli muistaakseni reilu 20nm, minkä voi joku korjauskäsikirjan omistava varmistaa.
26.3.2015 19:06
Uskaltaaks tota vetää ihan käsillä sillei suunnilee niin tiukkaa ku saan vai onks toi momentti niin tarkka et ei kannata?
Edit. Tosiaan viel lisää juttu eli kiksi on niin pirun jäykkä ja tuntuu et puristuksia on niin perkeleesti ni onko se vaan tollanen uuden sylinterin takia vai oonko jotai rikkonu?
26.3.2015 20:03
Varmaa uus sylinteri olettaen että et oo ajanu paljoa
27.3.2015 10:38
Juu no en oo tolla kokoonpanolla ajanu senttiäkää
29.3.2015 13:19
Mikähän mahtaa olla chssa vikana kun tyhjäkäynnillä ollessa sammuu 20sekunnin jälkeen ja kun jättää bensahanan auki mopon ollessa sammuksissa bensaa alkaa valua pakoaukosta ja tietysti tulppa kastuu. Suutin on 95 ja tyhjävakioputki on kiinni kun on sisäänajo. Voiko läpisssä olla vikaa kun vaihdoin rempan yhteydessä italkitin hiilari läpät?
Kaasari on siis dellorto 16phbn.
29.3.2015 13:34
Kaasarissa kuulostais koho tjms jumittavan. Purkaseppa atomeiks se kaasari ja pese ihan altaassa fairyn ja veden kaikki metalliosat hammasharjalla hinkaten, ja sen jälkeen vielä kaasarin runko bräkleenillä läpi. Paineilmakin on ihan kätevää puhdistukseen.
29.3.2015 18:10
Ensimmäinen postaus tällä foorumilla.
mikähän mahtaisi olla minarellissa kun ajossa vaihteisto päätti sanoa itsensä irti. Eli vika on tälläinen: vaihteet baihtuu yöylöspäin jokseenkin sulavasti mutta alaspäin ei sitten millään. Joskus onnistuu vaihtamaan useammankin vaihteen alaspäin mutta kiihdytyksen jälkeen ylöspäin vaihtojen jälkeen ei enää mene alaspäin. Peugeot xps on nyt ollut yli vuoden käyttämättä motivaation puutteen takia, mutta rahantarve käskee korjaamaan tämän. Tietysti jos jollain sattuisi olemaan minarelli am6 täydellistä konetta tai täysin toimivaa alakertaa myytävänä niin voisin siitä jonkin verran maksaa.
29.3.2015 18:32
Sulla voi olla vaihderumpu tai siirtäjät paskana
29.3.2015 20:15
Eilen olin ajelulla kun noin 5km jälkeen alko sylinterin alueelta kuulua ääntä, ihmettelin sen parisekuntia ja laitoin kytkimelle. Jämähti ilmeisesti mäntä ekana jumiin joten irrotin sen pienemmällä vaihteella kun ajattelin ettei hitsaannu pyttyyn kiinni. Työnsin kotiin sen pari kilometriä. Nyt aamulla irrotin kannen ja pytyn ja huomasin että tulpan kärki oli haljennut/katkennut irti ja tehnyt tuhoja männänpäähän ja kanteen. (kuoppia etc) Tulppana oli BR8ES NGK:n valmistama enkä kyllä oo ikinä kuullu että kellekkään näin olisi käynyt? Tosiaan onpi Airsalin yläkerta ja kansi+mäntä on käyttökelvottomat mutta pyttyyn ei tullut jälkeäkään, onneksi. Mistäköhän sitä tilaisi uuden airsalin 50cc männän jossa on kaksi männänrengasta ja kannen?
29.3.2015 21:48
Ei sun kantta tarvii vaihtaa, hiot vaan tasaseks, ei ne pienet kuopat tee mitään. Mäntiä varmana löytyy kun nettii selaat.