Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.3.2013 12:39
Onko siis ennen tällä setupilla toiminut kunnolla?
3.3.2013 13:40
vika löyty, se mun kaasari oli jotenki syypää toho. vaihoin mikunin tilalle ni alko toimii mainiosti
3.3.2013 13:42
Yam4ha kirjoitti:Onko siis ennen tällä setupilla toiminut kunnolla?
eips oikee kunnolla, kaasarissa oli vika kumminkin 2:hella entisellä omistajalla ollut ja toiminut mut ei se taannu että toimii tuossa
kiitos kumminki avuista
5.3.2013 22:24
Mh ei lähe käyntii vaikka kuin polkee ja sit jos saa ehkä sen käyntii se joko sammuu heti tai jää käyntii mutta heti kun antaa vähän kieroksia booaa ja sammuu tai sammuu suoraan .. tulppa on ok, saa kipinää, saa bensaa . Alkoi sillee että kun tulin kaupalta kotii laitoin mopon siihe jalalle vähä kierrättelin ni yhtäkkii booas ja sammu eikä lähteny käyntii sen jälkee .
5.3.2013 23:45
Oletko purkanut ja puhdistanut kaasarin? Oireet sopisivat tukkeutuneeseen pääsuuttimeen tai muuhun moskan aiheuttamaan häikkään.
6.3.2013 0:19
Se bensahanan toiminta kannattaa katsoa tarkkaan, voi nimittäin päällisin puolin näyttää hyvälle, mutta oikeasti liruttaa bensaa niin hiljaiseen tahtiin että ei bensanpinta pysy kohillaan ja mooaa heti kun antaa happea.
6.3.2013 18:43
Juu tarkotuksena tossa huomenna tarkistaa/puhistaa kaasari ja imukaula .. Hanan ei pitäis olla paskana mutta katon sen sitte jos ei toimi kaasarin/imukaulan puhistamisen jälkee. Kiitoksia kummiski teille !
12.3.2013 0:31
Sanokaas missä voisi olla vika? Kun derbissä on vireinä leo vinse, 21 lortto, vähän laskettu kansi. Suuttimessa lukee 130 mutta voi olla porattu suuremmaksi. Ei siis meinaa lähtee käymään, muuten kuin ryyppy päällä, bensaa tulpanlävestä ja käsi vähän kaasaria ahistamassa. Käy hetken aikaa reilusti savuttaen ja sitteen kuolee. Eikä lähde taas käymään muuten kuin laittaa bensaa tulpanreijästä. Kipinä tulee.
12.3.2013 17:48
Miks sulla on 21mm lortto, muuten vakio mopon kanssa (+tietenki tehari ja laskettu kansi) ? Suuttimeks riittäis varmaan joku 80-90, kun sulla on toi 21mm kaasari. Voi katsos käydä niin rikkaalla, ettei se voi mitenkään edes lähteä.
12.3.2013 23:44
Ainut kaasari oikean laisella kiinityksellä ja toimi 50cc deeteessä iha hyvi. Kokeiltu 75-130 suuttimia. Ainut millä edes lupas niin toi130.
13.3.2013 0:34
Toimiiko sulla ryyppy? Onko mopo kylmässä vai lämpimässä (+15c) ?
13.3.2013 16:59
Pitäis toimia ja talli on välillä lämmin
14.3.2013 17:21
Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ongelmaan, eli tulppa pimenee ihmeellisesti. Ammulla -20astetta pakkasta ja mopo ei lähdekkään käyntiin. Muutaman polkaisun jälkeen pysyy käynnissä sekunnin ja sammuu. Uudelleen polkiessa potkii vastaan oikein kunnolla. No vikahan selvisi, että tulppa paskana ja uusi tilalle. Tulpan vaihtamisen jälkeen ekasta polkasusta käyntiin ja ei mitään vikaa. Töistä kotiin 5km ja kun koittaa seuraava aamu, niin kappas eipä lähde käyntiin. Taas tulppa paskana, vaikka täysin toimivana sammutin. Nyt on kolmas tulppa jo hajonnnut tällä viikolla, että pikkaisen ärsyttää. Mikä ihme tuon tulpan hajoittaa yöllä, vai käykö naapuri ruuvaamassa rikkinäisen toimivan tilalle yön aikana?
14.3.2013 17:43
AGV555 kirjoitti:Pitäis toimia ja talli on välillä lämmin
Koitappa lämmittää talli ja antaa mopon lämmetä valmiiksi. Sitte koitat ryypyllä ja ilman... Mua kyllä toi suutin epäilyttää edelleen. Ihan sairaan iso teharimopolle jossa 21mm kaasari...
14.3.2013 22:36
yoyota kirjoitti:Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ongelmaan...
Nyt heitit aika pahan, mutta vian täytyy melkein olla sammutuksessa/käynnistyksessä. Eli oliskohan mahdollista että saisi jonku virtapiikin noissa em. vaiheissa? (joku enemmän sähköistä tietävä kertokoon.)
Itelläkin ongelmaa sähköjen kanssa. Eli sain nyt nuo valot palamaan ja palaakin paremmin kuin koskaan ennen? Etuvalo huomattavasti kirkkaampi kun ennen tätä kaikkea häsläystä. Tähän voi liittyä se että jännitteensäätäjä olisi paskana, mutta itse ongelmahan on (taas) se että vain pitkät palaa. Lyhyet kun laittaa niin etuvalo pimenee täysin ja takavalo kirkastuu? Mitkähän piuhat tätä säätelee?
Ilmeisesti sitten lyhyet päällä työntää kaiken virran takavalolle mutta kertokaas joku miten se on mahdollista?