Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.3.2012 18:22

TooByAas kirjoitti:47,8mm muistaakseni. Eikös se wandamotorin pytty oo valurautaa? Jos on niin en kyllä airsalin mäntää laittaisi..


Joo siis on valurautaa niinku tossa viestissä mainitsin. Airsalin mäntää en ollu todellakaan laittamassa, vaan esimerkiksi pv:n joku mäntä ku tossa 70cc on 2renkainen, lähes samanlainen mäntä ku pv:ssä.

EDIT: jep, ton halusinkin tietää =) porauttais sen vaikka sitten 48mm ja jos tarttee, niin muokkailee mäntää vähäsen.
Viimeksi muokannut Räksä-- päivämäärä 30.3.2012 1:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.3.2012 21:45

Jahas, luin näköjään vähän väärin :)

Mutta jos se on suurinpiirtein se 47,8mm, niin kyllähän sinne joku 48mm peeveen mäntä vois mennä. Toki sun pitää ottaa huomioon mm. männän korkeus tapista laelle, helmojen pituudet yms.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.4.2012 7:26

minkähänlaanen tuo stagen 70cc racing am6 koneelle
sport-tasoa??,riittääkö putkeksi enoksi ja kaasariksi 21mm

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.4.2012 15:22

juu, sporttista voimoo on ;) tg ja 21 mm on tosi hyvät tollaselle setille.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.4.2012 23:45

Kellään kokemuksii Forte-merkkisestä 70cc sylinteristä(rabasa)? Tehot? Luotettavuus? Mitä moottorin osia pitäs vaihtaa tolle pytylle? Kuin usein männän vaihto? jnejne.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 14:20

KarsTa kirjoitti:juu, sporttista voimoo on ;) tg ja 21 mm on tosi hyvät tollaselle setille.


eikö tuo pytty oo midrace tasoa ku 16-20hp luvataan

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 19:11

juu nähtävästi on mid-race tasoa , tarkistin asian.

24-28 mm kaasari
Putkeksi metrakit sp tai scr corse handmade.
Kisasähköt sekä lohkojen avarrus hyvin suositeltavaa
Paremmat kytkinlevyt, esim. polini
Kampiakseli barikit competition+C3 laakerit
Läpät hiilikuituläpät ja vapaammin virtaava ilmanputsari.

Hintaa tuloo mutta jos et noita osia hommaa kaveriks niin osta suosiolla 70 cc airsali tai barikitti. älä rupee pihistelemään noissa.

tiivistettynä kaikki tai ei mitään ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 20:27

JJyrsin kirjoitti:Kellään kokemuksii Forte-merkkisestä 70cc sylinteristä(rabasa)? Tehot? Luotettavuus? Mitä moottorin osia pitäs vaihtaa tolle pytylle? Kuin usein männän vaihto? jnejne.

eivätpä ole kovin häävisiä :) valujalki on vähä sinne päin ja valurautaa tietty. eli tehoa ei ole kuin ehkä vakiopytyn verran ja kytkin jouset voi vaihtaa jos haluaa

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 20:41

www.mc-scatter.com/sylinterisarja-derbi-senda-valurauta-p-40346.html

Tollane löytyis käytettynä..... niin jos sen porauttais 60cc ja pv:n mäntä? onnistuuko se ilman modausta??? tuoko tehoja ja toimiiko hyvin? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 21:27

KarsTa kirjoitti:juu nähtävästi on mid-race tasoa ,
Kampiakseli barikit competition+C3 laakerit

No ei välttämättä kisasähköjä tarvii, eikä C3 laakereitakaa.

lape26, täysin turhaa porauttaa joku vakiopytty/sen vastine maxiin, ei siittä oo hyötyy.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 21:39

@motosladi Onko sulla henkilökohtaista kokoemusta tosta fortesta? Ei juu varmaan tehoilla oikee hätkäytä mut varmaan kuitenki alhaalta vääntää paremmin ku vakiopytty :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.4.2012 22:20

Reetuhai2 kirjoitti:No ei välttämättä kisasähköjä tarvii, eikä C3 laakereitakaa.

Mitkäs laakerit sitten, jossei C3?

Sanoisin, että jätä se forten pytty suosiolla kauppaan.. Täyttä kiinanlaatua!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.4.2012 21:36

KarsTa kirjoitti:Kisasähköt sekä lohkojen avarrus hyvin suositeltavaa

Reetuhai2 kirjoitti:No ei välttämättä kisasähköjä tarvii, eikä C3 laakereitakaa.


suositeltavaa meinaa yleensä sitä jottei ne kumpikaan oo pakollisia mutta hyvä jos on.
Ja kampura pitää kummiskin vaihtaa niin meinaat jotta se on liika suuri vaiva samalla nakuttaa ne 2 laakeria ulos ja C3 tilalle ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.4.2012 23:53

Puhutaan siis kampuran laakereista? Jos niistä, niin nehän on kaikissa pyörissä jo vakiona C3 eikä niitä missään nimessä kannata vaihtaa C2 tai CN laakereihin. :D C4 on se mitä jengi vaihtelee, kun luulee saavansa jollain nuhaisesti kiertävällä virimukilla kestävyyttä jotenkin paremmaksi. Eli ne C3:t on ihan hyvät siellä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.4.2012 0:03

Joo, mulla meni taas C3 ja C4 laakerit sekasi.