Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.1.2013 3:16
Ja jos siittä oikeen hyvän välttämättä haluut, niin käy sorvauttaa tasaseks.
20.1.2013 11:29
Jos tuon antas vaan olla tommosenaan. Sorvaus onnistus koulussa jos tekis vaan jigin.
22.1.2013 22:46
Aattelin pojjaat tehä nii että maalaisin etujarrusatulan punaseks teknises. En oo koskaa levyjarrujen kans touhunnu että onkos mitään erikoista ku pitäis ottaa huomioo?
22.1.2013 23:01
Kunhan et mene puristamaan paloja yhteen käyttämällä jarrukahvaa satulan ollessa irrallaan kiinikkeistä, ei tuossa sen kummempaa huomioitavaa liene. Maalia ei toki kannata sohia paloille tai levylle ja satulan puhdistaminen on suotavaa ennen maalausta.
22.1.2013 23:13
Ideana siis irrottaa jarrusatula kokonaan. Ilmaus jälkeenpäi?
22.1.2013 23:34
Tottakai ilmaus sitten viimeisenä. Siinä saa olla sitten tarkkana sen jarrunesteen kanssa, koska liuottaa tehokkaasti maalit poijes.
23.1.2013 0:35
Jos nestejarrujen ilmaus ei ole ennalta tuttua, vinkkejä toimenpiteeseen löytyy Tietopankin jarrujen huoltoa käsittelevästä
artikkelista.
9.4.2013 18:44
Mikä on vialla kun ottaa pääjarrusylinterin(?)(siis missä kahva on kiinni) irti ja pistää nestettä sisälle ja pumppaa niin yhttään ei tule nestettä ulos, vaan kaikki jää säiliöön.Kyseessä siis AJP etujarru
9.4.2013 22:30
Kato että jarrukahvassa itsessään oleva säätöruuvi on tarpeeksi auki, muuten ei nappaa yhtään nestettä pääsylinteristä.
Eli löysytät kahvan säätöruuvia, ja koitat uudestaan.
9.4.2013 23:52
arsori kirjoitti:Kato että jarrukahvassa itsessään oleva säätöruuvi on tarpeeksi auki, muuten ei nappaa yhtään nestettä pääsylinteristä.
Eli löysytät kahvan säätöruuvia, ja koitat uudestaan.
Entä jos on kahva ja mäntä pois eli pelkkä säiliö, eikä siltikäön valu nestettä niin nikä on? Reikä on auki.
11.4.2013 20:37
En usko että se jarruneste itestään sieltä pääsylinteristä sinne jarruletkuun valuu. Laita jarrut kasaan ja koita sitten uudestaan.
13.4.2013 18:58
Joo elikkä olis semmone ongelma ton derbin etujarrun kanssa, kun ei mitään tuntoa ole kahvassa, vaan se painuu ihan pohjaa saakka. On yritetty ilmata tyylillä kahvapohjaan-> nippa auki-> nippa kiinni-> kahva vapaaks. Ilman tuloksia. Alakautta myös koitettu, mutta en tiedä oliko tyyli oikea. Myös vaihettu ne prikat siihen banjopulttiin, niin ei pitäis niistä ainakaan vuotaa. Jos jollain olisi jotain vinkkiä niin mielellään kuuntelen.. Ja siis jarrut oli kuivat, eli ihan täynnä ilmaa kunnes laitettii nesteet sisälle.
13.4.2013 19:07
Se ei vaa oo ilmaantunu. Kandee pyöritellä sitä vaijeria samalla ku yrittää ilmata, jossain kohtaa se ilmakupla kyllä lähtee liikkeelle. Itelläki oli samanmoinen ongelma ton ilmauksen kanssa, varmaan tuli tunti tapeltua, mutta kyl se siitä sitte.
13.4.2013 19:35
Joo kiitos vinkistä. Pitää kokeilla