Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.7.2011 18:13
Noniin, pysytäänpäs nyt niissä legendoissa.
13.7.2011 14:23
Tämä hän ei varsinaisesti ole legentaa vaan täyttö totta:http://www.okriders.net/tomos.htm jugoslavian poijjat ottanut 50cc 14000rpm ja 180km/H! tehkääpä itse perässä
13.7.2011 15:28
Olisi hauska tietää mitä tollanen kulkee kattamattomana.
13.7.2011 15:55
"Tomos GP Matulji, year of manufacture 1978 / 1983, 49ccm, 18km, 6 speed, speed 180km / h. Maximum speed reached 204 km / h. European champion in 1982"
Google translatella
13.7.2011 18:44
Olisi vieläkin mukava tietää mitä tommonen on mennyt kattamattomana
Tai jos se tuon 200 on mennyt kattamattomana niin alan epäilemään tuota sivua.
20.7.2011 10:25
Jaymz kirjoitti:"Tomos GP Matulji, year of manufacture 1978 / 1983, 49ccm, 18km, 6 speed, speed 180km / h. Maximum speed reached 204 km / h. European champion in 1982"
Google translatella
Slerpa_ kirjoitti:Olisi vieläkin mukava tietää mitä tommonen on mennyt kattamattomana
Tai jos se tuon 200 on mennyt kattamattomana niin alan epäilemään tuota sivua.
Jos tuollaisesta ottaisi katteet pois niin kapean tehoalueen ja huomattavasti lisääntyneen ilmanvastuksen takia samoilla välityksillä ei ainakaan pääsisi mihinkään... Jos tuo "18km" tarkoittaa 18hv niin sopivalla 6-vaihteisella askilla ja kokonaisvälityksellä pitäisi päästä varmaan jonnekin 120 km/h paremmalle puolelle, ehkä jopa lähemmäs 130 km/h jos kehitystyötä tekisivät osaavat sällit oikein ajan kanssa ja kuski olisi jockey-kokoa? Tiedä sitten, saisiko settiä toimimaan yhtä kapealla tehoalueella vai pitäisikö aluetta leventää, mikä taas laskisi huipputehoa -> huippunopeutta. Korkeamman tason teoreetikot ja fysiikan osaajat osaavat varmasti spekuloida lisää...
17.11.2011 21:15
kaipa tätä voisi sanoa jonkin moiseksi nykyajan tappaja koneeksi
http://modpro.blogit.fi/am6-minarelli/ linkki kertookin kaiken tarvittavan.....
24.11.2011 16:06
Mahtoi käydä bensatankissa melkoinen pyörre
Serkun mies kertoi olleensa kaverinsa pv:n kyydissä ja oli menny aika kovaa. Jos muistan oikein niin moottoriradalla oli mitattu pv:n nopeudeksi jotain 110-120 km/h. Myöhemmin tämä jäbä oli ajanu karkuun poliiseja ja poliisit sai kiinni vasta seuraavana päivänä rekkarin perusteella. Reilua ylinopeutta ajoi karkuun mp-poliisia, eikä poliisi saanut kiinni kun ei mahtunu kytän moottoripyörä jonkun portin välistä. Pv mahtu kun oli sen verran pieni.
25.11.2011 20:04
Harmillinen juttu. Mitenhän kovaa todellisuudessa tullu, 80km/h ilmotettu tuossa. Onhan tuo keula toki ihan solmussa ja jopa takaiskari ihan väärässä asennossa..
26.11.2011 23:02
Tämä ehkä menee vähän ohi aiheen tai oikeastaan ei... Koska ovat niin
legendaarisen virtaviivaisia ja hulluja nuo turkkilaiset. Tai minkä kansakunnan toivoja tuossa nyt onkaan koheltamassa
tappivirimopoillaan.
http://www.youtube.com/watch?v=lEMmVCTI ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?NR=1&v=kPmiAgiIfysPatu näyttää junnuille keulimisen mallia (epäilen, että tuosta jutusta tuli heti kulmakunnan
legenda):
http://www.youtube.com/watch?v=kvV9ZaJL ... re=related
27.11.2011 1:03
Nalle Puch kirjoitti:ja hulluja nuo turkkilaiset
Kilpailunkin voisi nimetä "worlds fastest idiot"
27.11.2011 1:14
Kyllä vissiin ainaki vehkeet kulkee, ja vielä ilman mitään suojavarustuksia vedetään täysii. Ei vittu mitä touhua, ei voi muuta sanoo.
27.11.2011 15:19
Pelotti tuon jätkän puolesta joka makoili tuon mopon päällä tuossa toisessa videossa kun ketjut väpätti kuin viimeistä päivää. Ei herranjumala mitä touhua ja täysin ilman turvavarusteita
Onneksi suomessa nyt ei ihan tuollaista harrasteta.
27.11.2011 21:37
Nyt selvis miksei mun mopo kulje. Mullahan on ihan väärä ajotyyli!