Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.11.2015 18:20
tällä kokoonpanolla ei tunnu mitenkä toimivan niin onko putki liian ala kiekkanen vai kaasari liian pieni?
Ei.
Kaasuttimen säädöt pielessä.
19.11.2015 18:38
Kokeiles ilman ilmanputsaria, jos toimii paremmin niin käy rikkaalla
PS: ite en rupeis uutta kaasaria ostaa 50cc pannulle jos 17,5mm löytyy jo
Viimeksi muokannut ylihessu päivämäärä 19.11.2015 23:43, muokattu yhteensä 1 kerran
19.11.2015 22:11
Kaasaria yrittäny vähäsen säätää mutta en paljoa ole vielä ehtinyt, täytyy nyt kokeilla eka säätöjä tolla kaasarilla
20.11.2015 8:35
Mistäs sitten tuossa pätkimisessä johtuu vähän samantyylinen ääni kun löisi tulta putkesta että paukauttaa sillee oudosti? helvetin vaikee kuvailla mutta jos jollain ollu vähän samanlaista ongelmaa ni sen ratkasu ois kiva tietää..
20.11.2015 11:48
Noniin nyt kun on uusi mäntä sisällä niin ei sitten ajaessa ota kierroksia edes sen vertaa että pääsis edes piikille asti kun röpöttää niin paljon. Aikasemmin kuitenki toimi suht. normaalisti niin miten se nyt uudella männällä sitten käy niin rikkaalla että ei edes piikille asti pääse?
Ja sitten seuraava ongelma.... Jäähdytysnesteet muuttuu valkoiseksi vaahdoksi kun lämpenee ja nesteen pinta nousee paljon ylemmäs kun kylmänä ja sitten kun antaa jäähtyä niin menee normaaliksi. Ja jos nyt tämä tarkoittaa sitä, että vesipumpun stefa on hajalla niin saako sitä vaihdettua vain aukasemalla vesipumpun kopan? Vai eikai mun nyt tosissaan tarvi avata koko konetta heti....?
Tarvisi äkkiä vastauksia.
20.11.2015 11:50
Ja kyseessähän siis on am6..
20.11.2015 11:59
Vesipumpussa on kaksi stefaa. Toinen pyrkii pitämään jäähdytysnesteet sisällä pumpun akselin läpiviennistä ja toinen vaihteistoöljyt. Kummankaan viouttuminen ei aiheuta jäändytysnesteen vaahtoutumista tai pinnannousua. Veikkaan kannentiivisteen vuotoa jolloin sylinteripaine pääsee purkautumaan jäähdytysjärjestelmään ja neste kuohuu ( ja laajenee ). Vaikuttaa myös käyntiin heikentävästi kun osa paineista karkaa...
20.11.2015 12:07
No tämän ongelman takia aloinkin alunperinkin pyttyä avaamaan kun epäilin kannentiivistettä (ja samalla sitten päädyin männänkin vaihtamaan), mutta aikasemmin vaan oli se ero että nesteet alkoi melkein heti kiehumaankin. Nytkin käy melko kuumana mutta ei silti ihan kiehu kuitenkaan. Ei kyllä ole enään minkäänlaista ideaa itellä mistä vois johtua. Mutta en kyllä tiedä sitte onko tällä mitään oikeen mitään väliäkään jossei vaan painetta kovin hirveästi tule syyläriin.
20.11.2015 12:52
Noh, kyllä sillä on väliä. Hajonnut kannentiiviste voi laskea jäähdytysnestettä sylinteriin ja voit itse miettiä mitä tapahtuu kun kone pyörii 12000 rpm ja öljykalvon seuraksi tulee vesi...
Eli kannattanee laittaa tuo kuntoon. Tarkennas vielä että muuttuuko "valkoinen" jäähdytinneste sitten takaisin normaaliksi läpinäkyväksi kun sammutat koneen? Eli onko se valkoisuus pelkkää ilmakuplaa? Jos jäähärin väri on normaali eikä nesteen pinnalla paisuntasäiliössä näy öljyä niin vesipumpun stefat on ok.
Kannentiivisteeseen viittaa edelleen. Käytä kansi auki, putsaa kaikki ja kiristä kunnolla uudelleen.
20.11.2015 14:32
Joo siis kyllä se neste muuttuu normaaliks sitte aina kun antaa jäähtyä. Ja tässä romussa ei oo paisuntasäiliöä niin vaikea kattoa. Mutta eikö se kuitenki ole aika epätodennäköistä että se päästäisi vettä pyttyyn vaikka kannentiiviste vähän vuotais, kun mulla ainakin aina kun on vuotanu niin on vaan lykänny painetta veden sekaan. Ja vaikuttaisko se puristuksiin jos vuotais? Ku itellä ollu aina niin väljiä romuja että en oo huomannu eroa kun on alkanu vuotaan
Mutta otan nyt kuitenkin riskin ja kokeilen että miten tuo nyt toimii heti kun vaan keli vähän paranisi
ja sitten jos vieläkin samat oireet jatkuu niin pakko varmaan taas avata kansi....
22.11.2015 2:28
Tohon athena pytty juttuun vielä että sattuisko täältä löytyyn ketään kuka omistais kyseisen pytyn? tai voiko sytytys olla viturallaan kyseisen pytyn/männän takia? oisko pitäny kierttari vaihtaa samalla kun pytyn laitoin..?
22.11.2015 10:14
Jami: Jäähdytysnesteen menemisestä sylinteriin.
Normaalisti ajossa jäähdytysneste lämpenee ja sen tilavuus hieman kasvaa jolloin myös paine hieman nousee. Se on hyvä asia nesteen kannalta, koska paineistettuna sen kiehumislämpötila nousee. Siksi järjestelmissä on painekorkki. Vuotavan kannentiivisteen takia vuotava paine on kuitenkin kaasun lisäämistä nesteen sekaan ja kaasukuplilla ei ole kovin hyvä lämmönsiirtokyky.
Mutta pointti on, että kun sammutat moottorin jonka jääähdytysneste on lämmennyt ja paineistunut, mitä luulet, minne se neste pyrkii paineen saattelemana menemään jos vain pääsee, esim. viottuneen tiivisteen edesauttamana?
22.11.2015 13:02
lååpå kirjoitti:Tohon athena pytty juttuun vielä että sattuisko täältä löytyyn ketään kuka omistais kyseisen pytyn? tai voiko sytytys olla viturallaan kyseisen pytyn/männän takia? oisko pitäny kierttari vaihtaa samalla kun pytyn laitoin..?
Ei ole sytkäennakoissa mitään vikaa, jos staattori+staattorin pohjalevy alkuperäisessä asennossa.
Eikä tarvitse kiertokankea+laakereita vaihtaa, ellei ole +20tkm ajettu kone.
Jolloin todennäköisesti muutenkin alkavat laakerit olemaan vaihtokunnossa.
Säädä kaasutinta
(suuttimia vaihtamalla, lähinnä pääsuutinta joutunet vaihtamaan - sekä neulan sokan paikkaa muuttamaan), niin se lopulta alkaa toimimaan.
23.11.2015 1:38
notreal911 kirjoitti:Jami: Jäähdytysnesteen menemisestä sylinteriin.
Normaalisti ajossa jäähdytysneste lämpenee ja sen tilavuus hieman kasvaa jolloin myös paine hieman nousee. Se on hyvä asia nesteen kannalta, koska paineistettuna sen kiehumislämpötila nousee. Siksi järjestelmissä on painekorkki. Vuotavan kannentiivisteen takia vuotava paine on kuitenkin kaasun lisäämistä nesteen sekaan ja kaasukuplilla ei ole kovin hyvä lämmönsiirtokyky.
Mutta pointti on, että kun sammutat moottorin jonka jääähdytysneste on lämmennyt ja paineistunut, mitä luulet, minne se neste pyrkii paineen saattelemana menemään jos vain pääsee, esim. viottuneen tiivisteen edesauttamana?
No tätä en tullut ajatelleeksi, mutta ei sillä nyt kuitenkaan enään väliäkään kun tuntu nyt toimivan aivan normaalisti kun kävin tuossa eilen vähän kokeilemassa.
26.11.2015 17:50
.Juho kirjoitti:lååpå kirjoitti:Tohon athena pytty juttuun vielä että sattuisko täältä löytyyn ketään kuka omistais kyseisen pytyn? tai voiko sytytys olla viturallaan kyseisen pytyn/männän takia? oisko pitäny kierttari vaihtaa samalla kun pytyn laitoin..?
Ei ole sytkäennakoissa mitään vikaa, jos staattori+staattorin pohjalevy alkuperäisessä asennossa.
Eikä tarvitse kiertokankea+laakereita vaihtaa, ellei ole +20tkm ajettu kone.
Jolloin todennäköisesti muutenkin alkavat laakerit olemaan vaihtokunnossa.
Säädä kaasutinta
(suuttimia vaihtamalla, lähinnä pääsuutinta joutunet vaihtamaan - sekä neulan sokan paikkaa muuttamaan), niin se lopulta alkaa toimimaan.
jooo kaasaria yrittänyt säätää suuttimilla ja neulan avulla