Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.1.2013 23:04
Ite ottaisin (ainiin, mähän otinkin
) koko pumpun piuhoineen irti, ja tekisin alumiinilevystä nätin, sopivan kokosen lätkän siihen öljypumpun tilalle, joka sit kiristetään öljypumpun pulteilla kiinni lohkoon.
Kannattaa laittaa tiivisteliimaa tai silikonia tai jotain massaa tohon väliin, ettei käy niinkuin mulla, vuotaa kuin vanha nainen. Pitäis vissiin korjailla tossa ku kerkeää.
28.1.2013 23:24
Jos ei välttämättä halua repiä koko järjestelmää pois vaan haluaa vain käyttää seosvoitelua, yksinkertaisin tapa on laittaa öljy kiertämään kehää vetämällä syöttöletku takaisin säiliöön ja tulppaamalla syötön liitos. Näin vältytään ylimääräiseltä purkamiselta ja järjestelmä on haluttaessa helppo ottaa takaisin käyttöön.
29.1.2013 0:21
Mulla on koko kone nytten osissa niin siinä samallahan se pumppu lähtee pois joten ei tuo ylimääräinen ruuvvailu haittaa. Eli nyt vaan kaikki letkut kiskasen irti siitä tuorevoitelu järjestelmästä ja varmaan pitäisi tukkia jollain vaikka ne reijjät sitten mitkä kaasariin menevät.
Viellä tässä viimeinen kysymys eli mitkä oikeen on ne letkut jotka tulee siitä sylinterin kannesta ihan sen letkun vierestä mistä vesi menee syyläriin on oikeen. 2 kpl siis letkuja siitä lähtee ja menee kaasariin ? mitä se jäähdytys neste sinne oikeen on matkalla...
Kysyn tätä koska uudessa sylinterissäni ei ole minkään näköisiä paikkoja näille kyseisille letkuille.
29.1.2013 0:23
Kaasarin vesikierto letkuja eli lämmittää kaasaria ja ehkäisee kaasarin jäätymisen.
Eipä siitä ole mitään haittaa jos niitä ei ole.
29.1.2013 19:50
nytt tulee kaikille ihmeteltävää.
kun ajanu mopolla ala kiekoilla, vakioputkella myös niin ku pitää olla kaasu pohjassa 5s ennenkun pääse piikille kun on kytkinpohjassa. Ja tekee kunnon röpötystä
Kaikki kaasarin säädöt kokeiltu läpi, vakio ja piperi putsari ollu kii. suuttimet 80-108.
Tulppa vaihettu jne.
Mikä voisi olla pielellä? Ärsyttvävä vika keuliessa
29.1.2013 20:02
Neulaa alemmas tai erikokoinen neula, jos sokka jo ylimmässä lovessa.
29.1.2013 20:28
koitettu jo, eihän ny neulaa tarvi vaihtaa kurittomaan mopoon missään nimessä! Se ei ole säädöistä kiini, joku kaasarissa paskana? Tai joku muu?
29.1.2013 21:07
Putkesta karstat poltettu? itelläni oli välipilli tukossa niin ei kiertäny millään ja pätki
29.1.2013 21:37
putkesta on mutta ei välipillistä!
Kiitos koitan sitä kans
29.1.2013 22:18
Tulisiko pakoaukossa olevassa urassa olla joku tiiviste?
29.1.2013 22:20
Jeps
29.1.2013 22:37
O-rengastiiviste siellä kuuluis olla, jos sulla on ihan tyhjä ura niin kannattaa sellanen sinne hommata.
Ja tuosta tuoreöljyvoitelun poisottamisesta vielä. Omasta mielestä kätevin on ottaa kopan sisältä pumpun ratas irti, jolloin pumpun ja letkut voi jättää paikoilleen eikä tarvi vääntää sopivia levyjä pumpun tilalle. Eli siis varsinki sulla kun sulla on jo koppa auki niin tuota suosittelisin.
30.1.2013 0:23
No ei ole enään auki kaikki laitettu kasaan jo..
ainoo viellä mikä on auki on se suoja mikä on sen pumpun päällä.
Ajattelin koittaa sitä tuoretta viellä käyttää mutta menin sitten säheltämään jotain ajatuksissani kun kaikki oli jo kasassa niin että se mihin vaijjeri tulee kiinni lähti irti ja nyt letkut täynnä ilmaa myös.
Mietityttää nyt vain se että onkohan sen pumpun säädöt aivan pyllyllään ettei kunnolla enään tule öljyjä.
Samoin tuo kaasariin johtavan letkun ilmaus tapahtuu oikeen miten? Itse ajattelin että lääkeruiskulla sinne öljyä ruuttasen niin ettei ilmakuplia jää.
Kaikista helpointa olisi kyllä sen koko hökötyksen pois otto. Ei se öljyn sekottaminen tankkiin niin vaivalloista kumminkaan ole
Sitten viellä miten oikeen voisi tiivistää sen pakoputken kun uuden sylinterin pakoaukko on aika runsasti isompi kun vanhan nii pakoputken ympärille jää jokapaikkaan noin 1cm rako.
30.1.2013 18:06
Höh, ei vieläkään kierrä puhtaasti tappiin asti kierroksia, pikkuisen pätkii/röpöttää.
Tarviiko tuo tosissaan vieläkin pienemmän suuttimen? Nyt suutin on 90, aijemmin oli 95, neula laihimmalla. Lämpimänä alakiekoilla kauhea röpötys. Vireinä kuriton putki ja vapari..
30.1.2013 22:56
Victor H: Tottakai neulan sokkaa pitäisi myös siirtää kun kurittomaksi laitetaan, ei se optimisäädöille mene pelkällä suuttimella. Vaikka se nyt tuntuukin olevan riittävä muutos mopopoikien keskuudessa. Putsaa ilmanputsari, pitäisi loppua röpötys jos ennen on nätisti käynyt.
Vitsi: Letkut voi ilmata esim olla laittamatta letkua kaasuttimen tuorevoitelunippaan ja odotella mopon käynnissäolessa kunnes ei tule enää ilmakuplia öljyn seassa. Itse olen hyvin pärjännyt puolisen vuotta ilman tuorevoitelua, saapahan mielenrauhan ettei öljyn takia leipase.
Pakoputkeen ei oikein auta muu kuin tekasta metallinen laippasovitus. Onko sulla isompaa pyttyä vakioputken kanssa tällä hetkellä vai? Tiivistemassoilla sitä aukkoa ei tiiviiksi saa.
Yam4ha: Ootko varma että kipinä on riittävä? Oman muistin kertaukseksi kysyn että oliko testattu toisella kaasarilla, ja että onko porattu moric? Onko kokeiltu ilman tuota vapaavirtasuodatinta?