Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tehoputket

24.6.2013 22:00

itselläni on yamaha tzr 50 vuosimallia 2006. kaasari 16mm phbn. laitettiin tänää alakauttane gianelli tehoputki kii ja 1-2 vaihteel kiertää iha hyvi ja ottaa piikkii, 3 vaihteel myös iha hyvi. 3 vaihteel jo semmosel 70m matkal meni sen 60kmh, mut sit sen jälkee 4-6 vaihteet... jotekii 4 vaihteel jää pätkimää(ei aina) välillä joko 7000-8000rpm, tai sit 9600-10000rpm. 5 ja 6 vaihteel melkee sama, ei kierrä piikkii ku siihe 10000rpm ja jää pätkii siihe melkee ku rajotin. 3 vaihteel menee jo melkee sen 60kmh, mut sit 4,5 ja 6 vaihteet ku vetää loppuu asti nii 6 vaihteel menee vaa 70kmh. et nopeus nousee 4-6 vaihteil 10-15kmh. mut kuitekii 3 vaihteel se 60kmh oli 1 pääl, ja sen jälkee 2 pääl lähettii ja ei menny sit 6 vaihteel ku sen 70kmh. 12-47 välit, mut kuitekii jaksaa kiertää. suutinta ei olla vaihettu, mutta voi olla että edellinen omistaja on ajanut tällä mopolla viritettynä ja sitten laittanut vaan vakioputken kii vaihtamatta suutinta takas pienempää, koska tämä mopo oli harvinaisen laiska vakiona, ja sytytystulppa oli musta(voi johtua siitäkin että sytytystulppa oli vanha). mikä tuossa voisi olla? liian pieni suutin? tämän hetkeistä suutinkokoa ei ole tiedossa, mutta mikä siinä on ku 4-6 vaihteel nopeus nousee 10-15kmh???

Re: Tehoputket

27.6.2013 21:30

onko tietoo turbokit gp lookista 50/70?

Re: Tehoputket

28.6.2013 19:28

Jos oikein muistan niin TK gp:ssä on samat tehot kuin lacadassa :|

Eilen hain tecnigas e-boxin, alkukäyrässä ja välipillin lopussa on kurit ja alkukäyrän kuri lähti tunnin vääntämisen jälkeen, toinen kuri meni vain syvemmälle :(. Millähän sen sais pois? Vaikuttaako se välipillin kuri tehoihin yhtään, kun nyt putki tuntuu todella tehokkaalta
8)

Re: Tehoputket

28.6.2013 20:43

Ainahan se kuri vaikuttaa.
Ainaki mun mielestä.

Jos sul o sellanen jousien veto työ kalu saisko sillä?
Tulivaan mieleen :D

Re: Tehoputket

28.6.2013 20:59

Joo just sellasta jousien vetotyökalua ajattelinkin ja kaverilla on semmoinen mutta ei löytynyt mistään, entä jos kaasuhitsillä lämmittää kuria?

Re: Tehoputket

28.6.2013 22:23

Sehän vaan laajenee lisää... nakkaa kylmäspraytä jos se kutistus ja sitte vedät.

Re: Tehoputket

28.6.2013 23:53

Tarkoitin siis että sulattaa ne kaks hitsipistettä jotka on kyllä irrotettu putkesta mutta ne pitää sen kurin siellä. Se kuri on sen verran kovaa ainetta että tuskin se laajenee eikä se edes koske putken seinämiin.

Re: Tehoputket

29.6.2013 9:59

joo

Re: Tehoputket

29.6.2013 14:20

joku12345 kirjoitti: mutta mikä siinä on ku 4-6 vaihteel nopeus nousee 10-15kmh???


Ihan normaaliahan tuo on. Itsellä Turbokit HQ jaksaa viellä nelosella ottaa kierroksia 13k ja vauhtia päältä 80. Kutosella kierrokset kuitenkaan ei jaksa nousta paljoa huipputehon yli elikkäs jäävät johonkin 12k. Vauhtia sillon semmoset 98.

Pitäs viellä pytty viilata TK:lle sopivaksi niin ehkäpä se satanen sieltä viimein paukkuisi ja duket ei enää tulisi kiihdytyksessä ohitte :) Hetkellisesti pakoa on korotettu vain leovinssin tarpeisiin.

Re: Tehoputket

29.6.2013 15:26

Jokumopo kirjoitti:Jos oikein muistan niin TK gp:ssä on samat tehot kuin lacadassa :|

Eilen hain tecnigas e-boxin, alkukäyrässä ja välipillin lopussa on kurit ja alkukäyrän kuri lähti tunnin vääntämisen jälkeen, toinen kuri meni vain syvemmälle :(. Millähän sen sais pois? Vaikuttaako se välipillin kuri tehoihin yhtään, kun nyt putki tuntuu todella tehokkaalta
8)

Kuva helpottaisi ymmärtämään asiaa. Ostit siiis yasuni r2:n ja maksoit siitä enemmän, kuin olisit maksanut yasuni r2. :idea:

Re: Tehoputket

29.6.2013 15:49

Yoyota, saanko kysyä, mitä vittua :lol:

Re: Tehoputket

30.6.2013 15:49

nevssons kirjoitti:
joku12345 kirjoitti: mutta mikä siinä on ku 4-6 vaihteel nopeus nousee 10-15kmh???


Ihan normaaliahan tuo on. Itsellä Turbokit HQ jaksaa viellä nelosella ottaa kierroksia 13k ja vauhtia päältä 80. Kutosella kierrokset kuitenkaan ei jaksa nousta paljoa huipputehon yli elikkäs jäävät johonkin 12k. Vauhtia sillon semmoset 98.

Pitäs viellä pytty viilata TK:lle sopivaksi niin ehkäpä se satanen sieltä viimein paukkuisi ja duket ei enää tulisi kiihdytyksessä ohitte :) Hetkellisesti pakoa on korotettu vain leovinssin tarpeisiin.



juu pitäs itekkii viilata pakoaukkoa mut en jaksa. suutin oli vitusti liian pieni. nyt menee 5 vaihteel sen 80 ja sit mittari loppuu siihe( se on digitaaline) pitää ostaa sigma mut kyl se vääntää vitusti lisää vauhtii sil 6 vaihteelkii, mut miul on 12-47 välit ja ne on liia lyhkäset. vääntää 6 vaihteen iha liia helposti. näinköhän se 14-47 on liia pitkät et ei jaksas vääntää tai sit ei kiihtyis? 13-47 vai 14-47? kiihtyy vitusti 12-47 väleil.

Re: Tehoputket

30.6.2013 23:47

Tossa huono kuva siitä välipillin kurista kun siihen ei oltu vielä koskettu. Nyt se on 2-3cm syvemmällä.

yoyota, katso tarkemmin niin eri putki kuin r2, sama kuin voca rookie 50/70 (kai :nörtti: ) Enkä jaksanut Hollannista tilata kun mc scatter 50km päässä ;)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Tehoputket

1.7.2013 1:16

Jokumopo kirjoitti:Tossa huono kuva siitä välipillin kurista kun siihen ei oltu vielä koskettu. Nyt se on 2-3cm syvemmällä.

yoyota, katso tarkemmin niin eri putki kuin r2, sama kuin voca rookie 50/70 (kai :nörtti: ) Enkä jaksanut Hollannista tilata kun mc scatter 50km päässä ;)




ota ruuvimeisseli(mahollisimma pitkä ja tasapää mut kyl ristipääkii käy), sit ku siin on 2 hitsipistettä nii ku se kuri on semmone niiku prikka, nii laita se noin puoleenväliin siinä kahden hitsipisteen välissä kurin reunalla ja hakkaa sitä ruuvimeisseliä vasaralla siihe sillee et siihe kurii alkaa tulla jälkeä. hakkaat nii kaua et menee melkee poikki ja sit sama toisel puolel sitä kurii ja sitte laitat ruuvimeisselin sinne kurin alle ja koitat vääntää sitä kuria niiku poispäin (ylöspäin) ja sit ku se on vääntyny siihe putken reunaan nii sit painat sen takas alaspäi noin 90 asteen kulmaan(niiku se oli sillon kun aloit vääntää sitä ylös) ja takas ylös ja alas. itellä oli gianellissa kuri 3 hitsipisteel kii vaik piti olla yhel nii siin meni joku 30min ja hakkasin iha vitusti sitä ruuvimeisselii et se hajottaa sen kurin ja hakkasin itteeni kätee nii paljo et sillo ku se kuri oli melkee halki nii kädet täris ja oli iha turvonnu ku olin lyöny nii kovaa ja monta kertaa. onnea sen kanssa. ja monista kaupoista(ei siis pelkistä ruokakaupoista vaan sellasista kaupoista missä myydää kaikkee hienoo) saa semmost crc ainetta mitä laitetaa jos vaik ruuvi on tiukassa nii sitä laitetaa siihe, nii siel on semmost mikä jäädyttää iha vitu kylmäks ei maksa ku 15e. sillä jäädytät ja voi kokeilla hakata kurin kohalta. jos on tosi epäselvää etkä tajunnu nii kysy

Re: Tehoputket

1.7.2013 1:24

Kappalejako ja isot alkukirjaimet ovat ihan suositeltavia tuon tekstin selkeyttämiseksi.

Kurin poisto onnistuu ilman verta ja kyyneliä kun hitsipisteet hioo Dremelillä tai poraa varovasti. Suppilon pois vetämisessä avustaa koukkupäinen työkalu tai vastaava erikoisväline, ruuvimeisselilläkin pärjää kunhan käyttää järkeä.