Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 22:51

Minä suosittelen että ajatte niillä vakiosähköillä niin kauan että voitte varmasti todeta ettei ne syystä X sovi sille mukille. Taino onhan se niiden mukana tuleva kevyt vauhtipyörä kiva, ei siinä mitään.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 15:13

Jep, miksei se kevyen vauhtipyörän tuoma kierrosherkkyys anna vähän tehon tunnetta.. Onhan kisasähköissä parempi sytytysennakko sitten kovemmille kierroksille, ja vakiosähköt rupeaa rajoittamaan siinä vajaan 13000rpm paikkeilla. Mä sanoisin, että jos pytty antaa huipputehon yli 12500rpm niin kannattaa ruveta kisasähköjä kattelemaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 15:43

juu, mullakin on viälä vakkarisähköt kiinni, niin saan kaasarin kunno säätööhin eikä tarvi ruveta miättimään onko vikaa kaasaris vaiko sytytykses ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 19:46

Olisko tuollainen Airsal 70cc ja Metrakit Thrower optimaalisin keulintaan? Kun tuli Pro myytyä ja vaihettu X-Race tilalle

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 20:24

En kyllä laittas metraa, vaan Noxin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 20:37

Vaan eiköhän se molemmilla keuli jos osaa. :) Mutta noxi jos tahtoo vääntöö enemmän :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 20:53

Aivan, noxikin on vielä :lol: no se vois ehkä olla. Eihän airsalin kanssa tartte oikeen mitään vahvistella? Ja jos jotain niin mitä :nörtti:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 20:59

Kunhan alakerta ei oo ajettu järkyttävästi, niin kytkinjouset vaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 22:07

kevensin muute vakiosähköjen vauhtipyörää rälläkällä :D otin näes starttimoottorin rattaan joka on magneeton ympärillä pois, jotta sen sais viälä silloon siältä piahallekki kun kisasähköjä laittaa tupaan :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.3.2012 22:38

Ja vauhtis on nyt helvetin hyvin tasapainossa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.3.2012 15:56

aivan, aattelin sitä silloo itekki, mutta eipä tolla väliä :roll:
kun kumminki kisasähköt tossa lootassa orottamassa kiinnitystään ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.3.2012 17:00

No tuskin se kovin epätasapainoon menee jos sen pelkän startinkehän(eikä ollenkaan itte vauhtipyörästä) ottaa pois. Mutta siis miks sä otit sen pois..? Jäi vähän epäselväksi :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.3.2012 2:21

Minkäs kokonen mäntä noissa am6 70cc viripytyissä yleensä on ja vakiokoossa tietysti? Itellä on tollanen kuulemma wandamotorin am6 70cc valurauta viripannu(about samantehonen ku airsali). :roll: Pitäis jo valmiiks tietää, ku toi kuitenkin leipoo viimestään kesällä, että minkä kokonen mäntä pitää tilata ja mistä.

Käviskös muuten pv:n männät näihin vehkeisiin? :seko: 60-70euroa en nimittäin ala männästä maksamaan,kun käytettynä löytää toimivia viripyttyjä lähes samaan hintaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.3.2012 6:49

47,8mm muistaakseni. Eikös se wandamotorin pytty oo valurautaa? Jos on niin en kyllä airsalin mäntää laittaisi..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.3.2012 8:36

TooByAas kirjoitti:No tuskin se kovin epätasapainoon menee jos sen pelkän startinkehän(eikä ollenkaan itte vauhtipyörästä) ottaa pois. Mutta siis miks sä otit sen pois..? Jäi vähän epäselväksi :)

juu pelkästään sen starttikehän. mulla ei oo kunnollista magneeton ulosvetäjää (ei saa mistään ) nii pitää kikkaila se irti kotikonstein eli ruuvvari sinne magneeton ja lohkon väliin ja napakka isku kampuran päähän ja se on irti.

ruuvvaria ei saanu millään sen tarttikehän takia :roll: