Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.5.2012 19:03
Mistäs sais stalkkerin 12mm weberiin luistin?
29.5.2012 19:07
PHBN suutin oli liian pieni PHBN kaasariin? Väärän suuttimen kaasalaiselta lähettäneet.. SHA ja PHBG on tuo 5mm suutin, PHBN 6mm. Eli ei se ole voinut olla 6mm suutin, jos liian pieni kerta ollut, koska pitäisi olla juurikin sopiva.. Noi suuttimethan kannattaa sitten tilata kirjekuoressa..
29.5.2012 19:12
Miksi toisessa lukee 6mm ja toisessa ei, vai onkohan olemassa 5mm PHBN?
29.5.2012 19:19
täysin samat ne 2 suutinta pitäs olla, joku virhe noilla tuolla scatterilla ja ei ole 5 millistä kierrettä phbn/phva kaasareissa ne on 6 mm kierteillä.
mulla olis iso kasa 6mm suuttimii myynnis
31.5.2012 11:19
Laitoin Solifer SM:än PHBG 15- kaasuttimen. Nyt siinä on kiinni 70 pääsuutin. Kulkee paremmin 3/4-kaasulla kuin täyskaasulla. Tuntuu tukehtuvan bensaan. Voiko 70 suutin tosiaankin olla vielä liian iso, vaikka pieneltä kuulostaakin?
Kierrokset tuntuvat leijuvan ihan hiukan tasaisen ajon jälkeen, ja booaa lievästi nopeasti kaasua käännettäessä. Pyöritän seosruuvia ½ kierrosta lisää auki ja laitan neulan pykälän rikkaammalle.
Muita osia mopossa:
Unifilter- suodatin
Vähän viilattu vakiopytty
Koskematon vakiokansi
Koskematon vakioputki (penkin alta kulkeva, vm. 82)
NGK B7HS
31.5.2012 14:11
Laihalla tuo kuullostaa käyvän kerta mooaa ja kierrokset leijjaa.
9.6.2012 12:18
En tiedä kuuluuko tänne mutta kysyn kumminkin eli antaako hiilikuituläpät paljon tehoa derbeissä? Muuten vakio derbi paitsi kurit otettu pois ja 96 suutin. eli paljonko tulis lisää tehoa. omassa PV:ssä vaikutti aika paljon kun vaihtoi läpät mutta tietenkää nuo ei oo mitenkään verrattavissa :S Kiitos vastauksista jo valmiiksi, halusin vain tietää onko hommaamisen arvosta
9.6.2012 12:47
Kaasuun vastaavuutta, ja läppien paksuudesta riippuen mille kaasunavaumalle tehoa tulee.
9.6.2012 14:24
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... _VL15.html Tollasta meinasin
Lisääkö tollaset läpät kulkevuutta mitenkää derbeissä?
9.6.2012 14:37
Hyvin olennainen osatehoa, mutta vääntöä noilla enempi voi saada. Tuskin se kovempaa kulkee. Ja tossa tulee koko läppärunko. Jos oikeesti viimesiä tehoja aletaan hakemaan niin jotkut vforcet voisi olla kova sana.
http://www.motoracingshop.com/product_i ... ts_id=3804
10.6.2012 17:55
Hukkasin tuossa äsken luultavasti sen neulan kiinnityslevyn. Tilasin jo netistä uuden, mutta mulle jäi vähän epäselväksi miten tuo neula sitten kiinnitetään luistiin. Jos joku osaisi selventää
Miten muuten kaasuvaijeria säädetään kohdalleen? Nyt kun koneen käynnistää niin nousee kierrokset heti tappiin. Johtuukohan tuo tuosta että toi neula on päin persettä, vai siitä että kaasuvaijeri on väärin asetettu?
10.6.2012 18:45
Neula laitetaan siitä luistin reiästä läpi niin, että se levy pysäyttää sen. Kaasuvaijerissa on yleensä sellainen säätömutterisysteemi, josta voi säätää tavallaan kuoriosan pituutta. Myös kaasuvaijerin ja kahvan kiinnityksessä saattaa olla säätövaraa. Voi myös olla, että olet laittanut luistin väärin kaasariin, jos kerran heti nostaa kierrokset tappiin. Neulan asennolla ei pitäisi olla merkitystä tässä asiassa.
13.6.2012 23:02
Kuriton deetee johon todennäköisesti tulossa teharia. Niin onko mitään järkeä vaihtaa vakio läppärungon tilalle jokin muu esim malossin tai v-force
??? Elikkä olisiko siitä mitään hyötyä esim. kierrosherkkyydessä?
13.6.2012 23:39
Hinnan puolesta siinä nyt ei järkeä IMO ole, mutta kyllä sillä kierrosherkkyyttä saa. Ja läppien paksuudesta riippuen vääntö voi vähä parantuu tietyllä kierrosalueella.