Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

16.4.2007 16:04

Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.

16.4.2007 18:10

Juuzo_91 kirjoitti:
Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.



Hmm. tarkoitatko polyesterikondesaattoria, siis samaa mikä käy rajottimesta?

17.4.2007 0:30

Juxes` kirjoitti:
Juuzo_91 kirjoitti:
Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.



Hmm. tarkoitatko polyesterikondesaattoria, siis samaa mikä käy rajottimesta?
Elko ainakin pitäisi toimia. Jos ei ole ylimääräisiä konkkia ni koita kolvata vaikka jostai vanhasta radiosta pari erikokoista irti ja testaile miten vaikuttaa. Kolvaa konkka mahdollisimman lähelle mittari sitten häiriöitten välttämiseksi.

17.4.2007 16:06

itselläni on jinkussa bilteman kierroslukumittari ja vaihdoin vihreän johdon paksumpaan 3 säikeiseen johtoon että toimisi paremmin ja pyöritin sen tulpanjohdon ympärille.
toimii moitteettomasti.
ainut ongelma tähän mennessä on ollut se että akku on tyhjä. johtuuko mittarin johdoista vai siitä että akkua ei ole ladattu kertaakaan ja en ajanut talvella ollenkaan?

17.4.2007 19:53

Onkos mittari kytketty virtalukon kautta vai suoraan akkuun? Jos on suoraan akkuun, mittari syö akun tyhjäksi. Mutta kyllä sekin vaikuttaa, jos mopolla ei ole talvella ajettu yhtään.

17.4.2007 20:43

Itellä oli teebissä tämmöne auton jenkakello ja ilman mitään pohjan muutoksii... en muista kui monelle sylinterille oli asetettu mut näytti iha samaa derbin digimittarin kans seittemään tonnii jonka jälkee auton mittari sekos aina mut kun kierrokset laski taas sen alle, toimi hyvin...

18.4.2007 15:42

Kaarlo kirjoitti:Onkos mittari kytketty virtalukon kautta vai suoraan akkuun? Jos on suoraan akkuun, mittari syö akun tyhjäksi. Mutta kyllä sekin vaikuttaa, jos mopolla ei ole talvella ajettu yhtään.


on kytketty virtalukkoon ja mittarivalot on mittarivalojen virtajohtoon niin että ne on sillon päällä ku ajovalotkin

18.4.2007 21:59

Sitten on vaan talvenjäljiltä poweri loppu akusta. Ei muuta kuin akkua lataamaan. Mutta älä sitten lataa millään isolla laturilla, ettei akku kuumene liikaa.

18.4.2007 23:36

kokemuksia kellään tästä koson mittarista, luultavasti stage6 kopio tästä tai toisinpäin. Tuo ei varmaankaan tarvitse akkua?

19.4.2007 9:11

saakohan tollasen helposti kiinni aprilia sx (derbiin)
http://www.storm-motor.fi/product_info. ... s_id=34923
???? entä tokimotossa olevan vaihteenilmasimen laittaisin linkin mut sitä ei löydy sieltä edes haulla mutta tokimoton lehdessä luke näin: digitaalinen vaihtenilmaisin on pienikokoinen ja kevyt laite,joka näyttää mikä vaihde milloinkin on käytössä (myös vapaa)
Toimii missä tahansa ajoneuvossa jossa on digitaalinen nopeus ja kierroslukumittari. onkohan vaikee asentaa?
kiitos vastanneille :D

19.4.2007 17:57

cheece kirjoitti:kokemuksia kellään tästä koson mittarista, luultavasti stage6 kopio tästä tai toisinpäin. Tuo ei varmaankaan tarvitse akkua?

Olisin itsekkin kiinnostunut, että tarvitseeko tuo mittari akkua? Ja olisiko mitään kierrosmittareita jotak toimisivat ilman akkua ja/tai ilman muutoksia mittatriin, joka sopisi 2-t moottoreille?

19.4.2007 19:18

Juxes` kirjoitti:
Juuzo_91 kirjoitti:
Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.



Hmm. tarkoitatko polyesterikondesaattoria, siis samaa mikä käy rajottimesta?


Mulla on elektrolyyttikondensaattori (elko) jonka arvot on 470 yF / 200 V eli 470 mikrofaradia ja 200 volttia. Se pitää kytkeä oikein päin, eli tulpanjohdolta tuleva johto + napaan.

19.4.2007 22:50

jellona_ kirjoitti:saakohan tollasen helposti kiinni aprilia sx (derbiin)
http://www.storm-motor.fi/product_info. ... s_id=34923
???? entä tokimotossa olevan vaihteenilmasimen laittaisin linkin mut sitä ei löydy sieltä edes haulla mutta tokimoton lehdessä luke näin: digitaalinen vaihtenilmaisin on pienikokoinen ja kevyt laite,joka näyttää mikä vaihde milloinkin on käytössä (myös vapaa)
Toimii missä tahansa ajoneuvossa jossa on digitaalinen nopeus ja kierroslukumittari. onkohan vaikee asentaa?
kiitos vastanneille :D

26.4.2007 17:17

Kumpaa suosittelisitte mulle tohon magnumiin:
1. Koson digitaalinen kiekkamittari
2. Equus analoginen kiekkamittari

Toi kakkonen siis auton mittari.

Mitenkäs tuon uuden taustan tekeminen sitte tapahtus?
Tai siis miten ne numerot pitäis piirtää/kirjottaa uuvelleen?

Epäselvää... :D

26.4.2007 17:39

Mites on asian laita, kun aina kaikki sanovat että kiekkamittari vaatii akun. Silti kaverini Dt:ssä toimii kiekkamittari, vaikka hän on ottanut akun pois.