Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.10.2015 13:49

Siinä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

30.10.2015 9:35

Mut mitä sylinterii suosittelisitte vakiopytyn korvaajaks, jossa olis vähän enemmä tehoo ja alavääntöö kun vakiossa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

10.11.2015 3:51

Airsalin 50cc ;)
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 10.11.2015 8:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.11.2015 16:40

En nyt tiedä ihan tarkasti, että mihin tämän kysymyksen laittaisin. Ostin Malossin MHR Replican 80cc ja nyt nousi eteen kysymys. Laitanko kiinni PHBG21mm vai VHST28mm kaasarin. kiitos jo vastauksista. Otan vastaan myös ehdotuksia uudesta putkesta, ostan uutena, mieluiten alle 300€.

Kiitos!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.11.2015 19:25

Kyl mä laittasin sen 28mm, 21mm jää ehkä jo hieman pieneks jos meinaa ottaa kaiken ulos.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

15.11.2015 1:04

28mm, ps,multa löytyisi malossin oma putki tuolle eli pitäis olla aika optimalinen putki, 170€ ja ei uudelle häpeä

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.11.2015 2:11

Tuli justiin tuossa tilattua uus mäntäsarja airsalin 70cc pyttyyn. Osaisko joku tietävämpi kertoa tarviiko tällaista sisäänajaa ollenkaan ja jos tarvii niin miten paljon kannattaisi ajella sisään? Ja sitten seuraava kysymys olisi että uskaltaako tuommosta pyttyä hoonata/hioa vähäsen kun oli vähän päässy tulemaan kaikenlaisia pikkunaarmuja pyttyyn?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.11.2015 23:00

Pinnotettu pytty on jopa suositeltavaa hoonata, että lähtee lasittumat pois. Pinnotettu pytty "ajetaan" sisään niin, että annetaan käydä 15min tyhjäkäyntiä ja annetaan jäähtyä kylmäks. Sit vaan baanalle, toki aina kannattaa lämmittää konetta ennenku tuppi nurin lähtee ja ekat kilsat voi ollaa rauhallisemmin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2015 1:45

Selvä ja kiitti vastauksesta! Ja onnistuisko se tosiaan silläkin tavalla että vähäsen hiois käsin jollain oikeen sileällä hiomapaperilla sivusuunnassa koko pyttyä vähän joka kohdasta vai kannattaisko vaan suoraan kokeilla ihan tuollasella hoonauslaitteella hoonata kevyesti? Ja ei nyt liity oikeen tähän asiaan mutta paljonko uskaltaisi lyhentää uudesta männästä helmoja että saisi vähän vielä tehoa lisää? Ku en viittis ottaa sitäkään riskiä että pilaisin pytyn sillä että alkaisin siitä pakoaukkoa ym. viilaamaan :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2015 17:39

Totaniin, nyt ennen kuin tapahtuu vahinkoja niin mainittanen että älä nyt hyvä mies ala lyhentelemään männänhelmoja. Ne lyhentelyt kuuluu PV-, ym. koneisiin, joissa on imuaukko sylinterin seinässä. Tämmöisen kampikammion kautta huuhtelevan koneen mäntää kun lyhennät niin ei tapahdu mitään paitsi että menee epätasapainoon ja lopulta ei peitä enää aukkoja.

Airsalin pakoaukosta puheen ollen sitä kylläkin kannattaa viilata - jos tietää mitä tekee. Ero viilaamattoman ja (oikein) viilatun Airsalin välillä on kuin yöllä ja päivällä.

Ite oon kaikkia pyttyjä pyöritellyt just 400-600 paperilla, mitä sattuukaan nyt kaapissa olemaan. Eli paperi sormien päälle, pytty sormien ympärille ja pyörität sekä liikutat sitä tasaisesti jotta hiomajälki ei olisi epätasainen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2015 23:05

Joo tutkeinki jo asiaa ja tajusin että eihän se lyhentäminen tuossa voikaan oikeen toimia :DD mutta joo en kyllä uskalla sitte muuten alkaa viilailemaan eikä kyllä nyt aikakaan oikeen riittäis.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2015 16:51

Ostin tossa derbiin athena 50cc racing version, putkena enox ja kaasarina 16,5mm, tällä kokoonpanolla ei tunnu mitenkä toimivan niin onko putki liian ala kiekkanen vai kaasari liian pieni? tarviiko olla jokin muu ilmanputsari kuin normaali?? pikasesti vastauksia kiitti!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2015 17:29

Kaasutin on kyllä liian pieni ja putki alakiekkainen, mutta tästä huolimatta tuon setin pitäisi pelata kohtalaisesti (80-85 km/h sopivilla väleillä). Veikkaankin että sulla nyt mättää tuossa joku muu.

Mitkä välit? Mitä tarkoitat kun "ei tunnu toimivan"? Röpöttääkö/ei jaksa vetää? Mitkä säädöt kaasarissa yms.?

Noista on hyvä lähteä liikkeelle. Myös kaasutin kannattaa vaihtaa 19 tai 21-milliseksi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2015 17:54

Ei jaksa alakierroksilla vääntää ja pätkii! ja sitte 5 ja 6 vaihteilla ei jaksa enää vääntää.. välit 12/57 :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2015 18:10

Ja anteeks kirjotusvirhettäni, 17,5mm dellorto tällähetkellä joten onko 19mm ns. turhan pieni että ostaisko suoraan 21mm? :s