Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.2.2013 20:06
Ensiksi voisin sanoa että kirjoitusasuun lisää panostusta.
Sitten vikoihin: Tarkista kaasutin. Leijuuko kierrokset tyhjäkäynnillä, vai kuulostaako tukkoisalta? Oliko varma että männänrenkaat olivat kuluneet väljiksi? Kaksirenkaisen männän renkaat eivät käytännössä voi nykymännissä mennä väärinpäin. (Tarkoitan että alempi ja ylempi m.rengas menee sekaisin)
Mäntä ei renkaiden kanssa vaan mene sylinteriin silloin. Eri asia on että osoittaako renkaan viisto oikeaan suuntaan, ylös tai alas.
Väljät m.renkaat tietysti aiheuttavat käyntihäiriötä, mutta ei sentään noin rajuja. Onko kaasuttimeen vaihdettu suuttimia noiden sylkkävaihtojen yhteydessä?
28.2.2013 21:13
juu tuo kirjotuskieli mitä on koska kännykällä kirjottelen.mutta suutinta en ole vaihtanut mutta neulaa siirsin välillä silloin 75cc ja laitoin takaisin keskelle sokan kun 50cc laitoin ja ennen pelitti keskellä se ja nii sit ei oikee putken kanssa pelaa mut ilman putkee pysyy hyvin käynnissä.oisko esim syyläri imassu ilmaa sisään tai olisiko tuorevoitelu pettänyt mutta itse en näistä käyntiasioista tiedämuutaku lukeman ja käytännön perusteella. JA kun en tiedä miten tiivisteet pitää kun eiole mitään erikois aineita su tulee kattoo yks kaveri joka tietää näistä asioista mutta haluan muiltakin kuulla mielipiteitä.mut katson sen kaasarin ekaksi.
28.2.2013 21:58
nii viel kysymys mihin suuntaan ne viistotut reunat männänrenkaassa kuuluis osoitta ylös vai alas.
28.2.2013 23:43
yamaha dt50x moric oli ohitettu ledillä ennen kuin ostin ja ny kun otin ledin pois niin se siltikin ottaa kierroksia 10000rpm,
28.2.2013 23:57
Sullon moric varmaan porattu myös.
1.3.2013 0:59
Noniin, eli peugeot xps 05 ois kyseessä. vika on seuraavanlainen eli, saa hetken polkea että käynnistyy, kun sen saa käyntiin niin käy hetken huonosti kunnes nostaa normaalisti kierrokset siihen asti mitä ryyppy päälä pitääki. kun mopo käy tyhjäkäyntiä niin putkesta saattaa kuulua ''suff suff''.. suunilleen tyhjäkäynniltä kun iskee kaasun pohjaan niin mopo booaa ja kun booatessa päästää kaasun niin paukkuu putkessa, ja iskee liekkii putkesta. paikaltaa jos meinaa kierrättää niin kiertää suht hyvin mutta kun ajossa alkaa kiihyttää niin alkaa booaaminen ja paukkuminen ja suhisee myös mahollisesti putkesta, ajossa tehopiikin saa 1 vaihteella kun vääntää kaasun pohjaan mutta silloinkin saattaa booata ja paukkuu ja juuri ennen tehopiikkiä jää miettimään että meneekö piikille vai ei.. 2 vaihteella joutuu houkutella että saa piikin ja kun piikki tulee niin booaa kun hetken on antanut piikittää. kolmos vaihteella sama kun 2 vaihteella 4 vaihteella ei jaksa oikeen mennä yhtään mihinkään eikä anna piikkiä mutta alakierroksilla toimii jotenkin. eli lyhyesti sanottuna mopo booaa alakierroksilla kaasu pohjassa ja ei meinaa piikkiä ottaa olleskaa. oudointa on että kiinni on tällä hetkellä niin iso suutin kun tuohon kaasarii saa ja silti tulppa on harmahtava... vireinä on 80cc putkena turbokit ja kaasuttimena 28mm dellorto. auttakaa tietäväiset, turhauttavaa kun 2 viikkoa koittanut selvittää mikä on... ja puola staattori tulpan johto ja hattu jopa tulppa juuri vaihdettu että sähköissä tuskin vikaa?
1.3.2013 1:01
suutin on tosiaan isoin mitä saa eli 240
1.3.2013 1:10
Suutin kyllä kuulostaa aivan liian isolta.. Kokeile pienemmällä?
1.3.2013 1:24
pienemmällä suuttimella paukkuu enempi putkessa
1.3.2013 1:34
Sulla nyt mättää joku pahemman kerran, mikä tulppa kiinni? putsari?
1.3.2013 1:44
tulppana on br9es ja putsaria ei ole TÄLLÄ hetkellä ollenkaan koska jos laittaa powerfiltterin kiinni mikä nyt satuu olemaan niin ilaseos ruuvia joutuu avaamaan valehtelematta varmaa 4 kierrosta! oon koittanu ottaa selvää mistä toi kyseine ongelma johtuu mutta eipä ole vikaa löytynyt kaasari on puhistettu imuvuodot katotu ja kaikki muutkin perus jutut.. jännä kans ku 110 suuttimella ei antanu kiertää ja paukku putkessa niin maan perskeleesti ja liekkii tuli nii että rillaa ois voinu, 150 suuttimella väheni pauke mutta booas ja pätki, 170 suuttimella ei ollenkaa eroa paukkuu vaan ja booaa + pätkii, 230 suuttimella booaa pätkii ja paukkuu 240 suuttimella booa pätkii ja paukkuu ja mukamas käy laihalla mikä ei mun mielestä enää ole tässä kohtaa mahollista!!!
1.3.2013 2:00
ei mitää ideoita mikä olis ja menee vaa hermot pikkuhiljaa ku ei tuu mitää tulosta
1.3.2013 3:06
Läpät raottaa? Imuvuoto? Jossain siel on pakko olla vikaa kun suuttimen koon muuttamisella on periaattees käänteinen vaikutus siihen verrattuna mitä pitäis tapahtua. Onko sytytys kunnossa ja ennakko kohillaan? Vakiosytytys?
Ja tuplapostauksien sijaan sitä edellistä viestiä kannattaa muokata, niin modet tykkää
1.3.2013 3:15
varpaat_suussa kirjoitti:Sullon moric varmaan porattu myös.
eeei kyl se päälle päi näkyis...
1.3.2013 10:41
No mitä muuta viriä ja mitkä välit sul on? Nimittäi jos on lyhyet välit nii se rajottaa tosi olemattomasti ja antaa melkee kokonaa periks.