Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 15:52

sillä ei oo mitään seksuaalista merkitystä onko se E-Box va E-Nox. ja E-Nox on yläkauttanen, ja E-Box on alakauttanen ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 16:48

Aa, no se selvens minkä takia tohon ei saa E-Noxia :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 17:16

Mitäs nää italkitin sylinterit on? Onko jotai iha high end kamaa vai meneekö ilman suurempia vahvistuksia ja kestääkö kauan?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 17:27

ECO 50cc - Sport
Aluminium 50cc - Sport
Aluminium 70cc - Mid race
Gilardoni 74cc - High-end (vaatii mm. pidempi-iskusen kampuran)
Muista ei tietoo :/

E:Niin ja noille kolmelle ekalle tuskin tarvii tehä muutaku teharia, kaasutinta ja kytkinjousia vaihtaa

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 17:54

KarsTa kirjoitti:technigas e-nox kiistatta parhain putki airsalin 70cc:lle, ja käy hyvin vakiopytylle.

E-Noxi kannattaa pitää vakiopannulla. Jos tehoja tahtoo 70cc:llä ostaa tehokkaamman putken jossa piikki ei lopu "liian" aikaisin. Kuten Scr Corse tai Metrakit Pro Race. Mutta pelittäähä se niinku muutki putket. Mutta vakio pannulle jeessimpi.

KarsTa kirjoitti:sillä ei oo mitään seksuaalista merkitystä onko se E-Box va E-Nox. ja E-Nox on yläkauttanen, ja E-Box on alakauttanen ;)


Näillä kahdella kyllä on aika ronskistikkin eroa. Luonnollisesti alakauttainen putki on suunniteltu siihen, että se tuo koko ajan tehoja pitkällä piikillä, mutta piikki ei ole niin voimakas. Yläkauttasessa taas piikki lähtee myöhemmin, mutta on paljon tehokkaampi ja näin saadaan tehot.

Joten tätä kautta kannattaa valita mitä haluaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 18:01

Ahaa, 350€ maksava H-E pytyille tarkotettu putki Airsalille...selvä. Mutta oma mopo on kyykky niin ei tohon hirveemmin yläkauttasia saa ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 18:34

Puhuinkin yleismallisesti. Jos tehoja tahtoo, kyllä se airsaliki naukuu.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 19:01

Ei se Airsali määränsä enempää nau'u. Jollakin e-noxilla putken ja pytyn huipputeho osuu aikalailla kohdilleen, ja sitten taas jollain H-E -putkella sen saa kyllä kiertämään enemmän, mutta ne on ylikierroksia joista ei käytännössä ole mitään hyötyä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 19:22

Haittaakos se hirveästi, kun mulla nyt airsalin 70cc:ssä on pytyn pinnoitteesta lähtenyt 3 pientä palaa jotain 0,5x0,5cm paloja eri puolilta pyttyä, että kannattaako tohon uutta mäntää enää hommata vaiko heittää suoraan kaatikselle? Ja missä noita pinnoiteita tehään vai tehäänkö ja jos tehään, niin paljon sellanen maksais?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 19:42

jandu kirjoitti:ja jos tehään, niin paljon sellanen maksais?

Tehään, mut maksaa niin paljo että uus pytty tulee halvemmaks

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 19:58

Mömmis kirjoitti:Näillä kahdella kyllä on aika ronskistikkin eroa. Luonnollisesti alakauttainen putki on suunniteltu siihen, että se tuo koko ajan tehoja pitkällä piikillä, mutta piikki ei ole niin voimakas. Yläkauttasessa taas piikki lähtee myöhemmin, mutta on paljon tehokkaampi ja näin saadaan tehot.


Itselläni on juurikin tuo E-Box, mukavan repäisevä piikki ja ei ole pahat äänetkään ;)

Itse olen testannut muutamaa mopoa, jossa on E-Nox ja sanoisin, että E-Boxissa parempi piikki (alkaa aikaisemmin, repäisevämpi ja vetää pitempään) ja omaan korvaan myös paremmat äänet. Onhan tuo putki täällä Suomessa aika hyvän hintainen, mutta kyllä kun lähtee piikillä vetämään, niin unohtuu se korkea hinta kokonaan...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 21:24

KarsTa kirjoitti:kaasariksi piisaa toi 26 mm, lohkot pitää avartaa, kisasähköt >esim. Italkit tai Hpi inner rotor kit,
ja putkeksi suosittelisin scr corse racing linea, metrakit pro racea, malossi mhr teamia, voca racingia tai vastaavaa korkeakiertoista putkea.

ei arrowi ei riitä :D



ite oon kyllä kuullu et tolle ei tarvis kisasähköjä

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 21:29

No eihän niitä pakko ole laittaa, mutta ei tota pyttyä oo järkee hommata jos et kisasähköjä aio hommaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 21:35

pakoaukon asteet tossa 190, mulla 200 pro races.

suosittelisin kisasähköjä mutta vakiosähköillä ajaa niin kauan kun ajaa

mömmis, jos teen putken joka ei mee alhaalta eikä ylhäältä,vaan keskeltä nii se on siis super putki joka omaa alakauttasen sekä yläkauttasen putken ominaisuuret :roll:

ja italkit on perus airsalia tehokkaampi muttei tosiaankaan mitää h-e kamaa ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.3.2012 21:58

Google sano et tää Gilardoni on h-e, näemmä seki voi erehtyä :)