Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.5.2012 20:46
Miten bensanpinnan voi säätää? Ihan "vakio" säädöillä olen mennyt.
23.5.2012 20:53
Sitä neulaa taittamalla. Mutta jos koho ja neula samanlainen, mikä oli alkuperäinenkin, niin ei sitä tarvi mennä säätämään.
23.5.2012 20:56
Alkuperäisestä tosiaan ei ole tietoa, koska ensimmäinen vaihto meni ammattiäijällä renkaittenvaihdon yhteydessä.. Mutta sieltä oli PHVA/PHBN kohosarjan lyöny kii, ja itekki löin.
24.5.2012 2:17
Tuli yhden mopon raadon mukana dellorto sha 14.14 kaasutin. Mopoa testatessa huomasin että luisti ei pääse nousemaan ylös asti eli kaasu ei avaudu kokonaan. Luistin jousi ei painu tarpeeksi että olisi tilaa edes aueta kokonaan. Jousi näyttäisi olevan oikeanlainen.
Voisiko olla mahdollista että siinä olisi sha 14.9 kaasarin luisti? Joka mahdollisesti olisi pidempi kuin 14.14 kaasarin?
Onko tietoa asiasta?
24.5.2012 8:03
Suosittelen lämpimästi, että hankit toisen, paremman kaasarin, etkä ala säätää ton SaHAn kanssa.
24.5.2012 12:19
Reetuhai2 kirjoitti:Suosittelen lämpimästi, että hankit toisen, paremman kaasarin, etkä ala säätää ton SaHAn kanssa.
No ei ole tarkoituskaan tuota käyttää kuin sen aikaa että saan ostettua 20mm phbg:n.
24.5.2012 15:01
Mikäs on kun en saa tyhjäkäyntiä säädettyä kohdilleen kun laitoin 70cc airsalin ja 19mm racing dellorton? Saan lähtemään käyntiin kun laittaa bensaa tulpanreijästä ja kierrokset pysyy 6500 paikkeilla mutta kun tyhjäkäyntiruuvia säätää, ei kierrokset muutu kuin ihan hitusen. Lopulta kun ruuvi on tarpeeksi auki mopo sitten sammuu ja sen jälkeen ei lähde käyntiin. Onko tyhjäkäyntisuuttimellla vaikutusta asiaan eli onko se liian iso vai jokin muu probleema? Luisti kyllä painuu pohjaan asti.
24.5.2012 15:19
katoppa ettei kaasuvaijeri oo säädetty liian lyhkäseks! Kato kaasariin sisälle että luistin alle ei jää rakoa kun kaasu on kokonaan kiinni ja tk-ruuvi auki.
24.5.2012 15:32
Sanokaa ny joku paremmin tietävä, ostanko kokonaan uuden kaasarin, vai voiko vika olla vielä jossain muussa kuin neulassa ja kohossa?
24.5.2012 19:13
Teeppä niin, että otat kaasarin irti ja käteen, kohokammion pohja irti, neula ja koho kummiskin paikoillaan. Sitten hanasta hiljaa valutat vettä siitä bensaletkun kohdasta. Jos vuotaa/tulee läpi, niin vika on edelleen kohossa/neulassa.. liikuttelet tietty kohoa.
24.5.2012 19:43
sulla saattaa olla myös väärän kokonen kohon neula
26.5.2012 18:28
Mikä on tossa dellorton phbn 17.5 siellä kohokammiosta tuleva musta letku, ylivuoto? Entä mitä se ruuvi siinä kohokammiossa tekee? Tuntuisi vaikuttavan jollain tavalla kun sen laittaa täysin kiinni niin ilma ei mene läpi ja kun sitä avaa niin ilma pääsee läpi. Siis pystyasennossa kaasarin alin ruuvi.
Sori vaikeaselkoinen teksti mutten paremmin osaa selittää
26.5.2012 18:30
Sori oon kännykäl niin ei voi muokata, mutta vielä semmonen, että onko tossa phbnssä jossain alipaineletku, että voisi testata polttoainehanan toimivuuden...
26.5.2012 23:10
PHBN:ässä on alipaineletku, imukaulan puolella pystyssä oleva nippa. Ja se kohokammion pohjasta lähtevä letku on tyhjennystä verten. Kun avaat se ruuvin siitä letkun yläpuolelta, niin letkusta valuu kaasari tyhjäks.
29.5.2012 19:00
Onko tämä 6mm:
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... s_id=11961 vai tämä:
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... ts_id=5470Kaasalaiselta tilasin PHBN suuttimen ja oli liian pieni, joten tuo 6mm on se oikea koko? Tuo ensimmäinen on Dellorton 6mm alasivussa, mutta infossa ei lue et olis 6mm.