Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.4.2012 22:44
Kevyt vauhtishan se suurin hyöty on. Jokseenkin erilainen sytkäennakkokäyräkin niistä löytyy. "Ei pysy perässä" ja "vakiosähköt hajoo" taas on vähän kiistanalaisia jos näin lievästi sen ilmaisisin. Joskus pitää perehtyä niiden tekniikkaan vähän syvällisemmin tylsänä iltana.
Itse löisin kisasähköt vasta sitten kun voidaan tosissaan todeta että nyt ne vakiosähköt on huonot koska X ja asia on varmasti niin. Mutta onhan se kiva lisä ne kisasähköt kun koneesta löytyy jotain tyyliin 70cc Airsal ja turbokitin tehari, varmasti huiput kasvaa ja teho nousee eksponentiaalisesti.
5.4.2012 9:58
Tietäiskö kukaan et olisko hankalaa jos vetäis ton baotian monkeyn sähköt ihan uusiks ite, kun ei löydy mistään uusia sähköjä.
5.4.2012 17:56
No mieti nyt ite. Eihän se vaikeaa oo, jos on vähänkää hajuu mitä aiot tehä ja miten.
5.4.2012 18:00
Ei olis mitään kikkaa millä saa pv sytytys ennakon pysymään kun n 8000rpm tulee asteiden heitto aikasemmalle ? pistää myöhäselle = alakiekoilla ei toimi mutta 8000rpm alkaa tykittään.
9.4.2012 22:12
Onkos noissa kameliderbeissä samat sähköt kuin esim 05 detsissä? Kaverille kyselen.
9.4.2012 22:55
Ei ole, niissä vanhoissa on Leonellin sytytysjärjestelmä ja koko johtosarja muutenkin erilainen kaikkine oheislaitteineen.
9.4.2012 22:57
Okei, paljon kiitoksia.
10.4.2012 12:56
Elikkäs ajovalot on pimeenä ja vikaa etsitty kauan. Huomasimpa nyt kun yleismittarin valjastin vianetsintään, että kun virtalukon vääntää päälle, vain plussa johoissa kulkee virta, ja kun virtalukosta vääntää virrat pois, niin miinukset alkaa juoksea. Normaaliako, tuskin? Ja miten ihmeessä virtalukko voi edes hajota tuolla tavalla, että toimii "väärin päin". Mekanismia ei saa purettua ilmeisesti mitenkään, eli uutta virtalukkoa metsästämään?
Edit: Ja sähkökaavion mukaan virtalukko näyttää toimivan juuri noin. Jatketaan vianetsintää...
10.4.2012 17:51
Neuvokaaha vähän:
Mopo seisoi talven, jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Tarkemmin katsottuna bensaa kyllä saa, mutta kipinä on hukassa. Testasin irroittamalla tulpan, laittamalla tulpanhattu kiinni ja tulpan kierrekohta syltinteriin kiinni ja polkasu. Ei kipinää. Voisikohan vika olla sytytyspuolassa (tulee oranssi johto, sekä maa johto)
- Miten kokeilla onko puolassa vika
- Missä muualla voisi olla vika
10.4.2012 18:57
Uusi tulppa ensin. Putsaa tulpanhattu ja katso, että johdot ovat kunnossa. Sen jälkeen kannattaa vasta alkaa etsimään rikkinäisiä osia ja kokeilemaan uusia.
12.4.2012 9:44
Kisasähköt löytyy iteltä, vauhtipyörä on ihan kiva mutta kun se on kevennetty niin tyhjäkäynti tietty vaikeempaa, mutta kierrosherkkyys parempi.
Kaasarin oon laittamas säätööhin vakiosähköillä sillä ei oo kiva miättiä onko vika systytykses vai kaasaris
ja sähköt oil HPI inner rotor kit, ei valopuolaa eikä mitään muuta "ylimäärästä" eli stattori, vauhtipyärä, cdi ja sytytyspuola ja siinä ne sähköt.
just muute hokasin jotta ei tuu virtalukolle enää niitä sähköjäkään
12.4.2012 14:15
Osaako joku sanoa miksi etuvalolle tulee vain ~4V jännitettä vaikka antaisi kierroksia? Tyhjäkäynnillä samat lukemat
12.4.2012 16:30
Jännitteensäädin rikki.
13.4.2012 20:47
Sain tässä jännän (hullun?) idean, että jos tekisi tuohon mopoon kylmän koneen merkkivalon. Mahdollisesti sillein, että valo palaa kun vesi ei kierrä tai sitten valo syttyy kun vesi alkaa kiertämään. No termostaatin piuhojen kanssahan pitäisi vissiinkin leikkiä tai jotain, mutta siihen mun aivojen suorituskyky sähkö juttujen osalta loppui. Noo luultavasti tääkin idea haudataan
Mutta mutta valoksi ajattelin lediä, mutta mulla ei oo mtn hajua miten toi sähkö tuolla termostaatissa menee ja miten saisin sen ledin kytkettyä ilman et se häirittis termostaatin toimintaa... Noo luultavasti tääkin idea haudataan
Mutta vinkkei voiheittää, jos ton vaikka toteuttais
14.4.2012 14:54
Miten ois lämpömittari? Anturi kiinni siihen kohtaan missä on normaalisti ylikuumenemisen valo. Näet sylinterin kannen/nesteen lämpötilan, itse ainakin tekisin näin. Muistaakseni 50-70C ois hyvä lämpötila nesteelle. Jos se on siin 80/90C kokoajan niin voisin olettaa että siinä olisi jotain vikaa.