Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.11.2012 0:56
Kerroppas vaikka meille miten oot tehny nii siitä tiietää ookko tehny sen oikeen
10.11.2012 1:16
No joo oon vemputtanu tota jarrua sit pohjaa, ilmausruuvi auki sit takas kiinni ja sama homma uurestaa, täs on nyt se ongelma ku en muista oliko se jarrunestesäiliön korkki auki vai kiinni.
10.11.2012 1:47
DT:ssä on sama ongelma ettei ota painetta, kun hyvin vähän. Ei ole vuotoja tai mitään, ilmannu olen normaalisti, ruiskulla työntäny varmaan pari desiä ilmaruuvista, mistään ei tule ilmaa, mikään paikka ei ole tukossa, mutta paientta se ei ota....
10.11.2012 12:17
Voisko olla, että se jarruletku ei ole "oikealla kohdalla". Itselläni onuli oman DTn kanssa ongelma, silloin kun tuon hain, että jarrut piti ilmata. Ihmettelin hetken, että minkä takia ei ollu saanu ilmattua ja tajusin, että siellä on semmonen todella pieni kolo ikäänkuin letkun sisällä. Se kolo pitää saada täysin oikealle kohdalle, sen pallukan (johon letku kiinnitetään) kolon kanssa. Kun siinä onnistuin puolen tunnin taistelun jälkeen ilmaaminen onnistu ihan tuosta noin vaan.
Ehkä joku tajusi
10.11.2012 17:55
Mää ainaki tajusin, ja veikkaan että muutkin ketkä on joskus sen onko se banjopultin aukassu nii tajuaa
10.11.2012 17:57
Vaikuttaako se tosiaan? Kun eikös banjossa ole siinä reiän ympärillä se ura jota pitkin jarruneste pääsee liikkuu?
10.11.2012 18:00
Eikun perkele en mää kait terpistä ookkaan sitä banjopulttia aukassut vaan se oli rossista
10.11.2012 19:05
Ainakin mulla se oli se tekijä joka ratkas ilmautuuki jarru kunnolla
10.11.2012 19:25
Se ei vain voi vaikuttaa.
Banjopultissa on ura joka sallii jarrunesteen tulevan suunnasta mistä tahansa, koska se ei vain onnistu että letku tulee aina juuri täysin oikeassa asennossa. Banjopultin idea on juuri nimenomaan se, että letku voi tulla suunnasta mistä hyvänsä ja neste kulkee silti. Jos se olisi suuntariippuvainen, se olisi vaikka neliskulmainen tms.
Sulla on vain jokin ilmalukko lähtenyt liikkeelle sieltä kun olet ruuvia availlut. Jos jarrut ei ilmaudu niin sielä on aina jossain ilmalukko, ellei sitten pääsylinterissä ole männän tiivisteet paskana. Ilmalukot lähtee mm ruikkimalla nestettä ruiskulla ilmausnipasta, eli väärään suuntaan kun vähän saa painettua nestettä niin ilmalukot usein liikkuu. Välillä ne lähtee kun pyörää kallistelee eri suuntiin tai esim jos jarrusatula on irti niin nostaa satulan ylös korkeammalle kuin pääsylinteri. Tapoja on vaikka kuinka paljon.
11.11.2012 12:30
Tuo lääkeruisku auttoi mulla ainakin!
23.11.2012 18:24
Miten toi jarrumännän puristus tapahtuu? en oo oikee löytäny mistää hyvää videoo tai selostet
23.11.2012 19:08
Ihan vaan vaikka putkipihdeillä tunget ne sisään c:
23.11.2012 22:39
Ei autossa onnitunu noin. Piti samalla puristaa ja kääntää. Tosin mopossa voipi hyvinkin onnistua pelkällä puristamisella..
24.11.2012 4:06
En oo ikinä mopossa tavannu ruuvimäntiä, mutta autoissahan niitä on. Riippuen merkistä on puristettavat tai ruuvattavat.
24.11.2012 18:08
Kyllä se miulla meni ihan ruuvimeissellillä, kun fiksuna menin painamaan jaruvipua, kun renkaat oli otettu alta.
Tosin se työnti vähän jarrunestettä sen jarrunestesäiliön kannen välistä..