Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.3.2013 18:13
Kuinka paljon pystyy uudenmallin koneen(Senda 06) kantta laskea ja kuinkas paljon sitä on vielä järkevää laskea ? Ja kannattaa "kantta" laskea mielummin sylinterin alareunasta kun itse kannesta, jolloin jos oikein ymmärsin joutuu myös jotain tekemään vesikannelle. Ja eikös tavaraa saa tasaseen ihan ikkunan ja hiomapaperin avulla ?
27.3.2013 19:53
voit laskea niin paljon että männälle jää 0.5mm väliä kannen kaa, en menis laskee ikkunalla mutta on niitäki nähty:)
27.3.2013 20:08
Sylinterin alareunasta aika paha ottaa ja muutenkaan ei kannata koska ajotukset muuttuu sylinterissä. Ja itse jättäisin 0,7mm vähintään squishia. 0,5mm alkaa nakuttaa heti jos tulee karstaa vähänkin eli saa olla koko ajan avaamassa konetta.
27.3.2013 20:12
MSJD kirjoitti:Sylinterin alareunasta aika paha ottaa ja muutenkaan ei kannata koska ajotukset muuttuu sylinterissä. Ja itse jättäisin 0,7mm vähintään squishia. 0,5mm alkaa nakuttaa heti jos tulee karstaa vähänkin eli saa olla koko ajan avaamassa konetta.
Eipä mulla ole paljealueisiin yleensäkkään sitä karstaa juurikaan tarttunut..
Plaanatkaa ne palotilat sileiks ja käyttäkää parempia öljyjä, ei karstota.
1.4.2013 23:58
Yhtä kaverin pyttyä tuli fiksailtua. Kyseessä siis joku kiinalainen rabasan 70cc. Tuli tehtyä yleistä siistintää. H-lähdöt männästä käsin portaattomiksi ja pytystäkin avarrettu h-lähtöjä vakio alapään tiivisteen mukaan. Männän sisäpintaa siistitty. Sekä männän helmoihin ja kanaviin tehty viisteet. Lopuksi pyöräytin pytyn vielä hoonilla.
Katkosvälystä: 0,4mm
Männän ja sylinterin välinen välys: 0,1mm
Ennen siistintää:
Ja jälkeen sen:
Kommenttia saa heittää!
2.4.2013 1:00
en tiiä jos tänne kuuluu mutta kertokaa niiku kertoisitte tyhmälle miten tota step2 mäntää piti viilata? Jotain kuullu jotain piti pyöristää ja öljynsaantia lisätä jotenkin.
En tehoja etsi vaa kestävyyttä.
2.4.2013 7:24
http://www.elisanet.fi/ari_lilja/Kelkka ... CF5278.JPGTuon kaltaiset viisteet dremelillä väsäät männänhelmoihin, niin ei kaavi kaikkea öljyä pois sylinterin seinämiltä. Ja voitelee jonkun verran paremmin!
2.4.2013 8:19
kiitoksia! Minkälaisella terällä? Käykö hiekkapaperi dremmeli terä ku noi timantti terät on paskana?
2.4.2013 16:04
Hiekkapaperi rullalla saa hangata aika kauan, eka timantilla tai kovametallilla vaan pitkät ronskit viisteet ja sit hiekkapaperilla voi suurimmat rösöt tasotella.
2.4.2013 16:47
Onnistuu käsiviilalla + hiekkapaperillakin melko helposti. Ite tekisin viel vähän loivemmat ja pitemmät viisteet kun tossa kuvassa.
2.4.2013 23:23
Kyllä tuommoset kuvan mukaiset viisteet minun mielestä on ihan riittävät. Eli itse en tekis tuota hurjempia viisteitä.
12.4.2013 12:16
Potkua tarvis airsalin 70racingist saada lisää. (am6) isän tuttu varmaan viilaa sen maksua vastaan. Mitään vinkkejä kun en tiedä onko kys. Henkilö koskaan viilannut alumiini pyttyä? Ja mitä nuo yamaha dt:n 07 vakiosähköt kestää kiekkoi?
13.4.2013 15:26
isän tuttu varmaan viilaa sen maksua vastaan.
Onko tämä herra virittänyt mitään "kovempaa" laitetta kun joku tunturi? Kannattaa miettiä toiseen kertaan vielä.
Mitään vinkkejä kun en tiedä onko kys. Henkilö koskaan viilannut alumiini pyttyä?
Törkeesti jenkaa dreemeliin ja hiova terä.
14.4.2013 12:39
Joo on sillä kokemusta kuulemma kaikennäkösistä 2t pyöristä. Halli täynnä pyöriä muutenkin mitä rassailee...
14.4.2013 15:46
No sitten teitysti.