Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Rabasa

2.1.2013 23:59

Joo siis uusin kyllä kampiakselinkin.

Re: Rabasa

5.1.2013 14:54

Joo elikkäs vaihoin tossa uuden sylinterinsarjan, testiajon jälkeen kokeilin pyttyä kuinka kuuma on niin voin sanoa ettei ennen ole ollut noin kuuma 40km ajon jälkeenkään ,, eli siis tuntuu ettei jäähdytys pelaa .. jäähyletkut ovat kuitenkin kuumat eli neste kiertää(?) mutta omituista oli että oli sylkenyt jäähdytinnestettä siitä nipasta missä on se pieni kumiletkuhörpäke joka on tukittu ja tulpan välistä ja myös siitä letkusta joka menee kanteen, myös kannen ja pytyn välistä.... kaikki letkut on kunnolla kiinni ja kaikki tiivisteet uusia :roll: mikä on mennyt väärin?

Re: Rabasa

5.1.2013 16:02

se että et ole ilmannut jäähdytysjärjestelmää. otat syylärin yläosasta kanteen menevän letkun irti syylärin päästä, alat kippaamaan nesteitä ja kun se ruikkaa nesteita sieltä reijästä mistä otit letkun irti niin laitat sen takasin ja täytät sen säiliön. sen jälkeen vaan kovaa ajoa

Re: Rabasa

5.1.2013 18:22

Jos kannen ja pytyn välistä, sekä tulpanreijästä tihkuu jäähynesteitä niin kannentiiviste vuotaa.

Re: Rabasa

5.1.2013 19:39

miten voi olla mahollista, kun kaikki tiivisteet ja koko sylkkäsarja uus, airsalin. siihen tuli mukana vain sellanen olemattoman näkönen kuminen kannentiiviste mutta luulis että se pitää..

Re: Rabasa

5.1.2013 19:47

Kannattaa kattoo onko sulla pytty tai kansi kiero jonkun lasin päällä vaikka ja sit, jos on nii hioma paperii siihen lasin päälle ja vesihiot sen suoraks.

Re: Rabasa

5.1.2013 19:49

tuosta kannen välistä vuotamisesta en nyt aivan varma ole mutta kiehuvia nesteitä valui pitkin kannen ja pytyn reunusta.. nii en sitte erottanu, mutta ainaki jäähyletkun siitä päästä ja siitä nipan välistä mis on se muovinen tukittu juttu.

E: ilmaus auttoi.. ei enää kuumene/heittele nesteitä pitkinpoikin:D

Re: Rabasa

7.1.2013 22:14

Moro!

Nyt olisi sellaista ongelmaa että derbin vaihteisto pääsi levähtämään... ohessa kuvia joista voisitte yrittää katsoa onko kaikki oikein, pitää ottaa huomenna kameralla lisää kuvia nämä ovat kännykällä otettuja (=paskaa). Ongelma on se, että vaihderumpu ei liiku ollenkaa kun vaihdepolkimesta vääntää. Onkoha vaihteenvalitsijat oikeilla paikoilla? Lähinnä mietin sitä, mikä tulee sihen akseliin joka tulee kytkimeltä, koska sen vaihteen valitsimen saisi periatteessa laitettua kahteen kohtaan. Mistä muuten tietää millon vaihderumpu on vapaalla? Ja millä vaihteella se kannattaa kasata? Onko keskimmäisen kuvan liikkuva ratas oikeinpäin?
Kuva KuvaKuva

Re: Rabasa

11.1.2013 19:34

Moro! Multa löytyy linkin takaa ohjeet laatikkopulmaan: viewtopic.php?f=72&t=83463&start=105


Mutta mitäs sanoisitte forumilaiset, jos rupeis rakentaan vanhanmallin rabasaa maks. 50 kuutoisena ja ahdettuna?? :lol: nopeustavoitteet olisi 120-150km/h välissä, miltä kuulostaisi?? Sen jälkeen sen voisi myydä jos kiinnostusta löytyy? ;) kilon ahdoille tavoite saada ennemmin tai myöhemmin...

Re: Rabasa

11.1.2013 23:08

Ite en ainakaa osaa sanoo miten onnistuu, mutta kyllä seuraajia ainakin löytyisi :lol:

Re: Rabasa

13.1.2013 2:53

Ohjeita tuon magneeton kiilan asentamiseen? Kuuluuko olla lämpösovitteellaa tms.?
Laitoin ihanvaan tyylillä kiila magneeton uraan -> magneetolle pari napautusta. Painui puoliksi jättäen molemmille sivuille purseet, kuin olisi liian paksu :| Noh, minähän sitten tepastelin smirkkelille nappaamaan purseet pois niin tottakai se lensi pihdeistä ja lensi kauniisti kadoksiin :roll: Täytynee vielä varmistella mitat ja mahdollisesti tehdä pienet viisteet seuraavaan. Ei tosin ehkä smirkkelillä...

Re: Rabasa

13.1.2013 5:59

Minä ja kaveri ollaan vaan prikasta hiottu sopiva palanen ja lyöty sinne koloon kii ja kovaa ajoa ;)

Re: Rabasa

13.1.2013 17:45

No tästä inspiroituneena Itsekkin dremelöin sopivan paksusesta prikasta sopivan palasen. Tein siihen vielä kunnon viisteet, niin luulisi helpottavan asennusta aikalailla. Sitten vielä vähän antaa kampuralle lämpöä, niin luulisi menevän kuin vettävaan.

Re: Rabasa

15.1.2013 21:17

Seelvä, suunitelmat ahdetun rabasan projusta edistyy ;)

Re: Rabasa

2.2.2013 23:47

Terve!

Elikkäs olis männänvaihto mopooni (gilera rcr 2009) edessä. Kilsoja on melkein 15 000 ja tulin siihen tulokseen että on paljon edullisempaa vaihtaa itse mäntä. Nyt tarvin tietoo, että onko mäntä helppo vaihtaa ku teoriassa ainakin tajuun sen :D Ja sitten mistä osaa valita justiinsa oikean kokoaisen männän, kun niitä myydään eri kokoja samaan mopoon? Mikä on paras ja luotettavin mäntä kyseiseen mopoon?

Toivottavasti joku viittii neuvoa ja vastailla näin talven riennoksi niin ainakin jotain tekemistä olisi talvellakin :lol: