Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 16:06

ois nyt semmone ongelma että mopostä häbinny tehot .. vakionaki meni paremmi mitä nytte kurittomalla putkella .. ihan suoratki pitää jollai kolmosella ajaa tai korkeintaa nelosella, ei väännä yhtää, eikä kiihy ja uutenki iha älyttöömän laiska :x tätä ilmenee varsinki ku kone on lämmin (aamullaku ajan kouluu ni jotekute menee jotai 50 mutta kotimatkat tulee köröteltyä aina jotai 30-40 km/h) röpöttääkin aika paljon .. :x tulpan vaihoin ja imanputsarin pesin mutta ei auttanu joten mitähä nytte kannattais tehä ? aattelin:
ostaa uuen tulpan, laitan vapari putsarin ja vähä isomman suuttimen (nyt78) tai korvaan ilmanputsarin elementin tiheellä verkolla, säädän neulaa ehkä yhen laihemmalle, vaihtaa jäähytysnesteet ja vaihteisto öljyt, polttaa karstat putkesta vaikka sielä ei sitä tuskin paljoa ole . jos ei noilla rupee toimimaa ni pytty auki ja uutta mäntää?
Neuvokaa joku !! ja mopohan on mh furia max jossa kuriton putki, rajottamaton cdi, 12-52 välit ja suutin 78 (vakio 65) :s

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 16:37

Ite kyllä kokeilisin pienempää suutinta, sillä liian iso suutin oirelee mm. siten että koneen lämmettyä ei jaksa oikein kulkea.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 17:06

Jollain ideoita: DTssä nyt E-noxi, vapaavirtausputsari. Suuttimena 110. Välillä tekee täyskiihdytyksen jälkeen semmosen, että hyytyy vaan yhtäkkiä. Heti kun polkasee sammumisen jälkeen niin toimii taas normaalisti. Jotenki tuntuu että toi liittyy kohokammion tyhjenemiseen. Samaa teki 102, kokosella suuttimella. Myös sellane oire on, että menee tukkoon ja röpöttää ykkösvaihteen läpi. Olisko ongelmana liian iso suutin? Pitänee ettiä 105 ja koittaa sillä. 102 suuttimella kyllä meni myös tukkoon. Ilmanputsarin pesin myöski eilen....

Toivottavasti saitte jotai selvää, aika hätäsee kirjotettua tekstiä. :roll:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 17:26

Se on just tuota tappelemista vaparin kanssa, minä myös taistelin noiden ongelmian kanssa tarpeeksi. Hommasin vakioputsarin ja ei ole enään mitään ongelmaa.

Ratkaisu: Heitä erittäin kauas se vapari tai öljyä ja putsaa sitä vaparia joka toinen päivä.

Itellä todennäköisesti johtu siitä, kun putsasi ja öljysi hyvin niin toimi moitteettomasti, mutta kun likaa menee putsarin päälle, ei saa enään tarpeeksi ilmaa, alkaa röpöttää ja säädöt päin persettä taas.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 17:29

:D ongelmana on ettei vakioputsaria ole enää :lol: Ja toi nyt on ainaki vielä aivan puhdas, mutta kattoo nyt, täytyy varmaanki koittaa sitä 105 suutinta ja ihmetellä mitä tapahtuu. Eniten tässä hämmästyttää, että aiemmin kun vakioputsari vielä oli, niin mulla oli leovincen kanssa 110 suutin. Nyt on 110 ja Enox ja röpöttää niin maan perkeleesti ykkösvaihteella.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 17:47

Juuri samanlailla meikällä, paitsi mulla piti vaparin kanssa laittaa 90 suutin ja vieläkin röpötti..vaikka kuriton putkikin löytyy. :eek:

Nopeastikko sellasen putsarin ostaa, ei paljoa maksa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 18:11

Mm totta. Täytyy kattoa, jos toho nyt tulee vielä isompaa pyttyä, nii ei jaksa vakiota varmaa laitella :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.4.2013 20:27

Kaverit hei! Kaveri haluis madaltaa samurain keulaa ( joka tulee siis mankiin) ja yritin auttaa mutta kun näin sen osan mihin holkki laitettaisiin niin olin ymmälläni. Joten osaatteko auttaa tässä asiassa eli kysymyshän kuuluu että jos tuota pystyy holkeilla madaltamaan niin mihin väliin ne laitetaan? Tuossa siis liukuputken sisällä oleva osa.

Kuva

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

24.4.2013 20:36

XPSsm kirjoitti:Sillon kait pitäs olla 2,5% seokset(?) Mut kui sitä sit säädetään? :D Pittää (taas) tännään koulun jälkeen vilkasta sitä.. :D

Does anybody know? :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

24.4.2013 20:44

iltoja vaan.. elikkä nyt mun mopo suzuki pv yskii ja ei ota kunnol kierroksii eikä kkäy ilman ryyppyy ja sillonki sillee et 2 ja ylöspäin kaasu pohjaa ni booaa ja melkee sammuu.. joten mikä vika?? tänää otin kaasarin irti ja sörrkkisi reiät läpi ja ilman putsarin pesasin ja koitin säädellä ja uuden tulpan hommasin.. ja taitaa edelleen tehä samaa.. ja mulla on vast 2-3 viikkoa sitten hommattu step two power+ sylinteri 50cc

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.4.2013 14:11

millanen prosessi toi tuorevoitelun poisto on?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.4.2013 19:14

Löyty monkiin joku pumppu ja googlasin niin tuli autojen diisselipumppu :roll:
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3604
Ennen kesää tilaan tuolta osia niin kiinnostais tietää mikä toi on.

edittiä, edittiä.
Jaksoin jopa tarkemmin googlata ja tulos et tuommosta kannata asentaa :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.4.2013 14:39

XPSsm kirjoitti:Sillon kait pitäs olla 2,5% seokset(?) Mut kui sitä sit säädetään? :D Pittää (taas) tännään koulun jälkeen vilkasta sitä.. :D

Pitäskös sitä öljyn määrää säätää sillä vaijerilla? Sitä ei kyllä saa enää löysemmälle, ainoastaan tiukemmalle eli syöttämään enemmän öljyä... Lovien välillä on vielä jokunen milli (~4mm).. :s

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.4.2013 18:32

Rassi123, yksinkertaisimmillaan onnistuu niin että vedät kaasarille/imukaulalle menevän letkun takaisin tankkiin ja tukit nipan josta letkun otit irti. Näin öljy jää kiertämään kehää ja järjestelmän saa halutessaan takaisin käyttöön.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.4.2013 23:02

En oikeen ymmärrä tota dt:n jäähytysjärjestelmää? Paisuntasäiliö on ihan tyhjä ja kauttaaltaan ruskea, mutta kun rupesin vesipumpusta tyhjentelemään nesteitä niin ne oli ihan normaalin väriset? Jäähytys toimii muuten normaalisti mutta jos pysähtyy esim. liikennevaloihin niin rupee kuumenee aika kovin. Paljon sitä jäähytysnestettä pitäs olla siel paisuntasäiliössä? Ja kun nesteitä on hävinny mutta ne on normaalin väriset niin oisko kannentiiviste hajonnu? Kun jos vesipumpun stefa vuotas niin nehän sekottus öljyjen kanssa ja vaihtais väriä?