Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.1.2013 23:09
tsekkaa onko mäntä/männänrenkaa okei sit kato läpät et raottaako
miten vika ilmeni? tuliko yhtäkkiä vai onko vauhti hiipunut kokoajan alaspäin?
17.1.2013 21:54
Mitenköhän harvinaisia nämä charmo-pytyt mahtavat olla? Satuin jotain vanhoja am6 osia penkomaan ja sieltä löytyi tuollainen pytty. Nopeasti mitattuna 40mm koossa ja 3-osainen pakoaukko
. Luulisi tehoja olevan jonkin verran.
19.1.2013 0:34
Wildzuria kirjoitti:Jaajaa, entäs onko normaalia että ne kytkilevyt meinaa koko ajan liimautua niihin välilevyihin kiinni? Varmaan öljyjen vaihto auttaisi? Kun kytkin ei siis irrota tarpeeksi ja olen jo kytkintapin laittanut kuntoon että se ei enää nouse eikä ole sivuttaisuunnassakaan väljä, kannattaisiko sitä painelevyn säätömutteria säätää vai laittaa vain uudet öljyt ja kokeilla sillä?
Joo kannattaa vaihtaa öljyt. Jos kytkinkahva tuntuu muuten hyvältä ja painelevykin nousee kunnolla niin ei säädöissä pitäs hämminkiä olla. Ja ei ne kytkinlevytkään hirveitä maksa jos samalla haluaa vaihtaa
scorehunt3r kirjoitti:jaahas pitää varmaan taas avata kykinposki. onko tiivis ilman sitä 0-rengasta?
eivaa tottakai laitan sen sinne ku sielähän sen tarkotus on ollakki mut miten saisin sen holkin pois? pitäskö vaan painaa stefa ihan pohjaan asti ja kampee molemmat ulos ja ostaa uus stefa:/
Kannattaa magneetilla kokeilla jos se sattuis tulee.
19.1.2013 2:26
eipä ollutkaan onneksi tarvetta väkivallalle ku holkki tuli nätisti ulos pihtien avulla.huhhuh vihdoinkin koneremppa ohi ku liianmonta j
kertaa joutu purkaa ja kokoo ,että jos nyt vähäaikaa toimis toi dt :-/
21.1.2013 23:59
kysyn tät nyt jo toista kertaa mutteipä viime kerral mitää järkevää vastausta tullu...
eli CH:n ylä kierrokset pätkii ja paukkuu ala ja keskikierrokset toimii aivan normaalisti. uusittua osaa tulppa tulpanhattu isompaa ja pienempää suutinta on kokeiltu. ja mopo muuten savuttaa aivan perkeleesti.
vireinä 50cc 17.5mm dellorto kaasari oisko ollu 110 suuttimmella ja vakioputki
22.1.2013 0:14
Puhdista ilmanputsari, laita syylärin eteen jotain suojusta, koita pienemmällä suuttimella.
22.1.2013 21:54
Oisko kellään ehdotuksia, että miten saan tuon tasapainoakselin magneeton puolen laakerin irti. Kiitos jo etukäteen
22.1.2013 23:25
arsori kirjoitti:Puhdista ilmanputsari, laita syylärin eteen jotain suojusta, koita pienemmällä suuttimella.
ilman putsari on ihan uus, ajettu alta 50km. mitähän tuo hyödyttää jos syylärin eteen jotain peitettä laittaa?
22.1.2013 23:32
Kannentiiviste voi vuotaa, nesteet pääsee palotilaan ja ei toimi oikein. Häviääkö nesteet?
22.1.2013 23:42
Lähinnä mietin sitä, että ei pääse lämpöihin kylmän ulkoilman takia, ja siksi röpeltää.
Jos kannentiiviste vuotaa, niin tupruttaa valkosta ksavua pakokaasujen seasta, ja jäähytysnesteessä olisi öljyä seassa. Nesteiden häviämistä epäilen, koska kakstahdissa harvemmin syntyy kovaa alipainetta palotilaan.
23.1.2013 0:39
Jäähdytysjärjestelmään voi itsessään kertyä sen verran painetta että nestettä katoaa vuotavan kannentiivisteen ja/tai vääntyneen kannen kautta ihan merkittävissä määrin. Ainakin foorumilla on raportoitu tapauksia joissa nestettä on päätynyt putkeen ja kampikammioon saakka. Ongelmat voivat toki ilmetä myös pienemmässä mittakaavassa joten yläpään vuotoa ei voida poissulkea nesteiden katoamisen tai katoamattomuuden perusteella.
23.1.2013 0:57
janter1 kirjoitti:kysyn tät nyt jo toista kertaa mutteipä viime kerral mitää järkevää vastausta tullu...
eli CH:n ylä kierrokset pätkii ja paukkuu ala ja keskikierrokset toimii aivan normaalisti. uusittua osaa tulppa tulpanhattu isompaa ja pienempää suutinta on kokeiltu. ja mopo muuten savuttaa aivan perkeleesti.
vireinä 50cc 17.5mm dellorto kaasari oisko ollu 110 suuttimmella ja vakioputki
Saattaa käydä todella rikkaalla... Itsellä on 112 suutin tyhjän vakioputken ja vapaavirtausputsarin kanssa sekä 16mm phbnllä. Suosittelisin koittamaan joku 10 numeroa pienempää suutinta näin alkuun.
23.1.2013 11:49
peeteri kirjoitti:Oisko kellään ehdotuksia, että miten saan tuon tasapainoakselin magneeton puolen laakerin irti. Kiitos jo etukäteen
Liukuvasaralla kannattaa kokeilla.
23.1.2013 21:16
Kampuran alapäässä joku 0.30mm välystä sivusuuntaan, ei vielä paha?
23.1.2013 21:27
nii ja sellasta vielä tosta ch:sta että ryyppypäällä ei kestä käynnissä ei sitten mitenkään, jossei mopolla ole aikoihin ajettu eikä ilman ryyppyä lähde, täytyy laittaa ryyppy päälle siksi aikaa että saa moottorin käyntiin mutta josset saa sitä ryyppyä pois päältä 3 sekunnin kuluttua mopo sammuu. eli ryyppy päällä ei pysy millään lailla käynnissä, ei kylmänä eikä kuumana