Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.12.2012 17:21
Kannattaa vaihtaa petarit. Ei pitäs olla tuolla nuin paljoa klappia. Mutta tuon ei kyllä pitäs aiheuttaa sirinää(?)
2.12.2012 17:21
Ei siellä pitäs niin paljoa väljää olla, että sen kädellä heiluttamalla tuntee selvästi.
11.12.2012 21:24
Jepjep, tuossa parempi video miten näkee kun timmissä kunnossa on. Miten tuo laakeri liikkuu tuolla pesässä?
http://www.youtube.com/watch?v=3wuRokHZ4Bg
11.12.2012 21:51
Se onki jännempi juttu miten se siellä liikkuu. Hyvin kumminki väljää tuossa
11.12.2012 23:06
Tollasta en olekkaa ennen nähnyt
Ei muuta kun kone levälleen ja laakerit vaihtoon! Kato sitten ettei ole laakeripesät väljät, kun on tuota sivuttaista klappia ollut
11.12.2012 23:11
Juu, Shape tuolla projekti topikissa juuri viittasinkin, että laakeripesät olisi väljät.
15.12.2012 17:32
Vinkkejä ensiörattaan irrottamiseen, on nimittäin tiukalla! Ulosvetäjää olen kokeillut, mutta ulosvetäjän hampaat lähtee aina irti kun tarpeeksi kiristää kun ei ole oikein tilaa niille. Kylmäsprayn kera olen myös koittanut.
Kokeilin myös sellaisella kiilahaarukalla sitä saada mutta ei mitään koska liian pieni siihen kun ei riitä pituus.
16.12.2012 21:09
toholla lämmität sitä vähän
16.12.2012 21:12
oon sen saanut jo pois.
16.12.2012 23:10
No hyvä!
28.12.2012 17:50
Miten olisi hyvä ajaa sisään uusi kampiakseli+ petilaakerit?
28.12.2012 18:01
Eikös se oo 50km rauhallista ajoa ja sitte voi huudattaa
2.1.2013 22:01
Yam4ha kirjoitti:Miten olisi hyvä ajaa sisään uusi kampiakseli+ petilaakerit?
Eikös ole jotain 500km rauhallista ajoa niin että ei täyskaasulla ajamista ja vedättämistä ym. Kaverilla ainakin neuvosivat kun rabasasta meni kampura ja laakerit + pytty mantä yms. hilppeet
Niin sitten sellasta kyselisin, että kun pitäisi nyt talven aikana derbin kone käyttää auki alakertaa myöten. Yläkerta on ollut eri koneista muutamaan kertaan auki, mutta lohkoja en koskaan ole halkaissu. Tietopankkia olen lukenut ja muutenkin kyllä tiedän miten toimii ja suunnilleen mitä sisältää tuo kone, mutta sitä että kummoiset ovat nuo päittäisvälykset kampiakselissa, kun vaihteistossaha on shimmilevyt ku pitää välykset kurissa, mutta onko kampiakselissa mitään mitä pitäisi säätää esim. laakereista tai onko siellä shimmejä? Kun joissain vanhemmissa mopoissa esim. pappiksissa on viistokuulalaakerit mistä säädetään se välys??
2.1.2013 22:07
Laakereitahan ei varsinaisesti tarvitse sisään ajaa. Tietopankista löytyy tieto, että n. 50km rauhallista ajoa ja sitte voi huudattaa
Sitten kun pyttyä lähdet vaihtamaan/mäntää vaihdellaan niin sitten se 500km pätee (kuitenkin vain valurautaisessa, nicasil-pinnoitettua ei tartte ajaa sisään)
2.1.2013 23:52
Oho en tullu heti kattoneeks et oli pelkät laakerit