Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.9.2010 22:13
No kyllähän se ennen oli niin Tunassa, Solikassa, kuin Raisussakin aika standardisetti joko 65 cc tai 75 cc sylinteri, ja 20 millin Lortto. Niihin sai jopa imukauloja, vaikkakin paskoja sellaisia, valmiina Mopo-Sportista. Ja niitä kassuja sai samasta osoitteesta, joten ei se niin kauheen vaikeeta ollu.
Itellä oli 65 cc JPC:n kanssa 22 millin Mikuni, mutta sehän nyt kulkikin vähintään täyzii...
19.9.2010 11:07
Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla (
) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen
19.9.2010 11:49
reaper3200 kirjoitti:Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla (
) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen
Edelleen: Pistäkää Youtubeen "Suzuki PV", eikös siellä joku vedä PV:llä varttimailin loppunopeudeksi juuri sellaiset +160km/h. Kyseinen video on varmasti osasyyllinen näihin PV-legendoihin, joihin porukka tuntuu keksivän itse tekniikan ja tietysti pyörän omistajan..
19.9.2010 12:55
No ne "600cc pv" videoissa olevat härvelit ovat sellaisia että niissä ei ole muuta alkuperäistä kuin korkeintaan penkki (jos sitäkään), ei sillä että tuo reaper3200 kirjoittama härveli olis jotenkin enemmän alkuperäisen näköinen, mutta siinä on silti varmaan enemmän alkuperäisiä muotoja
joo, nää on kyl legendoja ymym. mut oli pakko sanoo oma mielipide...
19.9.2010 14:26
Omasta mielestä PV ei ole enää se PV jos siihen laitetaan joku warren kone tai 600cc kotarin kone. Alkuperäsellä koneella se kuuluu olla...
19.9.2010 14:36
Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
19.9.2010 19:55
sammoo mieltä teijän kummankin kanssa
(slerpa_ ja krg)
19.9.2010 19:58
reaper3200 kirjoitti:Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla (
) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen
Nää tälläset on jo niin järjettömiä juttuja, ettei näitä voi enää edes legendoina pitää.
CR250 pytty PV:n lohkoissa ja Focuksen polttoaineruisku, just..
19.9.2010 20:02
Täällä päin liikkuu joskus tosi harvoin semmonen matta musta Honda Monkey ja kukaan ei tiiä kuka se on. Se aina vetää tosta kylän läpi hemmetin kovaa ja keulaa osottelee taivasta. Se on tän paikkakunnan legenda. Tyypit aina kylillä puhuu että siinä on joku vähintäänki 500cc kone. En tiiä mikä oikeesti mutta se kyllä lähtee ja kulkee ihan hemmetisti, jollakin 2t tt kevarilla ei olis mitään mahiksia viivoissa.
19.9.2010 20:22
oisko se toi Ghostrider?
19.9.2010 22:12
Krg kirjoitti:Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
TÄ!? Kuka sitä nyt VAKIONA pitää?
19.9.2010 22:42
Tarkotti varmaan että siinä ei ole sitä litrasta warren konetta tai muuta yhtä pöhköä konetta kiinni.
Mieti vaikka että jos tunturin puch-koneen tilalle lyö suzukin koneen, onko se mopo enää sitten tunturi vai mikä se on?
19.9.2010 22:44
rossipoika kirjoitti:Krg kirjoitti:Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
TÄ!? Kuka sitä nyt VAKIONA pitää?
Kai nyt älyät sentään mitä ALAKERTA meinaa. On ihan eri asia mitä sylinteri koko yms ovat. Kumma etten itse ole kuullut mitään tappivirimopo tarinoita
19.9.2010 22:57
Niin noh, lasketaanko PVssä nyt alakertaan kampikammio, se läppäsysteemi mikä lohkoissa on kiinni ja huuhtelun lähdöt? Näitä varmaan moni l33timpi virittäjä muokkailee.
19.9.2010 23:14
No ihan sama kunhan lohkot on ees joskus ollut kyseisen mopon orkkikset. Sehän on sitten vaan rakentajan boonusta mitä kovemman härvelin voi tehdä.
Eikös jollakulla ollu projektina laittaa Busan kone Pevun runkoon, en tiedä tuliko siitä koskaan valmista...