Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.6.2019 0:16
joo am6 on
12.6.2019 10:54
Ja Castrol MTX?
Vaihdatko kytkimellä?
12.6.2019 11:01
kyllä Castrol mtx ja tottakai vaihdan
12.6.2019 15:52
Kytkinlisäaine saattaa aiheuttaa sen ettei kytkin irroita kunnolla ja vaihdot takkuavat. Itsellä on kyllä mtx toiminut ongelmitta.
Motulia en ainakaan suosittele.
12.6.2019 23:11
Mikä vois olla vikana kun lämpimällä koneella korkeilla kierroksilla alkaa aluksi pätkimään ja sitten sammuu, saattaa lähteä viel samoista vauhdeista käyntiin, mutta yleensä sammuu ja pitää polkaista pari krt ja taas mennää vähäsen matkaa ja sama homma uuestaan. Mopo on gilera rcr 2010vm, Kaasarin putsasin, vaihoin tulpan ja tulpanhatun, staattorin, cdin, bensa-ja alipaineletkun. Oudointa se, että vika ilmeni yllättäen noin 2pv seisonnan jälkeen.
12.6.2019 23:43
Vilssu kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun lämpimällä koneella korkeilla kierroksilla alkaa aluksi pätkimään ja sitten sammuu, saattaa lähteä viel samoista vauhdeista käyntiin, mutta yleensä sammuu ja pitää polkaista pari krt ja taas mennää vähäsen matkaa ja sama homma uuestaan. Mopo on gilera rcr 2010vm, Kaasarin putsasin, vaihoin tulpan ja tulpanhatun, staattorin, cdin, bensa-ja alipaineletkun. Oudointa se, että vika ilmeni yllättäen noin 2pv seisonnan jälkeen.
Oisko lämpöleikannu kone kii?
12.6.2019 23:51
kopra__ kirjoitti:Vilssu kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun lämpimällä koneella korkeilla kierroksilla alkaa aluksi pätkimään ja sitten sammuu, saattaa lähteä viel samoista vauhdeista käyntiin, mutta yleensä sammuu ja pitää polkaista pari krt ja taas mennää vähäsen matkaa ja sama homma uuestaan. Mopo on gilera rcr 2010vm, Kaasarin putsasin, vaihoin tulpan ja tulpanhatun, staattorin, cdin, bensa-ja alipaineletkun. Oudointa se, että vika ilmeni yllättäen noin 2pv seisonnan jälkeen.
Oisko lämpöleikannu kone kii?
Jotenkii en usko koska nesteet kiertää hyvin ja vika tulee yllättäen, 2pv seisonnan jälkee tallista about 2km 15min tauko ja sitte siitä kiihyttäes sammu ekan kerran, tolloin staattorin vaihto autto siihen että sai taas kipinän mutta sammuilu jatkuu silti.
14.6.2019 17:35
Mikäs on mankissa vikana? Ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä ja sit 4 vaihteella kulkee vähä hitaampaa ku kolmosella. Kolmosella kulkee mittarii 50 ja nelosella sen 40 tai 45 maksimissaa.
Ostin tän tosiaa pari viikkoa sit ja nyt vasta päässy viime aikoina ajelemaa sillä ku aikasemmin ei ollu aikaa/paikkaa.
Skyteam manki vm. 2010
Ja sitte ainaki pistää käyntii ku kone on kylmänä nii pitää potkasta varmaa joku 20 kertaa ennenku menee päälle. Ryyppy mulla on aina alaspäin että vaikka sen pistäis ylös nii se ei oo auttanu ainakaa mun mielestä. Eli aina pistän käyntii ryyppy alhaalla ja ajan sillee. Sit koitin laittaa sen ylöspäin sillonku se on käynnissä enkä huomannu mitää eroa esim äänissä ja käänsin sen sit takas alas.
18.6.2019 20:14
Saiskohan täältä apua, tuntuu nuo facebook-ryhmät olevan täynnä pelkkiä vittuilijoita
Eli siis am6-mopon ducati-sähköissä ongelma. Sähköt tuntuu 0-3/4 kaasulla täysin normaalilta, mutta siitä ylöspäin heikkenee. Sähköt ei häviä kokonaan, vaan nimenomaan aaltoilevasti heikkenee ja vahvistuu. Huomaa esim. moottorin epätasasesta käynnistä ja valojen valotehon muutoksesta. Kipinä siis ei tule tasasesti. Tekee muutosta aika nopealla tahdilla, semmonen ~1s välein heittelee. Ja koska myös valot aaltoilee, ei vika ilmeisesti ole cdi:ssä? Onkohan siis uuden staattorin paikka?
18.6.2019 21:13
Minulla olisi gilera smt 2013 vm jossa on iso vika. Kun koitat polkaista käyntiin ei lähde käyntiin joudut polkemaan sitä 10min ennen kun lähtee käyntiin sitten kun lähtee käyntiin toimii hyvin mutta sitten kun laittaa ykkösen tai minkävaan vaihteen mopo lähtee pakittamaan mikä on vikana
18.6.2019 21:34
Albert03 kirjoitti:Minulla olisi gilera smt 2013 vm jossa on iso vika. Kun koitat polkaista käyntiin ei lähde käyntiin joudut polkemaan sitä 10min ennen kun lähtee käyntiin sitten kun lähtee käyntiin toimii hyvin mutta sitten kun laittaa ykkösen tai minkävaan vaihteen mopo lähtee pakittamaan mikä on vikana
Oisko siel ajotus magnetossa vituillaa? Ittellä ainaki Riejussa ku löi kipinää liian aikasin ni lähti kone käymää väärinpäin.
18.6.2019 21:42
Miten ajoituksen voisi korjata tai vaihtaa oikeaksi
18.6.2019 21:54
Albert03 kirjoitti:Miten ajoituksen voisi korjata tai vaihtaa oikeaksi
Jos on vakio sähköt ja magneeton aseentoo ei voi vaihtaa kun siellä on se kiila, niin pulttipyssyllä magneeton keskeltä mutteri auki, ulosvetäjällä magneetto irti ja siellä on sähköt, irrotat ne ruuvit millä ne on kiinni ja laitat eri asentoon ne sähköt, oiskohan vasemmalle(?) niin tulee myöhempään kipinä. Nii ja täähän on siis miten se am6 koneessa tehään, taitaa suht samallailla tossa rabasassakin toimia.
Viimeksi muokannut kopra__ päivämäärä 18.6.2019 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran
18.6.2019 21:58
kopra__ kirjoitti:Albert03 kirjoitti:Miten ajoituksen voisi korjata tai vaihtaa oikeaksi
Jos on vakio sähköt ja magneeton aseentoo ei voi vaihtaa kun siellä on se kiila, niin pulttipyssyllä magneeton keskeltä mutteri auki, ulosvetäjällä magneetto irti ja siellä on sähköt, irrotat ne ruuvit millä ne on kiinni ja laitat eri asentoon ne sähköt, oiskohan vasemmalle(?) niin tulee myöhempään kipinä.
Jos sulla ois sellanen ajotuslamppu tai mikä onkaan nimeltään niin sillä sen näkis ihan tarkalleen, mutta kyllä ainakin ite sain ajotuksen kohilleen ilmankin.
18.6.2019 23:02
Mutta miten sen saa jopa sillä lampulla pitääkö magnetoa kääntää jotenkin vai häh