Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.9.2020 21:47
Moi, omista mopoajoista liian pitkä aika, pojan mopoa (Derbi Senda -08) hieman fiksailen. Vaihdoin siihen jarrupolkimen ja ajattelemattomuutta testailin/pumppailin sitä ilman takapyörää asennettuna. Noh, jarrupalat nyt tiukasti kiinni toisissaan. Miten saan auki helpoiten, että pääsisi takarengasta asentamaan. Kiitos jo etukäteen!
22.9.2020 22:08
Ilmausruuvi auki ja ruuvarilla kampeat ne irti toisistaan. Jos sulta löytyy joku muovinen vääntörauta niin aina parempi.
Ilmausruuvia ei ole pakko avata, mutta se helpottaa tuota palojen vääntämistä.
22.9.2020 22:17
Malagutisti kirjoitti:Ilmausruuvi auki ja ruuvarilla kampeat ne irti toisistaan. Jos sulta löytyy joku muovinen vääntörauta niin aina parempi.
Ilmausruuvia ei ole pakko avata, mutta se helpottaa tuota palojen vääntämistä.
Ok, kiitos!
1.10.2020 21:40
Itselläni on Rieju MRT Europa ja savuttaa jonkin verran hieman paksua valkoista savua pakoputkesta vaikka ei olisi kaasu edes aivan pohjassa. Alapuolella kuva josta toivottavasti erottaa jotain mutta tuolta siis näyttää hetken koneen lämmittämisen jälkeen kaasu melkein pohjassa. Moposta porattu putken kuri, poistettu kuri ilmanputsarista, poistettu pakokaasunhapetusjärjestelmän ja vaihdettu 110 suutin. Kun kysyin minulle sanottiin että tuo 110 on jonkin verran liian iso ja kannattaisi kokeilla 95 tai 100 koska pakokaasu näyttää polttoaine rikkaalta. Tosin monella videolla ja foorumilla kurittomiin riejuihin ehdotetaan tuota 105 tai 110 tai jopa isompaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
1.10.2020 22:17
No eipä niitä seoksia savun perusteella arvioida.
Savun valkoinen väri on vesihöyryä, näin kylmällä ja kostealla kelillä saattaa kylmällä putkella höyrytä pitkäänkin.
Jos jatkuvasti tekee niin kannentiiviste vuotaa vettä palotilaan; Haiseeko savu makealle? Kupliiko syylärissä kuumana kaasutellessa? Häviääkö nestettä?
Minarelleissa harvemmin kannentiiviste hajoaa omia aikojaan, yleensä asennusvirhe tai sulaa liian kuumana käytyään.
1.10.2020 22:32
Malagutisti kirjoitti:No eipä niitä seoksia savun perusteella arvioida.
Savun valkoinen väri on vesihöyryä, näin kylmällä ja kostealla kelillä saattaa kylmällä putkella höyrytä pitkäänkin.
Jos jatkuvasti tekee niin kannentiiviste vuotaa vettä palotilaan; Haiseeko savu makealle? Kupliiko syylärissä kuumana kaasutellessa? Häviääkö nestettä?
Minarelleissa harvemmin kannentiiviste hajoaa omia aikojaan, yleensä asennusvirhe tai sulaa liian kuumana käytyään.
Onks sul mitää tietoa/mielipidettä tosta suuttimen koosta vai ihan vaa testaamalla?
2.10.2020 10:19
95-115. Kokeilemallahan tuo selviää. Kelit jäähtyy joten ei toi 110 kaukana oo. Jos tulppa on aivan musta niin vois pudottaa 105. Katuajolla tahtoo jäädä vaan mustaksi kunnes on aivan liian laihalla.
25.10.2020 13:51
Mulla on semmonen ongelma että kun ajan tolla mun derbillä siitä lähtee sylinterin kannen päältä semmonen pieni letku irti ja kaikki jäähytinnesteet valuu sitten pois. Siis se pieni letku on sen ison jäähäriletkun vasemmalla puolella ja kun nostaa kierroksia niin irtoaa heti. Mulla on kuva siitä mutta ei tähän kai pysty liittää.
25.10.2020 14:03
Jos siinä ei oo mitään kiristintä, niin laita siihen sellanen.
29.11.2020 13:55
Ei varmasti oikea ketju tälle mutta kysytään kuitenkin. Miten ihmeessä tuon sigma mc 1812 saa irti tuosta telineestä?
Tuli ostettua mittari ja oli muksu heti laittanut mittarin telineeseen kiinni paketista ottaessa. Nyt en sitte saa irti sitä että sen voisi asentaa mopoon... Kokeillu pyöräyttämällä mutta ei tunnu irtoavan. Vai onko muksu tuon voinu väärin runnoa telineeseen paikalleen ja jumittunut siihen?
28.1.2021 22:37
Osaisko kukaan sanoa et paljonko kone kiertää tollasella rajottamattomalla cdi:llä? Mopo on 2018vm Derbi Senda Racing, ja virejä on tällä hetkellä vaan kuriton alkukäyrä, 88 suutin ja välit 14-59. Paljonko kiertäis 6-vaihteella jos välit ois esim 11-59? Nopeus ois tarkotus pitää siinä 60-65, kiihtyvyyttä haen vaan lisää. Kiertääkö muka ton luvatun 12000 vai jääkö 6-vaihteella vajaaksi?
23.2.2021 22:20
Tietääkö kukaan saako 70cc airsalin toimimaan 14mm phva kaasarilla ja jos saa niin kuinka iso p suutin pitäs olla ja muut suuttimet varmaan pitää myös vaihtaa
24.2.2021 0:39
Saa. Ehkä luokkaa 100-120.
Voi joutua TK suutinta ja neulaa räpeltämään.
24.2.2021 1:00
Kona2457 kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa et paljonko kone kiertää tollasella rajottamattomalla cdi:llä?
Racing planetin valmiissa kitissä tulee 10 000rpm maksimikierrokset salliva palikka. Toinen asia on tietysti se millä välityksillä mopo jaksaa nuo kierrokset kelata.
24.2.2021 7:59
Malagutisti kirjoitti:Saa. Ehkä luokkaa 100-120.
Voi joutua TK suutinta ja neulaa räpeltämään.
Juu täl hetkel 50cc ja leovince ja 82 suutin sopiva