Aloitetaan vaikka sillä että jos tehoa haet noilla uusilla osilla niin lähtökohdat ovat aivan metsässä. Airsal on toki hyvä käyttösylinteri mutta toimivaa vakiopyttyä on turha vaihtaa huvikseen Airsal 50cc:een koska
tehoa ei tule yhtään lisää. Voi olla hämäävää että pytyllä on hieno nimi ja se tulee kivassa punaisessa laatikossa mutta todellisuudessa tämä viri_pytty vastaa tehoiltaan melko tarkkaan vakiota. Noilla kahdella linkkaamallasi ei ole eroa, toisessa vain on kaksirenkainen mäntä.
Myöskään kampuraa ei tarvitse vaihtaa tuolle pytylle, ei rasita veiviä ollenkaan enempää kuin vakio. Jos haet väännökästä settiä niin voin suositella
Airsal 70cc:tä jonkun perusputken kuten Metrakitin kanssa. Sekään ei ole korkeaviritteinen, mutta juuri siksi kestävä, väännökäs ja tehoakin toki tulee reippaasti. Toimii vakiokampiakselilla sekin.
Pyttyjen viilaus on sitten ihan toinen laji, siinä muuttuu Airsal 50 ja 70 aivan eri sylintereiksi, mutta se sulla tuskin on suunnitelmissa. Itse korotin omasta Airsal 70cc:stä hieman pakoaukkoa ja levensin myös ja ero oli huimempi kuin vakiopyttyä viilatessa ikinä.
Toki jos et 70cc:tä halua, niin myös 50cc luokassa löytyy todella tehokkaita sylintereitä. Näiden kääntöpuolena voidaan mainita se, että kestävyys on huono ja pytyt hyvin yläkiertoisia (-> ärsyttävä ajaa).
PS. Varoitan, että jos virittämään rupeat niin tapahtuu kuuluisa nälän kasvaminen syödessä ja kulutuksen kasvaminen siinä samassa. Pikkuisen vituttaa itseäkin, kun täytyy siirtyä koulumatkojen kulkemiseen bussilla koska nykyinen setti syö kaupunkiajossa n. 8,5 litraa sadalle kilometrille
(viilattu 70 Airsal, 17,5 Dellu ja MK Thrower) tosin kyllä siinä aamulla herää ja herää muukin kaupunki kun alkaa potkimaan tehoja siinä 8500 rpm kohdalla!