Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.4.2013 18:59
Tuossa 4 päivää sitten mun mopo käynnistyi ihan normaalisti vielä sähköstartilla ja sitäkin ennen olin käynnistellyt sitä lähes joka päivä ,nyt sitten sain sen käyntiin työntämällä ,mutta se huusi käynnissä ollessaan aika kovaa ja ei lopettanut sitä joten otin virrat pois eli osaisko joku sanoa että missä vika vai onko mulla tyhjäkäynti liian isolla tai jtn tietäiskö joku?
21.4.2013 19:05
Niin ja lisään vielä , että se huutaa vaikka ei koske kaasuunkaan
21.4.2013 20:17
Kaasuvaijeri hirttäny tai kaasarin luisti jumissa?
21.4.2013 21:14
hunkki kirjoitti:Viizyl kirjoitti:Derbiä tuossa herättelin talviunilta ja huomasin, että kytkimen kanssa on ongelmia. Viime syksynä jo oli ollut pientä häikkää, että joutui aluksi pumppaamaan muutamankerran kytkintä ennenku alkoi toimimaan, mutta nytten ei toimi ollenkaan. Siis kun laitan mopon käyntiin ja vaihdan vaihteen ykköselle, kone sammuu samallalailla kun ei kytkintä käyttäisi ollenkaan. Mistähän kannattaisi alkaa kattelemaan? Voiko vika olla mm öljyistä johtuva?
E: mopo on Derbi Senda sm vm. 2007, 20tkm
Koita vaihtaa öljyt jos rupeis vörkkää, jos ei ni vaiha kytkinlevyt ja jouset ellet oo jo vaihtanu nimittäi en ihmettele jos noi paljo ajettu ettei rupeis temppuilee.
Täytyy käydä hakemassa öljyä. Minkähänlaista litkua tuohon kannattaa ostaa?
21.4.2013 22:02
10W-40 moottoripyörille tarkoitettua 4T-moottoriöljyä tai vaihteistoöljyä. Tärkeintä, että soveltuu märkäkytkimelle, eli öljy on lisäaineistettu kytkintävarten.
22.4.2013 8:01
Andis kirjoitti:Kaasuvaijeri hirttäny tai kaasarin luisti jumissa?
itsellä oli sama juttu, kun oli liian lyhyt kaasuvaijeri. Vaijeri oli katkassu kaasarin sen suojuksen (joka on luistin jne päällä) irti, jolloin mopo huusi kuin viimestä päivää.
22.4.2013 22:48
Shape kirjoitti:10W-40 moottoripyörille tarkoitettua 4T-moottoriöljyä tai vaihteistoöljyä. Tärkeintä, että soveltuu märkäkytkimelle, eli öljy on lisäaineistettu kytkintävarten.
Jees, ostin transoilin sae 10w-30 ja laittelin koneeseen ja kytkin alkoi toimimaan. Purkin takaa löytyytuommoinen teksti ja aloin miettimään että onko oikeata ainetta? Soveltuuko tuo myös märkäkytkimelle siis?
http://img850.imageshack.us/img850/4254/kuva002.jpg (kuva kossusukka)
http://www.liscycles.com.au/images/P/transoil.JPG
22.4.2013 22:52
Aivan vitun mukava lukea tekstiä sivuttain. Kyllä käy.
22.4.2013 23:16
Pään kääntäminen on sallittua, kuten myös kielen siistiminen.
22.4.2013 23:27
Ei pitäis tarvita niskaa murjoa kun jätkä sais kuvan käännettyä napin painalluksella ennen uploadaamista.
23.4.2013 9:57
Lataat kuvan koneelle ja käännät jos pää ei käänny...
Mutta asiaan. Kuis tossa pösössä pitäs tuota öljypumppua säätää? Työntää nytten vähän turhan tuhtia seosta..
Koitin sitä kahella, mut en ihe keksiny miten sitä saapi sääjettyä.. Pitäskö ne lovet olla kohakkain?
23.4.2013 10:59
Ainakin itse detsiin säädin sen niin, että ne lovet ovat kohdakkain. Hyvin on toiminut
mutaa eikös se ole juuri oikein säädetty sillä tavalla?
23.4.2013 11:53
Sillon kait pitäs olla 2,5% seokset(?) Mut kui sitä sit säädetään?
Pittää (taas) tännään koulun jälkeen vilkasta sitä..
23.4.2013 13:52
Sylinterinkannessa on koloja kiinnileikkaamisen takia, tai sokka irronnut ja pyörinyt siellä, kysymys kuuluu nyt kun on koneremontti tehty, voiko kantta vielä käyttää vaikka siinä on niitä koloja? Olis kaikki kondikses ja käynnistämistä vaille mut en uskalla polkasta jos toi leipoo tuon takia uudestaan
Eli haittaako kolot toimivuutta?
23.4.2013 14:31
Kyl voi, kunhan ei oo kolot semmosessa paikassa että pääsis vuotamaan.