Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

17.2.2013 22:49

Mitäs meinaatte kun GasGassi veti vaihteet jumiin ,veti eilen moottorin lukkoo ja sen jälkee ei enää toiminu ku 1 vaihde luulin aluks että leikkas mutta ei. Enää toimii 1 vaihde, vapaata ei löydy, 2-6 vaihteet ei toimi, heti ku laittaa 2 sisää niin vauhti tössää heti... Missähän vika?

Re: Mikä on vikana?

17.2.2013 23:16

Tulis mieleen et vaihteistos joku laakeri leikannu jumiin. Lohkot auki ja tutkailemaan, ei siinä muu auta. :(

Re: Mikä on vikana?

19.2.2013 12:06

Hammasrattaita halki tai siirtäjähaarukat poikki

Re: Mikä on vikana?

20.2.2013 18:15

Laitoin tossa räxän kasikympiksi ja siinä on 21 lortto mutta se kiertää kyllä ihan mukavasti mutta ei mee silti kauhee lujaa (80km/h) mikäköhän vois olla vikana? meni meinaa vakiona yhtä kovaa eikä edes piikitä ku kai 80 ny pitäs piikittää? mutta kyllä se kiihtyy ihan hyvin.

Ja toinen kysymys aukasin ton peeveen pytyn ja kampikammios oli n.ruokalusikallinen jtn valkoista litkua, liekö öljyn ja veden sekootusta? olisikohan tiiviste menny?

Re: Mikä on vikana?

20.2.2013 18:41

Mikäs putki sulla on räxässä ja onko kaasari säädöissä? Röpeltääkö vai miten ei vedä piikille?

Re: Mikä on vikana?

20.2.2013 18:52

Sulla on sytytyksen ennakko väärässä, aina täytyy säätää uudestaan kohdilleen kun kuutio tilavuus isonee. ;)

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 0:01

vakio putkihan siä nytte on ku giannelin paikkailin ku oli ihan mätä niin ei enää oo hyvä, kaasarin säädöistä ny en sit tiiä taitaa siä olla 92 suutin ainaki ja oonhan mä sitä seosruuviaki käännelly, ja kiihtyy mun mielestä ihan normaalisti mutta lopuks ku menee kaasupohjas nii ei kone kierrä oikee kunnolla mut ei pisä mitää erikoista ääntäkää..

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 0:02

ja mitenköhän se sytytys säädetää kohdallee? räxässä ei ainakaa pohjalevyä pysty siirtelee

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 0:07

Veikkaan et liian pien suutin. En kyl tiiä tost sun kaasarist mitää, mut 92 kuulostaa aika pienelt :)

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 12:36

Mikäköhän mahtaa olla kun mopo pitää sellaista outoa naputusta tyhjäkäynnillä? Ääni ei kuulu jos kaasuttaa, muttakun kuuntelee tarkasti niin kuulee sellasen naputuksen. Vehje toimii kuitenkin ihan normaalisti, kiertää hyvin yms. Oisko joku paska vaan huonossa asennossa siellä ja ottaa johonkin kiinni vai onkohan joku leviimässä..? :s

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 14:02

Kuuluuko naputus pytystä?

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 18:15

riksu26 kirjoitti:Kuuluuko naputus pytystä?

En osaa tarkalleen ottaen sanoa, mutta jos se kuuluis pytystä niin kai se nyt vaikuttaisikin jotenkin ajossakin? Ääni kuitenkin vaikuttaisi ikäänkuin siltä, että joku käynnistyspoljin tms hankaa johonkin tai jotain. Siitä ei kuitenkaan oo kyse.

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 18:24

Taitaa olla venttiilien säätö edessä, eli tuskinpa mitään sen vakavempaa. Katoppas venttiilien välykset.

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 18:29

riksu26 kirjoitti:Taitaa olla venttiilien säätö edessä, eli tuskinpa mitään sen vakavempaa. Katoppas venttiilien välykset.

Mites vaikee homma toi on, kun ei oo aikaisemmin vielä tän vehkeen kanssa joutunut tekemään? Käyntiin myös lähtee hieman huonosti, tahtoo lämpimälläkin säällä(=kesällä) vaatia useemman polkasun ryyppy päällä ja kylmällä koneella ei kierrä mihinkään mut taitaa vaan johtua siitä et kiinalainen vehje? Ollut sama juttu ihan uudesta asti, vaikka nyt onki jo 13tkm ajettu.

Re: Mikä on vikana?

21.2.2013 18:57

Venttiilikoppa auki ja mittaamaa semmosella liuskamitalla mitä löytyy eri paksusina. Säädöstä ei ole kokemusta, koska ei ole tarvinnu niitä säädellä. Muista, että metalli laajenee lämmetessä, eli jos mittaat välykset kylmällä koneella, lämpimänä välystä ei välttämättä ole ollenkaan. Sulla taitaa olla tuon käynnisymisen kanssa sama ongelma ku mullaki oli agilityssä. Ei johdu siitä, että kiinankone vaan todennäköisesti kaasari huonoissa säädöissä (liian rikkaalla tai laihalla) Kaasarin voit säätää silleen, että eka ajat koneen lämpimäks ja sitte jätät vapaalle käymään. Otat tasapäisen ruuvimeisselin ja käännät sitä vasemmalla puolella kaasarin kylessä olevaa ruuvia vasemmalle niin kauan, että mopo rupee käymään huonosti ja meinaa sammua. Sitten vaan rupeet hitaasti kääntämään sitä ruuvia takasi oikealle kunnes käy nätisti. Ei sen vaikeampaa tuo kaasarin säätäminen :)