Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 12:51

voiko 2t kaasuttimen laittaa 4t mopoon kiinni?

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 12:58

Voi. Tukit vaan ylimääräset nipat.

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:22

Mistä sen rikki menneen kohon ja neulaventtiilin voi tunnistaa??? Vituttaa, ku mopoa en pistä osiin ennen kuin vian oon keksiny, ja niin pitkään en ajele, ja juuri täksi viikoksi luvattu aurinkoista ja lämmintä ..
Aika epätodennäköistä, että olisi hajonnut. Siellä voi olla toki hiekkaa/likaa välissä tai se neulaventtiilin pidike systeemi vääntynyt eikä sulje siksi kokonaan. Ota vaikka se kaasari irti ja putsaa se erityisesti sen osalta ja tutki sulkeeko neulaventtiili bensan tulon kun koho yläasennossa.

E: Näyttääkö vaan vai onko tota tuorevoitelun letkua todella jatkettu jotenkin tosta keskeltä? :eek:

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:26

Joo käyn kompuralla tänää läpi kaasarin. Ja rautalangalla. Ja näyttää vaan, oikeasti siinä on sellainen jonkin sortin metallisuoja päällä joka estää esim saksilla katkaisun.

Mutta eikös tämä kaasarin tulviminen johdu vain kohosta tai neulaventtiilistä?

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:30

Johtuu juuri niistä. Sähän voit vaikka kokeilla laittaa bensaletkun paikalleen ja pitää sormilla kokoa ylhäällä ja pistät bensahanan päälle. Ei pitäisi tulla mitään läpi.

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:34

AP-Hana niin pitäisi startata, että tulis bensaa.. Mutta mistä sen voi huomata että koho tai neulaventtiili rikki?

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:40

Lähinnä, mutta jos jotkut letkut vetää väärin tonne niin voinee ehkä johtua semmosestakin, mutta oikein noi kaikki on, hyvältä näyttää ulospäin, pommi sisällä. Kohossa tai neulassa tuskin vika, koska sen oot jo kertaalleen vaihtanut,eli vika ite kaasari elementissä, varmaan juurikin siellä minne se kohonneula menee. Entäs bensahana, kannattaa kattoa, vaikkei ehkä siitä pitäisi johtuakkaan.

Alipaine hanasta tulee normi bensahana kun ottaa sen toisen letkun vaan irti. Siihenhän menee 2 letkua, eli yhdellä letkulla vetää sen siihen kaasariin..

EDIT:Ja eihän sen pakko bensaa ole olla, taikka tankista tulla. Vesikin kelpaa hyvin jos valutat bensaletkusta sitä..

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:42

Oorrait:) Muistaako kukaan ny et miten päin ne menikää kaasariin siit, kumpi oli bensa puoli? :D Ku otin kameral kuvan, mut känny meni jöötiks nii vaikee tarkastaa :D

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:43

Ja voihan siitä alipaineletkusta imasta niin tulee bensaa ;)

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:44

Alipainehanasta ei tule normi bensahanaa irrottamalla toisen letkua. Sä voit imeä siitä alipaineletkusta (alemmasta) niin pitäisi bensaa tulla.

Re: Kaasuttimet

14.5.2012 15:47

Kuhan muistaa imasta oikeesta letkusta niin ei ole mitään bensaa suussa.. ite joskus letkulla vetäsin tankista bensaa keuhkoihin, ei paljoo menny mut tuntuu nii pahalle ku voi tuntua. Olokin mitä parhain sen jälkeen. Tarkemmin ajateltuna tältäkin olisi välttynyt, kun olis vaan bensahanasta valuttanut bensat pois, eikä imemällä..

Re: Kaasuttimet

16.5.2012 21:03

Kaasuvaijerista lähtee se pienempi ja pitenpi vaijeri juttu, niin kumpi tulee kaasariin niistä?

Sori, varmanki väärä topic

Re: Kaasuttimet

16.5.2012 21:11

Toinen kaasariin ja toinen öljypumppuun? Se kaasarin letku saatto olla vähä pitempi.. Kato mite ne käy hyvin.

Re: Kaasuttimet

16.5.2012 22:21

Pitempi menee varmaan öljypumpulle, mutta helppo kahtoo ekaks kumpi riittää sinne öljypumpulle ;)

Re: Kaasuttimet

16.5.2012 22:39

Mikuni vm 26
Mikäs siinä on kun ryyppy päällä käy hyvin ja pörrää mutta iliman sammuu ? liika piäni tyhjäkäyntisuutin ? seokset, neula ja tyhjäkäyntiruuvi oikias asennnos.. :s