Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.6.2010 15:02

Veli-Vihannes kirjoitti:
SellYourSoul.90 kirjoitti:
Nippo kirjoitti:Ja oli myös 5 vaihde joka ei kestänyt jos oli liian vähän kierroksia.


Wat?


Ei ilmeisesti pystynyt ajamaan liian matalilla kierroksilla kun vääntöä ei ollut..? Tuo taas on aivan normaalia. :lol:

siis itellä tuli ensiks mielee että se pomppais joteki 4. ja 5. vaihteen väliin vapaalle :D

30.6.2010 17:34

rossipoika kirjoitti:
sillä samalla äijällä oli myös solikka, joka kävi takaperin, jos polkimesta laittoi käyntiin jos taas työnsi, niin kävi normaalisti.

Se kerto, et vika oli siinä, kun magneeton kiila oli väljistyny/unohtunu välistä tms. kun kiireissään kasannu mopon ja polkaistessa läks kone pyörimään takaperin.
Eipä tässäkään mitään sen kummallisempaa. Kaverin tunturi breakilla pysty myös pakittaa ku löi polkimesta tulille. Justiisa mg kiila väljistyny ja siitä syystä magneetto väärässä kohtaa, vai mite se meni. Niin ja on tällä kylällä peevelläki pakiteltu.

Mä ku luulin että tässä topicissa olis legendoja... :roll:

joo no ehkä se ei täällä oo niin ihmeellinen juttu, mutta joskus 10v sitten toi oli ainakin täälläpäin melko ihmeellinen juttu. Tosin nykyään jotkut pv:llä harrastelee totakin, et työntää takaperin käyntiin. (mut eikös siinä se käynnistyspolimen ratas ota kiinni siihen välirattaaseen, jos pyörii väärinpäin? )

30.6.2010 22:31

mä tiiän yhen tyypin joka poltti derbillä takaperin kumia :D työns takaperin käyntii siis ensin

1.7.2010 17:06

Spörde kirjoitti:mä tiiän yhen tyypin joka poltti derbillä takaperin kumia :D työns takaperin käyntii siis ensin

Kone varmaan tykkäs paljonkin.. 8o

1.7.2010 17:27

hassukka kirjoitti:
Spörde kirjoitti:mä tiiän yhen tyypin joka poltti derbillä takaperin kumia :D työns takaperin käyntii siis ensin

Kone varmaan tykkäs paljonkin.. 8o

Ite oon kuullut vaihdelaatikon rikkontumisia tuosta väärinpäin ajeluista. :)

1.7.2010 20:36

Jos palattaisiin aiheeseen?

16.9.2010 21:54

täällä meilläpäin asuu sellanen jätkä kun väittää päässeensä derbi drd prolla 155km/h, vireinä sillä oli viilaamaton 74cc pytty, 28mm kaasutin, mk tehari ja helvetin raskaat välit. vei kuulemma tankillisen bensaa 30km matkalla :D

samainen tyyppi sitten tässä muutama viikko selitti että sen kaverilla, on x-racessa 125cc derbi gprän kone kiinni, jossa on 250cc kotarin pytty :D menee kuulemma heittämällä kiinni ja kulkee ainakin yli 200km/h :D

16.9.2010 22:00

]uus0 kirjoitti:täällä meilläpäin asuu sellanen jätkä kun väittää päässeensä derbi drd prolla 155km/h, vireinä sillä oli viilaamaton 74cc pytty, 28mm kaasutin, mk tehari ja helvetin raskaat välit. vei kuulemma tankillisen bensaa 30km matkalla :D

samainen tyyppi sitten tässä muutama viikko selitti että sen kaverilla, on x-racessa 125cc derbi gprän kone kiinni, jossa on 250cc kotarin pytty :D menee kuulemma heittämällä kiinni ja kulkee ainakin yli 200km/h :D

xDDDDDDDD Joo, ehkä mittariin meneekin sen 155, poliisin tutkaan hikee 110

16.9.2010 22:04

Skiiware kirjoitti:
]uus0 kirjoitti:täällä meilläpäin asuu sellanen jätkä kun väittää päässeensä derbi drd prolla 155km/h, vireinä sillä oli viilaamaton 74cc pytty, 28mm kaasutin, mk tehari ja helvetin raskaat välit. vei kuulemma tankillisen bensaa 30km matkalla :D

samainen tyyppi sitten tässä muutama viikko selitti että sen kaverilla, on x-racessa 125cc derbi gprän kone kiinni, jossa on 250cc kotarin pytty :D menee kuulemma heittämällä kiinni ja kulkee ainakin yli 200km/h :D

xDDDDDDDD Joo, ehkä mittariin meneekin sen 155, poliisin tutkaan hikee 110

ei siinä oo mittaria kun se otti kaiken ylimääräsen irti ''jotta saataisin kaikki nopeus irti'' :D

16.9.2010 22:08

Taitaa tuo juttu jo kertoa asian oikean laidan...

17.9.2010 14:05

Kenellä on legendaarinen pv legendaarisilla vireillä: Malossi cdc, malossi putki sekä 5. vaihde?

17.9.2010 21:33

Perussettihän oli ennenmuinoin Malossi CDC, Malossin putki, 22mm Mikuni ja korkeapainekansi.

Noillahan mentiin välityksistä ja kertojasta riippuen 100kmh - 120+kmh.

17.9.2010 21:36

Ite olen kuullut että noitten malossi settien kanssa käytettiin 26-32 millisiä kaasareita kun niitä oli tullut isommista krossipyöristä ja olivat halpoja.

17.9.2010 21:39

Mä en oo kyllä koskaan kuullu että silloin ennenvanhaan oltaisiin käytelty överikoon kaasareita.

Tietty niitäkin varmaan on ollu silloinkin, nykyään se tuntuu olevan enemmänkin trendi tai sit se vaan tuntuu siltä kun on netit joissa voi jaella informaatiota.

17.9.2010 21:49

se tuntuu olevan enemmänkin trendi tai sit se vaan tuntuu siltä kun on netit joissa voi jaella informaatiota.
Tai sitten asiaan vaikuttaa se että ennen ei muihin mopoihin saanut noin isoja kaasuttimia. Vaikkapa tunturiin sai 15mm bingin, mutta sitten 17mm olikin paljon harvinaisempi. Solifereissa sama juttu. Nykyäänhänsaamihin vaan mopoonmitä kaasareita vaan helposti ja usein vielä imukaulan kanssa.

Silloin ei myös ollut samalla tavalla tietotaitoa kun nykymopoilijoilla(tai virittelijöillä). Kuviteltiin että mitä isompi kaasari sitä enemmän voimaa, ja siksi varmaan näitä kaikkia 32mm ja 35mm mikuneita on näihin laitettu. Yhdeltä jannultakuulin että yrittivät joskus 50mm bingiäkin laittaa intoa piukassa PVseen, mutta ei oikein lähtenyt mopo käymään kun oli saatu tämä bingi paikalleen :lol:

Mutta tosiaan, nykyäänhän se tuntuu olevan trndikästä omistaa mopossa yli-iso kaasutin.

Nykyäänhän Malossi CDC on vaihtunut "vitusti viilattuun" normimalossiin, pakoputkena on luhao, kantena 50cc vakiokansi ja kaasari on väh. 28mm