Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.4.2013 15:12
oisko kellään jotain ohjeita miten tehdä HIENO ja toimiva äänenvaimennin? sorvi ja tollaset vehkeet on käytössä jne. vakioputkelle aion tehdä jonku hienomman änärin ku se vakio
17.4.2013 18:30
Ei tarvitse kysyä samaa kysymystä monessa topikissa.
Kysymyksesi on melkoisen ympäripyöreä. Kellään tuskin on antaa jyrsinkoneeseen valmiita arvoja joilla saa mageen änkän. Ei muuta kun hakemaan inspiraatiota valmiista änkistä tai toisten tekeleistä, mittailemaan millaisiin toteutuksiin valmiit kiinnitykset venyvät ja pahvimallilla pohtimaan ulkonäköä. Äänenvaimentimia koskevat topic lienee sopiva paikka jatkopohdinnoille.
17.4.2013 21:26
Haittaako jos mopo takavanteest puuttuu kaks pinnaa ja paljokoha sellaset 2 pinnaa maksas?
17.4.2013 22:31
Kyllä, euron.
17.4.2013 23:19
[quote="Retroilija"]Kyllä, euron.[/quotea
aa ku kyselin muualt ni ei haittaa kuulemma et pitää vaa peittää ne reiät ettei puhko sisäkumia, mutta mist niitä sitte sais ostettua ?
17.4.2013 23:47
Pinnojen puuttuminen heikentää vanteen kestävyyttä ja aikaansaa epätasapainoa. Suosittelen korjausta ensi tilassa. Pinnoja saa samoista paikoista kuin renkaitakin, eli mp-liikkeet ja -tarvikekaupat.
18.4.2013 22:43
Onko kellää tietoo miten ton etuvantee renkainee sais ton levyjarru sujautettuu paloje välii ku ei mee ..
18.4.2013 22:55
Kokeile avaamalla jarrunestesäiliö ja sitte jollai ruuvarilla kampeet niitä paloja. Itellä ei kerran tahtonu takarengas mennä paikallee ku palat jumitti, mut johtu siitä että joku kaveri oli painanu jarrupolinta ku ei ollu rengas paikallaa.
19.4.2013 17:22
Morjees, sanokaas tietäjät mikä sf2 vikana ko aluuks ottaa kierroksia ihan normaalisti ja hetken kun ajaa niin hyytyy olemattomasti booaten, ja lämpömittarin mukaan lämmöt eivät juurikaan nouse YHTÄÄN. vesijäähdytteinen, prikka poistettu ja hukkaputki tukittu.
19.4.2013 22:13
Kaasarin säädöissä häikkää, liian pieni pääsuutin on todennäköinen ongelman aiheuttaja. Kylmänä käynnistettäessä sähköryyppy pitää seoksen rikkaana mutta kun ryyppy kytkeytyy pois ei moottori saa riittävästi polttoainetta.
Jatketaan tämän asian puimista moposkootteripuolella, tämä alue on vaihteellisille mopoille.
20.4.2013 20:56
Derbiä tuossa herättelin talviunilta ja huomasin, että kytkimen kanssa on ongelmia. Viime syksynä jo oli ollut pientä häikkää, että joutui aluksi pumppaamaan muutamankerran kytkintä ennenku alkoi toimimaan, mutta nytten ei toimi ollenkaan. Siis kun laitan mopon käyntiin ja vaihdan vaihteen ykköselle, kone sammuu samallalailla kun ei kytkintä käyttäisi ollenkaan. Mistähän kannattaisi alkaa kattelemaan? Voiko vika olla mm öljyistä johtuva?
E: mopo on Derbi Senda sm vm. 2007, 20tkm
21.4.2013 0:43
Löytys tuommonen suzuki s (pv:n kone).
Runkolaakereissa metallisilppua, eli ne vaihtoon.
Tällä hetkellä lohkot irti toisista ja pitäs saada kampiakselin oikealla puolelta oleva mutteri irti. Niin miten kampiakselin pyörimisen voi estää(hajottamatta mitään)??
Ja lisänä kytkimen sisällä oleva mutteri pitäs kans saada irti et voi vetoakselin vaihtaa.
21.4.2013 5:45
Viizyl kirjoitti:Derbiä tuossa herättelin talviunilta ja huomasin, että kytkimen kanssa on ongelmia. Viime syksynä jo oli ollut pientä häikkää, että joutui aluksi pumppaamaan muutamankerran kytkintä ennenku alkoi toimimaan, mutta nytten ei toimi ollenkaan. Siis kun laitan mopon käyntiin ja vaihdan vaihteen ykköselle, kone sammuu samallalailla kun ei kytkintä käyttäisi ollenkaan. Mistähän kannattaisi alkaa kattelemaan? Voiko vika olla mm öljyistä johtuva?
E: mopo on Derbi Senda sm vm. 2007, 20tkm
Koita vaihtaa öljyt jos rupeis vörkkää, jos ei ni vaiha kytkinlevyt ja jouset ellet oo jo vaihtanu nimittäi en ihmettele jos noi paljo ajettu ettei rupeis temppuilee.
21.4.2013 14:04
Voisiko joku kertoa , että paljon öljyä täytyy laittaa bensan sekaan?
21.4.2013 14:51
Riippuu monenko prosentin seokset haluat ja paljonko sitä bensaa sinne laitat. Uudemmissa vehkeissä olen itse käyttänyt sellasta 2,5% tai 3% seosta. Peeveissä ja muissa vanhemmissa menee 4 tai 5% ihan hyvin vielä.