Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.1.2013 17:30
Multa puuttuu tosta kytkinkopan tarkistusruuvista tiiviste, niin mitä luulette pitääkö sellainen kuminen o-rengas? Kun ei paikallisella jälleenmyyjälläkään ollut sitä alkuperäistä.
4.1.2013 19:01
mulla ei muistaakseni ees oo siinä mitään tiivistettä, eikä kyl oo vuotanutkaan. Mutta jos nyt välttämättä haluat jotain siihen laittaa niin kyllähän tommonen kuminenkin pitäisi siinä pysyä.
4.1.2013 21:20
Ok! Multa vuoti melkein kaikki öljyt pois.
4.1.2013 23:48
Kasasin vaihteiston uusiksi ja lohkot kasaan. Meni kakkoselta vapaalle ja 1 vaihteelle mutta ylöspäin ei liiku , toimiiko jos kasaan loppuun ?
5.1.2013 0:08
eihän se lisää kasaaminen auta...
Mutta eihän ne vaihteet kytkeydy kunnolla kun ei ole kone käynnissä...?
Etsi vapaa, kun löydät sen, niin rupeat kelaamaan vaihdepolkimesta ylöspäin vaihteita, samalla toisella kädellä pyörität konetta esimerkiksi vauhtipyörästä tai kicksistä, silloin pitäisi vaihteiston toimia jos on toimiakseen.
5.1.2013 18:18
Juunish kirjoitti:Liian rikkaalla, sen takia syö tulppia. Laita kaasari säätöihin. Lisäksi, jos tulppa kastuu, niin hommaa täyssilikoninen tulpanhattu, niin ei enää kastu
Noniin nyt on laitetti kaasari säätöihin eikä luulis olevan rikkaalla. tulpanhattu hommattu ei mitään eroa tai vaikutusta kummallakaan. Sattuisko olemaan kapuran stefa paskana että heittää nesteet tulppaan? nimittäin yhden polkasun jälkee tulppa on ihan yltäpäältä mustassa öljyssä/bensassa. ja myös kansi jossa tulpan reikä niin tulee samaa paskaa. joten nyt äkkiä jotai parempia ideaoita kun täyssilikoninen tulpanhattu
5.1.2013 20:00
Nyt muuttu tää homma mielenkiintoseks, eli huomasin tossa pari päivää sitten ettei tarkistusruuvista tule öljyä, sitten lisäsin sinne noin 2 dl öljyä eikä vieläkään tullut tarkistusruuvista mitään. Äsken valutin kaikki öljyt pois ja sieltä tuli melkein täydet määrät sitä, missä vika?
5.1.2013 20:17
varpaat_suussa kirjoitti:Nyt muuttu tää homma mielenkiintoseks, eli huomasin tossa pari päivää sitten ettei tarkistusruuvista tule öljyä, sitten lisäsin sinne noin 2 dl öljyä eikä vieläkään tullut tarkistusruuvista mitään. Äsken valutin kaikki öljyt pois ja sieltä tuli melkein täydet määrät sitä, missä vika?
Siinä että eine kaikki öljyt oo siinä tarkistusruuvin kohalla leikkaat pienen palan tiivistepaperista ja laitat siihen. vaikka se vuotaa niin ei sieltä kaikkia öljyjä ulos tuu.. itellä ei oo ollu sitä pitkään aikaan eikä oo öljyt vuotanu koskaan laitat sen verran kireelle sen
5.1.2013 20:24
Joo emmä tohon mitään tiivistettä rupeekkaan laittamaan kun ei ne näköjään karannu sieltä. Vuoti vain vähän ni luulin jo. Mut aika jännä ettei siitä tarkistusruuvista tuu ollenkaan öljyä vaikka loota täynnä. Paitsi että tajusin just että olis varmaan kannattanu käyttää kone lämpimänä? Muttakun en uskaltanu ku luulin ettei siel oo öljyy melkee yhtää.
Noh ei muuta kun öljyt koneeseen ja ajoa vaan.
6.1.2013 13:53
Mikähän tota vaihteistoa vaivaa, kasattu räjäytyskuvien mukaan mutta aina kun lohkot laitan kiinni toiimii vain muutama vaihde.
6.1.2013 13:59
Ootko koittanu jo tota mitä ehdotin ylempänä?
6.1.2013 15:00
Joo oon pyöritelly sitä mutta ei silti toimi kuin muutama vaihde.
6.1.2013 23:28
Vihdoin sain kasattua vaihteiston oikein tän videon avulla
http://www.youtube.com/watch?v=xqxfoLDuw-8.
Mistä mahtais saada uutta kuulaa sinne kytkintappien väliin ?
6.1.2013 23:47
PV:n ohjauslaakerin kuula tai joku vastaava taisi käydä, on tässä topicissa kysytty aiemminkin, selaileppa taaksepäin
12.1.2013 19:10
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... /Ball.html tuos olis Frostikselle
Omassa am6:ssa ei kytkin irrota tarpeeks. Kytkinlevyt on ok kuntoiset, kytkin tappi ei nouse enää kun tein siihen sellaisen patentin eikä ole väljä sivuttaisuunnassakaan niin olen ajatellut seuraavaksi kokeilla säätää sitä sieltä kytkimenpäällislevyn päällä olevasta mutterista niin kumpaan suuntaan sitä pitäisi pyörittää että kytkin irrottaisi tarpeeksi?