Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 1:57

Ja pöh, tuossahan tulee kaikki mukana, laakeritkin. Asennat vaan kaikki nuo mitä tuossa tulee ja sillä selvä. Kisasähköt, putki, kaasari eivät ole välttämättömiä, niillä vain revitään loputki tehot irti tuosta, jos haluaa..tosin kaasari on kyllä ihan järkevä hommata isompi. Kytkin mun mielestä jo liioittelua. Muistuttaa erehdyttävästi taannoisia sähkö-airsoftaseen virityskeskusteluja (minulla niiden virittelystä liikaakin kokemusta) softaaja foorumilla jossa aina joku tuli kyselemään tyyliin voinko vain tunkea m150 jousen sisään, sitten hänelle vastataan että on ostettava 500e edestä systema osia vaikka todellisuudessa riitti kun pari perusosaa uusi :roll: . Kyllä se mäntä nyt sen 4000-5000 kestää jos et koko ajan täysiä luukuta ja keuli. Tuskin ne kuutiot sitä mäntää kuluttaa puolta nopeammin. Jos se nyt edes jokapäiväiseen ajoon tulee niin tuskin sillä niitä hyötymatkoja täysiä painetaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 10:07

Mutta miks hankkia tollanena pytty, jos ei aio ottaa siitä niitä tehoja ulos? Mielummin sitte hankkii jonku 70cc Airsalin, tai vaikka 80cc, millä sitte ajaaki enemmän. Ja se vaan on totta, että ei noilla high-end pytyillä ne männät kestä paljoa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 11:40

Ugh.. Mikäs vimma reetuhail on vahvistaa ja uusia kaikki mahollinen? TP75cc ei oo high endi, männällä ajaa arviolta 5tkm ja enemmänkii? Kampuraa ja laakereit ei tarvi vahvistaa ellei oo jotkut yli 10tkm rullatut, silloki aika varmast riittää pelkkä laakereiden vaihto. Kisasähköt? Todelliset high endit vaatii sen, Airsal,TP jne ei vaadi kisasähköjä. Toki ne voi hommata mut hyöty/hinta suhde aika minimaaliin.. ;)

Kyl high end pytylläki ajelee "kauan" verrattuna siihe mitä yleinsä luullaa.. Ku ostin ite Malossin MHR Teamin jonka männällä ajeltu yli 2tkm nii oli siinä kunnos et ois voinu luulla et 500-1000km... Ite viel luukutin sillä muutama sata kilometrii kunnes männänsokka asennuksis jotenki menny huonost ja sitte kävi miten kävi :)
Silläki pytyl vielä ajelee hyvin uudel männäl vaik pytyssä jälki

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 13:37

Kattoppa tarkemmin.. Kyse on 86cc tp maxi kitistä ;-)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 16:39

Ja mähän vaan kerroin kaikki, mitä se alakerran vahvistaminen voi meinata, kun sitä kysyttiin. Ja tossa TP 86cc maxi kitissähän ei tehot taida olla ihan samaa luokkaa kun peruslaiskassa 75cc:ssä....

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 17:03

drifter4samp kirjoitti:jos joku voisi yksinkertaisesti luetella vaihdettavat osat ni olis kyl helvetin jees

kampiakseli ja kampiakselin laakerit ( tuloo mukana)
kytkinlevyt ja jouset (polini)
kisasähköt (oma valinta, italkit, hpi, malossi, artek jne...)
kaasari 26-28 mm (esim, mikuni tai dellorto)
pakoputki ( scr corse racin line, voca racing, malossi mhr team)

muuta: Lohkot suositeltavaa avartaa

vähintäänkin suurempi kaasari ja kunnollinen pakoputki pitää hommata, mieluiten noi kaikki osat, mutta jos on rahat tiukilla niin suosittelen perus airsalin tai barikitin ostamista.

viitaten omiin viriosiin, niin maksanu n. 1700 e tähän mennessä ( vaihteisto makso 190 e) ja muut osat sitte täyttää ton loppuhinnan. High-end virit maksaa ja huoltovälit lyhyet ( mäntä, tiivisteet) sekä pensan hintakin vaan kohoo ja 2-tahti öljykin ois hyvä olla laarukasta eikä sitä halvinta mitä kaupasta löytyy ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 20:26

ei kyl tosiaa oo toi sit tulossa kisakäyttöön :D ihan normi ajeluun ei mitään hana tiskissä ajamista ehkä matkaa sen 60-70kmh jos ajais... kummiski tommone olis iha kiva viikonloppu paahteluihin ja jos haluu vähä kiusata niitä 70cc poikii :D tosiaa vaa vähä enemmän tehoa jos sais perseen alle ni olis iha jepa kiitokset kummiski nyt noista auttavista kommenteista :)

edit: nii ja tosiaa sit jos tulee hätätapaus ni sitä varten meinasinki vähä isompaa pyttyy ni voi päästä kotiiki ehjin nahoin ilman mitään kirjallisii muistutuksia mistä rahaaki lähtis jonku verran :D ja onkos niitä lohkoja ihan pakko avartaa ku en meinannu mitää ihan tappi viri tehovehjettä tehä :D mites ei kellää olis linkkiä suomalaiselle sivulle mistä sais ton joku 26mm kaasarin? ku itte oon vast löytäny 24mm isoin.. onkos ne kisasähkötkään aivan pakolliset? meinaan käsittääkseni sillon niit tarvii jos huudattaa ihan urut auki... :nolo: korjatkaa jos olen väärässä

lisää edittii: mut tosiaa en kyl tiiä et onko toi maxi kit 86 high end vai mikä toi sylinteri sarja ku ei täs sanota

http://www.motot.net/wiki/Rabasan/AM6_viritysasteet

mutta luulisin ton kuutio määrän kertovan että taitaa se olla high end :D


kyl tota sport-mid race juttuuki vois miettii ku kelasin et jos alle tonnil tai tonnil sais ton maxi kit 86cc jysäytettyy kii mut mitä nyt oon kattellu noit kamoi ni maksaa ainaki 1254€...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 22:49

noh voithan sä jättää sen avartamisen pois, ja vakiosähköt kestää MAX 13 0000 rpm, enempää en antais rinkiä muutakuin vaan hetkellisesti sillä saattaavat sulaa jos annat kunnolla jenkaa :s ja tossa sulle suomalainen kauppa mistä saat kaasarin http://www.motot.net/talli/osat/id32695/ :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 23:10

Mutta taas jos aletaan jättää pois lohkojen avarruksia, kisasähköjä, yms. osia, niin tehoa ei saada kunnolla ulos. Ja sitte taas olis paljon kannattavampi, ja helpompi tapa hankkii vaikka se 80cc Airsal, tehoa saa kuitenkin suunnilleen kuristetun kevarin verran, alakertaa ei tarvii vahvistaa, senku lyö pytyn kii, joku 21-24mm kaasari kaveriks ja putki siihen ni hyvä on.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2012 23:39

ui jummi kiitokset tuosta tiedosta reetuhai pitää miettii :) ehkä se olis parempi vaihtoehto :P kyl kai silläki pystyy jotenki olemaa suomen virkavallan ulottumattomissa :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2012 9:50

jos maija menöö päältä 105 km/H niin kyllä ne sut suoralla kiinni saa :D kannatan reetuhaita, mutta kaasariks laittasin 20-24 millisen. Airsalin tehras paperiiskin kehotettiin vaihtamaan kaasari 19-21 millliseen joten toi 80cc vissii samaa luokkaa.

eihä niillä vissii muuta eroo oo muutakun kuutiotilavuus ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2012 20:09

mites muutes tiiättekö tarvisko siihe uutta sytytysjärjestelmää jos töräyttäisin ton 86cc...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2012 20:20

No ei siihen tarvii välttämättä, eihän siihen oo pakko laittaa mitään osia kaveriks. Mutta pointti on siinä, ettei oo mitään järkee laittaa tollasta pyttyä, jos et aio laittaa kaikkia muitaki osia, kun et saa tehoa ulos.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2012 21:15

uutta sytytysjärjestelmää ? ne kisasähköt ei oo mitään vilkkujen johtoja vaan se on ite se sytytysjäerjestelmä :roll: ja jos et hommaa koko settiä joka maksaa n. 1500 e kaikkineen, niin turha hommata.

Mieluummin sitte joku airsali tai vastaava low-end...

Tiivistettynä: kaikki tai ei mitään

Jos haluut männä jonkun normi airsal tyypin ohi niin hommaa vaikkapa mid-race luokan virit jossa et tarvii kisasähköjä, avarrettuja lohkoja (tosin äärimmäisen suositeltavia) kunhan vaan on:
kunnon putki
kaasari 24-26 mm
parempi kampura (ei pakollista mutta hyvin suositeltavaa)
kunnon kytkin ja muita säätösia hiukkasen (ilmanputsari esim. pipercross, suuttimia jne jne...) esim. pyttynä
Metrakit sp tai Malossi mhr replica ja niin erelleen...

Kato tietopankista mid-race luokan kamoja ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.3.2012 13:19

kelailin et jos töräyttäisin tän

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a5636.html

ni onkoha siin niin paljo eroo ku täs

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a5637.html

et onks se kampiakselin vaihtaminen niin pakollista... ja jos tän putken heittäis kylkee ja 24mm pwk kaasari

http://www.gearparts24.de/auspuffanlage ... a3999.html

ku tos lukee et 50-70cc... tiiä sit et meneekö toho 80cc... ja onkoha se sit niin tehokaskaa... kertokaas vähä mielipiteit