Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.5.2012 22:29
Ei se nyt heti leikkaa liian pienen suuttimen takia.
Oishan mulla omakin ongelma. Jos jollakin sattuu olemaan 16mm phbn kaasari, niin mihinkäs ne kaasarin kylessä olevat kaks samanlaista 90 asteen kulmassa olevaa letkunpaikkaa on tarkoitettu? Mihinkä noista kaikista rei'istä kytketään bensaletku?
9.5.2012 22:55
Ne 90 asteen mutkalla olevat nipat on varmaan vesikierrolle. Jos Tuota phbn: nnää katsoo ilmanputsarinpuolelta, niin bensaletkun nipa pitäs olla oikealla.
10.5.2012 14:43
No voi nyt vittusaatana! Aina välillä tiputtaa sitä bensaa ylivuoto letkusta, ja välillä ei? Mikä tos voi olla. Koko KOHOSARJA vaihdettu. Eli koho, neulaventtiili ja kohon akseli. Voiko muka vieläki niistä mättää?
Tuntuu, että kun motti käy "kuumana" niin antaa enemmän bensaa sieltä. Ja välillä ei tiputa, kun taas kuten tänään tiputtaa törkeen paljon. Siis avasin sitä tyhjennysnippaa, mutta tiputti yli minuutin ja sitten pistin kesken valuttamisen vielä kiinni ja jäi tiputtamaan talliin. Voi VITTU. Pitäskö tilata vielä yks kohosarja ja se pistää kii?
MIKÄ TOSSA VOI NY OLLA?!
10.5.2012 16:19
Onko suutin kunnolla? Mullaki teki tuota ja lopetti sit ku suuttimen irrotin ja laitoin takas, en kyllä tiiä voiko niin olla mut mulla hävis silleesä
11.5.2012 16:56
No suuttimen vaihdoin juuri viikko sitten uuteen, sitä ennen ei toiminut, ja sen jälkeen ei toiminut.
E: Ja siis mopohan käy ja kukkuu, mutta valuttaa vaan perkeleesti bensaa.
11.5.2012 17:30
Voisko vika olla esim. kohokammion tiivisteissä? Joku roska siellä ylivuotoventtiilin tiivisteissä?
11.5.2012 19:46
Noni, nyt vituttaa sitten viimesen kerran. Pösön huoltamo ei saa wörkkiin, ite en oo saanu omilla eväillä wörkkiin, mikään ei tunnu wörkkivän ny. Koko pösö menee uusiks kaasuttimen kohalta. Eli mitä tilaan nyt, ja mistä, että saan kaikki tarvittavat osat kaasarin uusimisee. Eli Kohosarja, tiivisteet ymsymsyms?
Tänää meinaa jätti vikan kerran tien päälle.
11.5.2012 22:38
NoMitä jos samantien hommaat kokonaan uuden, mieluummin kuin arvuuttelet mikä siellä VOISI olla vikana. Ootkos kattonu läppärungon, että on tiivisti eikä oo imuvuotoja? Myöskin jos läpät raottaa, niin tulee niitä käyntihäiriöitä. Otappa irti, ja kato että paistaako taskulampulla valo läpi.
Ja jos kokonaan uuden kaasarin ostat, niin älä nyt millään halvalla TeeÄnTeellä mene korvaamaan vakiota, se ei varmaankaan parannakkaan tilannetta.
11.5.2012 23:08
Ei mut aattelin tehdä koko "alakerran" remontin tohon kaasuttimeen. Jostainhan sen vian on tultava sitten esiin, tai ainakin poistuttava. Katon sitten kun otan irti noi läpät. Mutta mitä kaikkee siis tarvii? Otan siis kaasuttimen ihan pöydälle atomeiks..
11.5.2012 23:13
No vedät kaiken atomeiks, otat tarvittaessa kuvia niin mukavempi kasata. Ei nyt muuta vikaa tuu mieleen, ku imuvuodot ja läppien raottaminen. Sitten katot tietenkin sen kohokammion pohjan, ettei siellä pyöri roskia tai muita häiriötekijöitä, ja kaikki paikat oikiastaanpa, missä bensa virtaa kaasuttimessa ois hyvä kattoa.
Noi läpäthän kannattaa kai vaihtaa samantien vaikkapa Italkitin hiilikuituläppiin. Jotkut myös ovat sanoneet, että läppärungon ylösalaisin kääntäminen tuo ainakin hetkellistä apua.
11.5.2012 23:15
Ei läppärunkoa voi ylösalasin kääntää, mutta kannattaa koittaa onko läpät tiiviit jos ne laittaa ylösalasin.
13.5.2012 22:37
Ei omaan silmään mitään väärää sattunut. Mutta mihis toi letku menee tuolta koneen perältä? Eikai kaasariin? Sen kuuluu olla tyhjänä, samoin se letku mikä on siellä kaasarin pohjassa. Meinaan tosta koneen perässä olevasta letkusta/nipasta tulee paineet ulos vaihteistosta..
13.5.2012 22:52
Mömmis en tiiä onko tätä jo ehdotettu mutta joltsulla oli kerran sama ongelma että kun löi käyntiin, kaasari alko tulvia silmittömästi bensaa ulos, ja se johtu siitä että kohon akseli oli päässy tulemaan ulos kolostaan ja jäi kohokammiota kiinni ruuvatessa tielle jolloin se ei mennyt tiiviisti kiinni ja vuotokohtaa ja itse vianaiheuttajaa ei millään nähnyt ennen kuin otti koko kaasarin ulos. Toinen vaihtoehto vois olla myös kieroon mennyt kohokammio?
14.5.2012 8:48
Gogge kirjoitti: Mutta mihis toi letku menee tuolta koneen perältä? Eikai kaasariin?
Joo, ei mene mihinkään, se menee samanlailla takahaarukkaan kuin kaasarin ylivuotoletkukin. Tuosta vaan rämpsin kuvat, kun sillon kun ongelmat alko, huomasin että nämä kaksi letkua oli vapaana. Kiitos selvennyksestä!
Palezu kirjoitti:Mömmis en tiiä onko tätä jo ehdotettu mutta joltsulla oli kerran sama ongelma että kun löi käyntiin, kaasari alko tulvia silmittömästi bensaa ulos, ja se johtu siitä että kohon akseli oli päässy tulemaan ulos kolostaan ja jäi kohokammiota kiinni ruuvatessa tielle jolloin se ei mennyt tiiviisti kiinni ja vuotokohtaa ja itse vianaiheuttajaa ei millään nähnyt ennen kuin otti koko kaasarin ulos. Toinen vaihtoehto vois olla myös kieroon mennyt kohokammio?
Kohon akselilla meinaat kohon tappia? Jos meinaat, niin se on täysin kunnossa, juurikin eilen otin irti ja katsoin, ja näytti siltä kuin kuuluukin.
Ja Kohokammio on tiivisti kiinni. Ei vuoda mistään muualta kuin sieltä ylivuotoletkusta. Ihan silmiin ainakin täysin perfectó.
Mistä sen rikki menneen kohon ja neulaventtiilin voi tunnistaa??? Vituttaa, ku mopoa en pistä osiin ennen kuin vian oon keksiny, ja niin pitkään en ajele, ja juuri täksi viikoksi luvattu aurinkoista ja lämmintä ...